Nagyobb akkumulátorral jön Európába a friss Kia EV6

Újragondolt frontrészt és nagyobb hatótávot kapott az EV6 a ráncfelvarrással

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A 2021-ben bemutatott Kia EV6 történelmet írt anno, most, 3 évvel később pedig megérkezett a frissített verzió, amely a modernebb külső mellett gyorsabb töltést és nagyobb hatótávot ígér.

3 évvel ezelőtt az EV6 volt a Kia első villanyautója, amely az alapoktól annak is épült, az E-GMP platformra. Azóta több mint 210 ezer példány kelt el belőle világszerte, sőt 2022-ben megnyerte Európában az Év Autója díjat, amelyet korábban egyetlen koreai jármű sem tudott hazavinni. A crossover tehát sikert sikerre halmozott, viszont elérkezett az életciklusának a feléhez, így időszerű a frissítés. Kívül mindez a frontrészen érhető tetten, hiszen a fényszórót alapjaiban újragondolták, de az első lökhárító is némiképp módosult. Hátul a lámaptestek formája változatlan, de a fények grafikája változott, és a hátsó lökhárítót is átrajzolták.
Hirdetés
A megújult utastérről egyelőre nem közölt fotókat a Kia, viszont azt elárulták, hogy sportosabb kormánykerékkel jönnek a frissített EV6-osok. További újdonság az ujjlenyomat-olvasó, amelyet a középkonzolba integráltak: a legfontosabb funkciója, hogy kulcs nélkül is indítható vele a jármű. A lemezek alatt is kapott némi frissítést az EV6, hiszen a 77,4 kilowattórás akkumulátort egy 84-esre cserélték. Ezáltal a közlemény szerint a WLTP hatótáv 582 kilométerre nőtt. A töltés is gyorsabbá vált, hiszen az új modellek már 258 kilowattal is képesek felvenni az áramot (szemben a kifutó széria 239 kW-jával). A gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy 10-ről 80 százalékra 18 perc alatt tölthető fel, 15 perc alatt pedig 343 kilométert lehet az EV6-osba "tankolni".
Hirdetés
A Kia elmondása szerint a menetkomfort érdekében a felfüggesztéseket is átdolgozták, amelyek így jobb stabilitást nyújtanak. Emellett a hátsó villanymotor hangját is igyekeztek a korábbinál is nagyobb mértékben kiszűrni az utastérből. Ha már erőforrások: az EV6 továbbra is elérhető lesz elsőkerék- és összkerékhajtással is. A legerősebb kivitel 320 lóerővel és 609 newtonméterrel kerül a kereskedésekbe -az EV6 GT-ről nem esett szó a közleményben, így vélhetően ennek frissítését később jelenti be a Kia.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?