Elegánsabb és sportosabb az új CR-V
A CR-V immár a hatodik generációját éli az európai piacon, a friss modell pedig megjelenésében sokkal sportosabb, ugyanakkor letisztultabb vonalakkal játszik, mint a 2016 és 2023 között gyártott elődje. A hűtőrácsról eltűnt a rengeteg, kesze-kusza vonal, így egy sokkal elegánsabb megoldással rukkoltak elő a Honda tervezői. Az első fényszórók dizájnját már egy sportosabb irányba vitték el, ez a kettősség pedig remekül áll az autónak.
A CR-V azért valamit megtartott az elődmodellből, hiszen a hátsó lámpák egyedi kialakítása az új modellen is visszaköszön, modernebb köntösbe öltöztetve
Elegánsabb kipufogóvégek járnak minden felszereltségi szinten, a hátsó lökhárító fényezése viszont eltér a hibrid és a konnektoros hibrid esetében
A felnik minden esetben 18 colosak, csupán a fényezésük tér el
Alaposan meghízott az előző generációhoz képest: 4,7 méteres hossza 10 centiméterrel terebélyesebb, 1,9 méteres szélessége pedig 1 centiméterrel nőtt. Egyedül a magasságában szabták kisebbre, de mindössze fél centiméter az eltérés, és így is 1,7 méterrel nyúlik a föld fölé. A tengelytáv kereken 2,7 méteres az összkerékhajtással felszerelt modell esetében, a kétkerék-meghajtás a tengelyek közt egy extra millimétert kapott. A Honda zászlóshajó SUV-ja mégsem dimenzióiban, hanem tömegében ugrott igazán nagyot. Az ötödik generációs modell összkerékhajtással is maximum 1680 kilogrammot nyomott, míg az új CR-V már a full hibrid rendszerrel is 1754 kilogramm, a konnektoros hibrid pedig 1920 kilogrammra rúg.
Terebélyesebb az elődhöz képest
A karosszériához hasonlóan az utastér is sokkal letisztultabb, elegánsabb megjelenéssel rendelkezik. A középkonzolt teljesen átszabta a Honda, eltűnt a váltókar, és immár a CR-V-ben is gombokkal választható a menetirány. A multimédiás kijelzőt kiemelték a középkonzol tetejére, így sokkal nagyobb kezelőegységet kapott a klíma, amely továbbra is fizikai gombokkal szabályozható. A kormány mögött viszont végbe ment a teljes digitalizáció: a korábbi félig analóg kiosztás helyett egy 10,2 colos kijelző helyettesíti ezentúl az óracsoportot.
Az új A-oszlopoknak köszönhetően 4,4 fokkal nagyobb teret lát be a sofőr a vezetőülésből, emellett az átszabott tükrök is kevesebbet takarnak, így jóval kisebb a holttér
Immár digitális a kijelző a kormány mögött is, amely 10,2 colos átmérővel rendelkezik, míg a multimédiás képernyő 9 colos
Eltűnt a váltókar a középkonzolról
Elöl elektromosan állíthatók az ülések, a belépő felszereltségi szintet leszámítva minden esetben szellőztetők is, hátul pedig 1,3 centiméterrel nagyobb a helykínálat
A csomagtér a full hibrid esetében 587 liter, míg a konnektoros kivitel már 617 litert kínál
A legnagyobb változást viszont a motortérben, pontosabban az utastér alatt kell keresni. A hatodik generációs CR-V ugyanis az első európai Honda, amely immár konnektoros hibridként is megvásárolható. A hajtáslánc szívét egy kétliteres, Atkinson-ciklusú benzinmotor adja, ezt egészíti ki a villanyhajtás. A 17,7 kilowattórás akkumulátor a WLTP ciklus szerint 81 kilométeres emissziómentes hatótávra elegendő áramot képes tárolni, a gyári adatok 15,6 kWh/100km-es fogyasztást ígérnek. A bal első sárvédőn elhelyezett Type 2-es töltőcsatlakozón a normál konnektoros adapterrel 7,7 óra alatt, kiépített töltőoszlopról pedig 2,5 óra alatt tölthető fel teljesen az akku. A Honda állítása szerint így a konnektoros hibrid fogyasztása 0,8 liter is lehet 100 kilométeren, de a gyári adatok szerint a full hibrid verzió sem fogyaszt többet 5,9 liternél.
A kétliteres benzinmotor 146 lóerővel rendelkezik
A CR-V másik nagy újdonsága a SENSING 360 kamerarendszer, amely Európában szintén ebben a SUV-ban debütál. A technológia lényege, hogy az autóba szerelt kamerák 360 fokos képet alkotnak a jármű környezetéről, így a legtöbb esetben már a sofőr előtt fel tudják mérni a forgalmi szituációkat. Szükség esetén a rendszer figyelmeztet, extrém esetben pedig akár be is avatkozhat egy esetleges baleset elkerülése érdekében. A kamerarendszer mellett végeláthatatlan a vezetéstámogatók listája, ezek közül viszont mindenképpen érdemes kiemelni az Automata Parkolást Segítő Rendszert, amely megkeresi a számára alkalmas helyet, és miután a sofőr az autó által javasolt ponton lelassít és megáll, magától beparkol a jármű. Szintén újdonság a CR-V-ben a Torlódássegéd, amely a forgalmi dugókban a teljes megállás után is követi az autó előtt haladó járművet, amikor az továbbindul.
Megszámolni is nehéz, mennyi vezetéstámogató rendszert integráltak a CR-V-be
Az új CR-V viszont nem csak névlegesen számít a Honda zászlóshajójának, hanem az árában is. A belépő szintű Elegance felszereltségi szint mellett a márka magyar oldalán 19 620 000 forintos árat találunk, míg a konnektoros hibrid kivitelért 24 170 000 forintot kér a gyártó.
Ígéretes az új CR-V, de alaposan megkérik az árát
Az új CR-V már előrendelhető a kereskedésekben
Klassz, csak épp a váltó maradt le a leírásból
A kocsiról is lemaradt, nincs benne váltó.
Mit jelent az, hogy letisztultabb lett? Hogy most ugyanolyan lett, mint a többi?
A VW-féle fantáziátlan, merev formavilágra szokták ezt mondani. Nincs formai játék, „kriksz-kraksz”, ilyen hullám, olyan hajlítás, törés, ezeket száműzik, és egy egyértelműbb, minimalista-típusú, a szemnek jobban összeálló design lesz a végeredmény. A SsangYongokra is mostanában kezdték el ezt pufogtatni, a Rodius/Actyon-érában senki sem használta rájuk, hogy „letisztult”.