Nagy teljesítmény alacsony fogyasztással: elektromos Volvo XC
Volvo XC60 Plug-in Hybrid Detroitban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagy teljesítmény, alacsony fogyasztás és károsanyag-kibocsátás jellemzi a konnektorról tölthető új Volvót.
Nem csak azért érdekes a Volvo újdonsága, mert megerősíti a cég terveit abban a tekintetben, hogy konnektorról tölthető hibridet dob piacra hamarosan világszerte, hanem mert ebben mutatkozik be a Volvo Environmental Architecture elnevezésű új, négyhengeres motorcsalád is.
Az XC60 kétliteres négyhengeres benzinmotorja 280 lóerőt teljesít, s ha ez még nem lenne elég, egy 70 LE/200 Nm erejű villanymotor is található a hajtásláncban. Kizárólag az akkumulátorok erejét használva körülbelül 55 km tehető meg az autóval, melynek kombinált fogyasztása európai ciklus szerint 2,3 l/100 km körül alakul, CO2-kibocsátása pedig alig 53 gramm kilométerenként.
Az XC60-ast egyelőre tanulmányként állítják ki Detroitban, mivel a cég még nem döntött arról, hogy melyik modelljét kínálja elsőként plug-in hibrid rendszerű hajtással. Az XC60-ban ugyanaz a hibridrendszer található, mint az év későbbi szakaszában Európában piacra lépő V60 Plug-in Hybridben, annyi eltéréssel, hogy abban még a 212 lóerős 2,4 literes öthengeres turbódízelhez csatolták a villanymotort. A két autóban három különálló vezetési módot használhatunk, a Pure teljesen elektromos, a Hybrid kapcsolásával az elektromotor a fogyasztás csökkentését szolgálja, míg Power módban teljesítmény-növelő szerepet tölt be az elektromotor. Az összkerék-hajtás kapcsolható, de nem állandó, hanem csak akkor lép működésbe, ha hó, sár vagy egyéb csúszós felület ezt indokolja.
A fékrendszer is két fokozatban működik, először csak a villanymotor lassítja a haladást, miközben a keletkező energiát az akksikba vezetik, a hagyományos fékrendszer csak nagyobb lassítás esetén lép működésbe. Az akkumulátorok teljes feltöltése az elektromos hálózat áramerősségétől függően 3,5-7,5 órát vesz igénybe, közben pedig az utastér előre befűthető vagy lehűthető, hogy ezzel is csökkentsék a menet közbeni felesleges akkumulátor-használat mértékét. Maga az akkumulátor is előfűthető üzemi hőmérsékletre, ami még tovább növeli az elektromos hatótávot.
Az XC60 kétliteres négyhengeres benzinmotorja 280 lóerőt teljesít, s ha ez még nem lenne elég, egy 70 LE/200 Nm erejű villanymotor is található a hajtásláncban. Kizárólag az akkumulátorok erejét használva körülbelül 55 km tehető meg az autóval, melynek kombinált fogyasztása európai ciklus szerint 2,3 l/100 km körül alakul, CO2-kibocsátása pedig alig 53 gramm kilométerenként.
Az XC60-ast egyelőre tanulmányként állítják ki Detroitban, mivel a cég még nem döntött arról, hogy melyik modelljét kínálja elsőként plug-in hibrid rendszerű hajtással. Az XC60-ban ugyanaz a hibridrendszer található, mint az év későbbi szakaszában Európában piacra lépő V60 Plug-in Hybridben, annyi eltéréssel, hogy abban még a 212 lóerős 2,4 literes öthengeres turbódízelhez csatolták a villanymotort. A két autóban három különálló vezetési módot használhatunk, a Pure teljesen elektromos, a Hybrid kapcsolásával az elektromotor a fogyasztás csökkentését szolgálja, míg Power módban teljesítmény-növelő szerepet tölt be az elektromotor. Az összkerék-hajtás kapcsolható, de nem állandó, hanem csak akkor lép működésbe, ha hó, sár vagy egyéb csúszós felület ezt indokolja.
A fékrendszer is két fokozatban működik, először csak a villanymotor lassítja a haladást, miközben a keletkező energiát az akksikba vezetik, a hagyományos fékrendszer csak nagyobb lassítás esetén lép működésbe. Az akkumulátorok teljes feltöltése az elektromos hálózat áramerősségétől függően 3,5-7,5 órát vesz igénybe, közben pedig az utastér előre befűthető vagy lehűthető, hogy ezzel is csökkentsék a menet közbeni felesleges akkumulátor-használat mértékét. Maga az akkumulátor is előfűthető üzemi hőmérsékletre, ami még tovább növeli az elektromos hatótávot.
Ennek az ára 17 millió Ft környékéről fog indulni. Sok sikert a haszálható autódhoz!
Naivitásod bámulatos.
Ez már autó a javából!!! Úgy látszik lesz konkurense az Opel Amperának, így az ára is szerényebbre zsugorodhat. Csak érjen ide Magyarországra is, mert Amerikában még nem olyan drága az üzemanyag, ott még nem kell annyira, mint itthon és az EU-ban.
Lesz itt használható autó 1-2 éven belül! Nem sok az 55 km hatótáv, de van amire elég.
Az USA-ban amúgy az új autók is lényegesen olcsóbbak, mint az EU-ban. Új Toyota Prius itthon: 7millió, USA-ban 3.5millió Ft. Saját szememmel láttam!