Na most akkor mennyire olcsó a Dacia Duster?

Árösszevetés: mindenki a Dacia Duster ellen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Milyen kocsit lehet kapni 5 millió forintért? Sokfélét. Milyen dízel összkerekes szabadidő-autó van ugyanennyiért? Újonnan csak egy. Nézzük, riválisainál mennyivel olcsóbb a Duster.


Nemrég teszteltük a megújult Duster szabadidő-autót, de amilyen kiváló az összkerékhajtása, nyugodtan, őszintén, lelkiismeret-furdalás nélkül le is terepjárózhatjuk a Dacia/Renault kompakt bestsellerét. A magánvásárlók kedvence turbós benzinmotorral és megannyi biztonsági és kényelmi extrával is gazdagodott, aminek fényében abszolút érthető a szolid drágulása, de akkor is: tesztautónk listán már egy több mint 5 milliós kocsi, és - például a bőr/műbőr üléskárpitot kösz, de nem kérve - 5 millió forintért vélhetően kevesen vásárolnak Daciát. Mégis mit kapni ennyi pénzért? Újat, elég tágas utas- és csomagterűt, takarékos dízelmotorost, divatosan terepes formájút emelt padlóval és magas üléspozícióval...
Hirdetés

Röviden: semmi más nincs ennyi pénzért, a Duster ár/értékben verhetetlen. A legjobb. Punktum. Picit bővebben: megnéztük, de csak a listaárak, az importőri katalógusok alapján, hogy mekkora az árelőnye, mennyit spórolhat az, aki nem sznob, aki a funkcionalitás és a racionalizmus oltárán képes lemondani más márkák más modelljeinek néhány vélt vagy valós előnyéről. Hogy elejét vegyük a na, ezek már megint a Daciát reklámozzák elvtelenül című eszmefuttatásoknak, gyorsan leszögezzük: a Duster bizony messze nem a legjobb a kategóriájában. Mint autó. Mert itt-ott olcsóságszagot áraszt, mert ülései relatíve kicsik, mert kormánya csupán le-fel állítható, kormányzása indirekt, mert a lágy futóműhangolás erős karosszériadőlést eredményez, mert gyengécske a világítása, légellenállása annál nagyobb, a facelifttel halkult, de így sem valami csendes, stb.

Bezzeg az ára... Az ára sajnos szuper. Vevői oldalról azért sajnos, mert sokan nemhogy 5 milliót, de 3-at sem tudnak kifizetni egy autóért. (Egy klímás Duster kb. ennyibe, 3,1 millióba kerül.) A konkurenciának pedig azért sajnos, mivel ők nem adhatják ennyire olcsón a maguk portékáját. Ugye, hogy minden relatív? De most már következzenek a száraz számok, kezdésnek a méretadatok. A Dustert – hosszas morfondírozás, szűkítés után – 15-ös mezőnybe soroltuk. Kisebbekkel, nagyobbakkal együtt, és tessék.
A Dacia Duster és konkurensei - méretek
Modell Hosszúság (mm) Szélesség (mm) Magasság (mm) Tengelytáv (mm) Csomagtér (l)
Chevrolet Trax 4248 1766 1674 2555 356-1370
Dacia Duster 4315 1821 1695 2674 408-1570
Hyundai ix35 4410 1820 1665 2640 591-1436
Kia Sportage 4440 1855 1630 2640 564-1353
Mitsubishi ASX 4295 1770 1625 2670 419-1193
Nissan Juke 4135 1765 1565 2530 251-830
Nissan Qashqai 4380 1806 1590 2646 401-?
Opel Mokka 4278 1777 1658 2555 356-1370
Peugeot 2008 4159 1739 1556 2538 360-1194
Renault Captur 4122 1778 1566 2606 377-1235
Skoda Yeti 4222 1793 1691 2578 416-1580
SsangYong Korando 4410 1830 1710 2650 486-1312
Subaru XV 4450 1780 1570 2635 380-1270
Suzuki SX4 4150 1755 1620 2500 270-1045
Suzuki SX4 S-Cross 4300 1765 1580 2600 430-1269

Mint látszik, a Duster azért a nagyobbak, a tágasabbak közül való, és ami a számoknál fontosabb, „élőben” is elég jó a helykínálata. Csomagtérben ez a 408 literes alapméret a 4x4-es kivitelre vonatkozik, a fronthajtásúé öblösebb, 475 literes. Amit nem tüntettünk fel a táblázatban, az a hasmagasság (plusz terepszög), de hiszik vagy sem, a Dacia ebben verhetetlen – kitűnő terepjáró. Összkerékhajtással. Haladjunk, nézzük a műszaki adatokat. Mivel szerintünk a Dustert dízellel és 4x4-esen „kell” venni, így, vagy legalábbis majdnem ilyen színben tüntettük fel a többieket is. Egyes modellek (Peugeot 2008, Renault Captur) egyáltalán nem kaphatóak összkerekesen, van, ahol „csak” benzinmotorral és CVT-váltóval kombinálható a 4x4 (Nissan Juke), s van, ahol nincs dízel (Suzuki SX4), ami persze nem feltétlen probléma az átlagfelhasználóknál…

