Nagy az igény a Mazda új motorjaira
Növelik a japánok a Skyactiv motorok termelését
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Akkora a kereslet az új generációs, takarékos, könnyű és erős Skyactiv motorokra, hogy a japán Mazda kénytelen áttervezni a motorgyártást az új erőforrások javára.
Hódít a Mazdánál a Skcactiv, hiszen e filozófiával kapható már a CX-5, a Mazda6, s a Frankfurti Autószalonra Hirosimából befut az új Mazda3 is, Skyactiv padlólemezen, futóművel és motorokkal, melyekre állítólag egyre nagyobb a kereslet. A hirosimai gyár termelő kapacitását mostantól negyedével emelik meg. Ehhez a gyártósorok mellett magához az üzemhez is hozzá kell nyúlniuk. A 2014 végére befejeződő fejlesztés végén az évi 800 ezer motor helyett egymillió készülhet Hirosimában. Az új gyártósor modern lesz, (az Opel szentgotthárdi üzeméhez hasonlóan) rugalmas és hatékony, de a most még az MZR motorcsaládot gyártó sorokat is átalakítják olyanná, amelyeken párhuzamosan négyhengeres Skyactiv dízel és benzines erőforrásokat állítanak majd elő. A bővítés annak a stratégiának a része, amelynek mentén a Mazda 2016-ra 1,7 millióra akarja növelni globális értékesítését.
Hirosima mellett Skyactiv motorokat gyártanak június óta a kínai Changan Ford Mazda motorgyárban is, majd a jövő év elején indul meg a termelés egy harmadik telephelyen, Mexikóban is.