Nagy sztár az újragondolt Isetta a villanyautósoknál
Két kis cég is rákattant a BMW Isettára, villanyautóként születhet újjá
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Retro külsővel könnyebb eladni az új technológiát, nem mellesleg a stílus is fontos, és egy klasszikus fazon mindig ízlésesebb, mint valami új. Az Isetta térhet most vissza, villanyautóként.
Biztosan ismered az Isettát, a BMW háború utáni válságautóját. Az első valódi mikroautó sokak életét megkönnyítette, rendkívül alacsony fogyasztás mellett kínált viszonylag gyors közlekedést. Amellett, hogy az első olyan autó volt, ami elérte a 3 literes fogyasztást. több érdekességet is felmutatott. Egyes országokban három kerékkel mopedautóként kínálták a motorkerékpár motoros kisautót, így mentve fel az adóterhek alól a tulajdonost. Az egyajtós kialakítás viszont közös volt, elölről lehetett beszállni. Az Isetta kicsit háttérbe szorult az idő során, most viszont újjászülethet, modern formában.
Sajnos nem a BMW-től, viszont úgy tűnik, két gyártó is próbálkozik vele. Az egyik a kínai Eagle, akik valójában csak a stílust használják fel, a 120 kilométer megtételére képes kis villanyautójuk négy teljes értékű ajtóval készült el. A másik a svájci Microlino, akik autója sokkal jobban hasonlít az eredeti Isettára, ez is volt a céljuk. A formákat persze modern köntösbe bújtatták, ám ebbe is csak elölről szállhat be a sofőr és egyetlen utasa. A hajtást hátul egy 20 lóerős villanymotor intézi, hatótávolsága 200 kilométer, és már van működő prototípusuk és 4600 előrendelésük. A Microlino további előnye, hogy az apró motor alig foglal helyet, így hátul kialakítottak egy 300 literes csomagteret is, így akár egy korrekt bevásárlás is elintézhető az aprósággal. Már 2016-ban megmutatták a tanulmányt, hamarosan gyártani kezdik a rendkívül praktikus városi kisautót.