Nagyon buli az új Citroën Grand C4 Picasso

Citroën Grand C4 Picasso: még nagyobb, még takarékosabb

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az orrát összenyomták, a tengelytávját megnyújtották: az ufósan új Citroën Grand C4 Picasso rettenet kényelmesnek ígérkező hétszemélyes egyterű.


Az ötcsillagosra tört ötszemélyes normál C4 Picasso után a hétüléses Grand C4 Picasso egyterűt is bemutatta a Citroën, és természetesen ez is a Technospace-vonalat hozza erőteljesen egyedi, ufós formavilággal. A hossza maradt a régi (4,59 méter), de rövidebbre vették az orr-részt, s 11 cm-rel 2,84 méteresre nyújtották a tengelytávot, hogy még nagyobb és még kényelmesebb legyen az igényesebbre is vett, puhább és minőségibb anyagokból épített, a 20 mm-rel alacsonyabb padlóval belmagasságban is gyarapodó utastér. A csomagtartó is bővült, méghozzá jelentősen (69 literes többlettel 645 literesre), a második sort sínen előretolva 700 literes a raktér, a jobb első támlát is lehajtva pedig 2,75 méteres valamit is elnyel a Grand C4 Picasso feneketlen bendője. A térérzetre az 5,7 m2-nyi üvegfelület is rátesz egy szívlapáttal.
Hirdetés

Színből 8-féle, felniből 16-17-18 colos választható. A műszerfal megegyezik a kistestvérével, a középkonzolon 7 colos érintőképernyős és gigantikus 12 colos HD kijelző figyel. Okostelefon-kompatibilis Multicity Connect multimédia mindenkinek, masszázsos Relax komfortülések az elöl, Media Pack házimozi a hátul utazóknak, jó pénzért kb. minden lesz az új Citroën buszlimuzin fedélzetén. Meg 360 fokos nézetet nyújtó kamerahad, automata parkolás (párhuzamosan és merőlegesen is), automata reflektor, adaptív tempomat, ráfutásgátló, sávelhagyásra figyelmeztető, holttérfigyelő is.
Az új EMP2-es moduláris padlólemezzel átlagosan 100 kilót sikerült faragni a csendesebbnek és finomabban is rugózónak mondott Grand C4 Picasso tömegéből, ezzel, a javított légellenállással és a széria stop-start rendszerrel uszkve 1 literrel takarékosabbak is lettek a motorok. A legspórolósabb e-HDi 90 Airdream dízel robotváltóval elvileg csak 3,8 l/100 km fogyasztású, de a várhatóan legnépszerűbb e-HDi 115 verzió is beéri 4 liter gázolajjal 100 km-enként. Az Euro6-os normának is megfelelő BlueHDi dízel 150 lóerővel jön, a manuális/robotizált/automata váltók mind 6 fokozatúak. A benzinmotorokról egyelőre semmit nem árult el a Citroën.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?