Nem csak
az 1-es és
a 2-es sorozat frissítésén szorgoskodott a BMW az utóbbi időben, megérkeztek a hivatalos fotók és specifikációk az új X3-ról is. A népszerű crossover új lámpatesteket és komoly dizájnfrissítést kapott, így a modernebb, nagyobb társai stílusát vette át. Ezzel kontrasztosabb, markánsabb megjelenést kapott, a meghatározó részleteket méginkább kiemelték, míg az apróbb, nüanszosabb részletek inkább a háttérbe szorultak elöl és hátul is.
A beltérben is nyomatékosabb, hangsúlyosabb formák uralkodnak, ezt emeli ki még jobban az ajtókra is kiterjedő BMW Interaction Bar funkcióegység, amely szépen keretbe foglalja a vezető felé forduló Ívelt Kijelzőjét és a laposabb alsó karimával rendelkező sportkormányt. Ezeken kívül az automataváltó megújult előválasztó kapcsolója hangsúlyos elem még. Alapárasak az újratervezett, elektromos és fűthető sportülések az újrahasznosított anyagok felhasználásával készült Econeer kárpitozással. Az opcionális extrafelszereltség részeként Veganza kárpitok és BMW Individual Merino bőrbelső is rendelhető a modellhez, a szintén opcionális Luxury műszerfal is újrahasznosított poliészterből készült.
A csomagtér alapesetben 570 literes térfogata akár 1 700 literig is bővíthető, kivétel ez alól a BMW X3 30e xDrive modell, ott az akkucsomag miatt 460 és 1 600 liter a vonatkozó értékek. Modellváltozattól függően akár 2,5 tonnát is vontathat az új X3, már persze az extraként kérhető, elrejthető vonóhoroggal.
A konnektoros hibrid változat a BMW X3 30e xDrive nevet kapta. A motorja egy 2,0 literes, négyhengeres benzines, amelyet egy automataváltóba integrált elektromos motor egészít ki 299 lóerősre, a modell egy feltöltéssel akár 81 – 90 kilométer megtételére is képes tisztán elektromos meghajtással. Kevésbé felvillanyozva, tehát 48 voltos lágyhibrid rendszerrel az új BMW X3 20 xDrive 208 lóerőt tud, ezzel 7,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Dízelfronton szintén lágyhibrid az új BMW X3 20d xDrive, a 2,0 literes, soros négyhengeres dízelmotor maximális teljesítménye 197 lóerő, amellyel 7,7 másodperc alatt tudja a százas sprintet. Az új BMW X3 palettáján később, 2025 nyarán egy soros hathengeres dízelmotor is bemutatkozik.
Mindegyik erőforráshoz alapfelszereltségként nyolcfokozatú Steptronic automataváltó kapcsolódik, amelynek a kormány mögötti váltófülek is részei. Az M Sport csomaggal felszerelt modellek és az új BMW X3 M50 xDrive esetében mindezt Sport Boost funkció egészíti ki, amely kivételesen intenzív gyorsulást tesz lehetővé. Az új BMW X3 modellváltozatai a BMW xDrive intelligens összkerékhajtást is alapfelszereltségként kapják meg. A portfólió csúcsára az BMW X3 M50 xDrive érkezik, motorházteteje alatt az eddigi legerősebb BMW M Performance modellbe beépített, soros hathengeres benzinmotor dolgozik. A 3.0 liter hengerűrtartalmú, M TwinPower Turbo erőforrás szintén 48 voltos lágyhibrid. A benzinmotor maximális teljesítménye 398 lóerő, amellyel 4,6 másodperc alatt futja meg a nulla-százas sprintet.
A csúcsváltozat alapfelszereltségének a BMW M sport futómű, a változó áttételű sport kormánymű, a BMW M sport fékrendszer, a 20 colos BMW M könnyűfémfelni garnitúra és a BMW M sport differenciálmű is része. Az opcionális extrafelszereltség részeként elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű is megrendelhető. Az új BMW X3 portfóliójának legerősebb képviselőjét M-specifikus stílusjegyek, vízszintes lamellákkal és BMW Iconic Glow kontúrvilágítással szerelt BMW M hűtőrácsok, valamint a kipufogórendszer dupla ikervégződése nyomatékosítja.
Nem ez a legrondább kreálmánya a horvát csávónak de amióta ő dirigál még egyetlen új modellt sem láttam ami tetszett volna.