Nagyobb szárnyat kap a Bentley bálnája, de szárnyalni nem fog

Stílusban és futóműben is jobb az új Bentley Bentayga S az alap V8-asnál, de teljesítményben nem

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Negyedik modellváltozatát kapja a Bentayga, az új S a SUV 2015-os bevezetése óta még sosem létezett. A sportosabb külsőhöz jobb menetdinamika társul, de versenypályán alig hagyná le a sima V8-ast.

Új modellváltozattal bővül a Bentley Bentayga palettája. A belépő szintű hibrid mellett eddig a V8 és a Speed szerepelt, utóbbi kettő közé érkezik az új S. Illetve kissé csaló a "közé" kifejezés, hiszen jelentősen nem múlja felül a V8-at. Ugyanaz a motor ugyanannyi lóerőt, 542-t ad le szintén azonos, 770 Nm-es maximális forgatónyomatékkal. Gyorsulásban és végsebességben sem szárnyalja túl az S a V8-at, 4,5 másodpercig tart a 100 km/h-s sprint, és 290 km/h a vége. Persze nem mintha ezek miatt szégyenkeznie kellene a Bentaygának - valljuk be, túl természetesnek vesszük már, hogy bőven 2,5 tonna fölötti tömegű óriás luxus-SUV-ok majdnem hozzák az olcsóbb sportautók, vagy akár a 10-15 évvel ezelőtti belépő Ferrarik szintjét. Ettől függetlenül persze tény, hogy az új S inkább csak egy sportosabb felszereltségi szintnek volna tekinthető, semmint új modellváltozatnak.
Hirdetés
Azért ne írjuk le túl hamar az S-t, vannak stílusbeli és technikai újításai is. A Dynamic Ride futómű, ami a világon elsőként használ 48 V-os rendszert a karosszéria stabilan tartásához a kanyarokban, alapáron jár az S modellhez. Mindössze 0,3 mp alatt képes 1300 Newton nyomóerőt kifejteni a kerekekre, hogy minél kevésbé dőljön a karosszéria a kanyarokban, amik ezáltal gyorsabban bevehetők. De ezen felül is megpiszkálták még a futóművet, az alap V8-hoz képest itt a Sport mód dinamikusabb lett. Szintén új a kipufogórendszer, amiből még dörgedelmesebb hangok törnek fel. És bár főleg a sportos utcai, esetleg versenypályás használatra szánt Bentayga S az aszfalton érzi magát igazán otthon, az opcionális off-road csomag sáros-havas-homokos vezetési módokkal itt is kérhető. Nem csak a fülünkkel tudjuk megkülönböztetni az S-t a V8-tól, a Bentley a szemünknek is kedveskedik. A legfeltűnőbb az új tetőszpojler, illetve fényes fekete részletek díszítik az autót a visszapillantó tükröktől az ovális kipufogóvégeken át a lökhárítók és az ajtók díszcsíkjaiig. Sőt, van egyedi 22 colos felni, és persze az ilyenkor elengedhetetlen S logó, ami diszkréten figyel az ajtók alján. Utóbbiból egyébként találunk a szintén felfrissített utaskabinban is, főleg a műszerfal jobb oldalán és az ülések háttámláin. Új kombinációk kérhetők az S-hez, ami a belső anyaghasználatát és színválasztékát illeti, van kéttónusú kialakítás, kontraszt színű varrások, és az Alcantarát sem spórolták ki. Digitális a műszeregység, a Bentley szerint elegáns és prémium hatású animációkkal és megjelenéssel, ami igaz is, de aki ült már Audiban, az tudja, hogy maga a rendszer ugyanaz mindkét márkánál. Az új S négy-, öt- és hétüléses kivitelben is kérhető, utóbbihoz hazánkban - akármennyire is groteszk - nagycsaládos ártámogatás is igényelhető, az újdonság feltehetően már a budapesti szalonban is rendelhető.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?