Kívülről még nem is ordító, de a Mazdák világában új mérföldkő a CX-60
Azt már tudjuk a németországi menetpróba óta, hogy a kanyargós országutak és a német autópálya új királya a CX-60, már ha nem éppen a
Dacia Jogger. De persze ne tréfálkozzunk, a CX-60 nyilvánvalóan más liga, egyértelmű volt már az év elején is, hogy a Mazda az új hátsókerékhajtású platformjával a prémiumszegmens felé igazol, ezen pedig az első autó a CX-60, azaz a mai vásárlói preferenciáknak megfelelően egy újabb SUV. A németországi menetpróba által Kornél már alaposan bemutatta (lásd
itt), de a CX-60 van akkora durranás, hogy az első, amúgy véletlen hazai találkozás annyira sokkolt, hogy rögtön lőttem is róla néhány fotót és mentem is vele egy kört, hogy az élményt megoszthassam.
Sok-sok finom formai részletet találhatunk a karosszérián, az ablakok króm szegélyébe is jutottak domborítások
Akkora lépés ugyanis a Mazdánál a CX-60, mint a Kiánál az első Ceed volt, de házon belül is mondhatnánk az első Mazda6-ost, ami szintúgy hatalmas ugrás volt - kerek 20 évvel ezelőtt - az amúgy tisztességes iparosmunka 626-hoz mérten. Most az Év Magyar Autója versenyben is induló CX-60-nal szinte véletlenül, egy fotós/blogger, de leginkább flottavásárlás kapcsán érintett barátom által találkozhattam. Nem volt meglepetés, hogy épp nála lesz a CX-60, de a fehér bőrkárpitos, világos szövet műszerfarlburkolatos Takumi csúcsverzió belterébe pillantva azért leesett az állam.
Mintegy 20 centiméterrel hosszabb a CX-5-nél - ez valójában is elég jelentős, minőségben ugyanakkor még üvöltőbb a különbség a két autó és lényegében bármely ma futó modell és a CX-60 között is
Belülről egyértelműen nagyobb durranás a CX-60 a korábbi modellkehez és a konkurenciához képest is, hiszen kívülről lényegében azt látjuk, hogy egy újabb Mazda. Persze hatalmas, 4,75 méteres hosszúsággal, 1,89 méteres szélességgel és tekintélyes, 1,69 méteres magassággal, valamint 2,87 méteres tengelytávval - ami azért előre vetíti a tágas belteret, de a valódi sokkhatást valóban belterével adja. Legalábbis az elsőt, aztán rögtön utána ott van az elhelyezkedés, az indítás, ami néma, ahogyan az elindulás is. 17,8 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorával a hazánkban forgalmazott CX 60 PHEV 63 kilométeres emissziómentes hatótávot ígér, ami már pont elég a napi ingázáshoz, ha munka közben is töltőre tudjuk tenni, akkor pláne. Van belőle amúgy dízel is már, szóval a Mazda továbbra is kínál további józan hajtásláncokat is.
Nem csak ránézésre, tapintásra is nagyon kellemes a szövetborítású műszerfalas beltér
Szóval indulás elektromosan, némán, mint egy guruló süketszoba, úgy vonul a CX-60. A Takumi csúcsverzió 20 colos kerekei méltósággal gördülnek át mindenen, csak egy enyhén feszes, leginkább stabil a futómű, precíz és nagyon közvetlen, meg persze hajtási befolyásoktól mentes a kormányzás. Alapból a 136 lóerős, 250 Nm nyomatékú villanymotor hajt, ez is tisztességesen, de amikor beindul a 2,5 literes, 192 lóerős, 261 Nm nyomatékú benzinmotor, akkor azt alig hallani, miközben 328 lóerőt élvezhetünk, már a benzinmotor 4000/perc fordulatánál, nyomatékból pedig kereken félezer newtonméter áll rendelkezésre. Különlegesség, hogy az elöl hosszában beépített motor és a 8 fokozatú automata váltó közé építették a villanymotort, így az is a váltón keresztül hajt hátra, így aztán a kapcsolások még álló motornál is észrevehetők, de ez igazából csak autószerűbb vezetési élményt ad.
Több mint 60 emissziómentes kilométert tud a PHEV
A Mazda egyébként nem csak a beltér minőségét járatta a csúcsra, hanem a CX-60 vezethetőségét is. Benzint égetve egyrészt hatalmasat megy, 5,8 másodperc alatt 100-ra gyorsul az egyébként bő 2 tonnás SUV, ami a kanyarokban is meglepően stabil (bár tömegét nem tudja teljesen elrejteni), másrészt már-már versenyautóként vonyít. Persze nem lesz hangos, inkább csak a megfelelő hangulatot adja meg, miközben a kombinált fogyasztási értéke 1,5 l/100 km. Ha nem töltögetjük, akkor torkosabbnak ígérkezik, mint mondjuk a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid, de méretével, belső minőségével és vezethetőségével nem is szabad hozzá mérni, a CX-60 tényleg Audi-BMW-Mercedes-Benz konkurens lett, ehhez mérten pedig nem is vészes a 21,079, a Takumi csúcsverzió esetén 23,176 millió forintos alapára.
Hiába hatalmas, mégis kecses a CX-60
Részletes műszaki adatok és még több infó a Mazda CX-60-ról korábbi cikkünkben!