Néhány éve a Mercedes-Benz is agresszív villanyosításba kezdett, vajon most üt vissza az elhibázott stratégia?
Jelentősen megváltozott az elmúlt években a Mercedes modellpalettája. Az olcsóbb modellekre kevesebb hangsúlyt fektetnek, inkább a drágább autókra koncentrálnak, amelyeket nagyobb árréssel tudjnak értékesíteni. Ahogy a legtöbb nyugati márka, úgy a német gyártó is sorra mutatta be a belső égésű motoros autók villanyos alternatíváját. Az EQ sorozat viszont nem hozott átütő sikert, ennek következményeként értelmezhető az is, hogy
a Mercedes a jövőben összeolvaszthatja az EQS és S-osztály típusokat.
Idén messze elmaradnak az előre jósolt profittól
Ahogy a legtöbb német gyártónak, úgy a Mercedesnek is Kína a legfontosabb piaca. Az ottani vásárlók viszont elhalasztották az S-osztály és Maybach modellek vásárlását - írta meg a
Portfolio.hu a Bloomberg jelentése nyomán. Részben ezzel magyarázható, hogy a gyártó a személygépkocsi-üzletágának tisztított üzemi marzsát 7,5 és 8,5 százalék közé jósolja, szemben a korábbi 11 százalékkal. A bejelentésben kiemelték, a kamatok és adózás előtti eredményük jelentősen elmaradhat a 2023-as szinttől. A közlemény hatására a Mercedes-Benz árfolyama rövid időn belül 7,4 százalékot esett.
Európában sem sokkal jobb a helyzet
Az európai piacot vizsgálva sem áll sokkal jobban a Mercedes szénája.
Augusztusban 12,7 százalékkal kevesebb autót regisztráltak az EU-ban mint 2023 azonos időszakában, de az első nyolc hónapot is 3,1 százalékos mínuszban zárták - derül ki az ACEA összesítéséből.