A Dacia Duster és konkurensei - műszaki alapadatok
Modell Teljesítmény (LE) Nyomaték (Nm) Gyorsulás 0-100 km/h (s) Fogyasztás - vegyes (l/100 km)
Chevrolet Trax 1.7 D 4WD 130 300 10,0 4,9
Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 109 240 12,9 5,2
Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD 136 373 11,3 5,5
Kia Sportage 2.0 CRDi 4WD 136 373 11,3 5,7
Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 4WD 150 300 10,0 5,6
Nissan Juke 1.6 DIG-T 4WD CVT 190 240 8,4 7,6
Nissan Qashqai 1.6 dCi 4x4 130 320 10,9 4,9
Opel Mokka 1.7 CDTI AWD 130 300 9,4 4,9
Peugeot 2008 1.6 e-HDi 115 270 10,4 4,0
Renault Captur 1.5 dCi 90 220 13,1 3,6
Skoda Yeti 2.0 CR TDI 4x4 110 280 12,2 5,9
SsangYong Korando 2.0 e-XDI AWD 149 360 9,9 6,2
Subaru XV 2.0D 147 350 9,3 5,6
Suzuki SX4 1.6 4WD 120 156 11,5 6,5
Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4x4 120 320 13,0 4,4


A Dusternek voltaképp csak azt lehet felróni, hogy nem annyira dinamikus, s hogy nincs hozzá stop-start rendszer. A gyakorlatban mindez annyit tesz, hogy néhány tized gázolajjal többet fogyaszt, de amit mi tapasztaltunk, hogy sok várossal, hidegben, nem kevés terepezéssel és komoly légellenállásostul is elvolt 7 l/100 km alatt, szóval ez remek, egyáltalán nem Achilles-inas. A többiekkel kapcsolatban: az Hyundai ix35/Kia Sportage duónál az 1.7-eshez nem, csak a 2,0 literes dízelhez kérhető összkerékhajtás; ha Nissan Juke-ot szeretnénk 4x4-esen, akkor nincs mese, 190 lovas benzinesként, CVT-sen kell választani; a 2008 sofőrjét Grip Control segítheti különböző ESP-programokkal, ha már nincs hozzá 4x4; a Captur-tulajt kiemelkedően alacsony fogyasztás kárpótolhatja; a Captur és az SX4 váltója „csupán” 5 fokozatú.

És még: míg riválisként olyan modelleket, olyan szabadidő-autókat fel sem „mertünk” sorakoztatni, mint Ford Kuga, Honda CR-V, Mazda CX-5, Toyota RAV4, Volkswagen Tiguan, stb., azért az ix35/Sportage, vagy az új Qashqai is nagyobb/több a Dusternél, viszont a Juke és például a kifutó SX4 meg jelentősen kisebb, főleg csomagtérben.
De jöjjön az ártábla. Dusterünk tehát dízel, összkerekes, Exception=legmagasabb felszereltségű. Menetstabilizálós, 4 légzsákos, érintőképernyős multimédiás-navis, tolatóradaros, alufelnis – egyebek mellett. Kérünk még bele ülésfűtést (50 ezerért előre), navigációját pedig teljes Európa-térképpel turbózzuk fel 35 ezerért. És még így is 5 millió alatt vagyunk. Milyen a Dacia árelőnye?
A Dacia Duster és konkurensei - árak
Modell Ár (Ft)
Chevrolet Trax 1.7 D 4WD LT 6 575 000
Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Exception 4 925 000
Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD Life 6 999 000
Kia Sportage 2.0 CRDi 4WD LX 7 229 000
Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 4WD Intense 7 390 000
Nissan Juke 1.6 DIG-T CVT 4WD N-Tec 6 620 000
Nissan Qashqai 1.6 dCi 4x4 Visia 7 440 000
Opel Mokka 1.7 CDTI AWD 6 500 000
Peugeot 2008 1.6 e-HDi Active 5 070 000
Renault Captur 1.5 dCi Zen 4 780 000
Skoda Yeti 2.0 CR TDI 4x4 Active 6 412 610
SsangYong Korando 2.0 e-XDI AWD STD 6 689 000
Subaru XV 2.0D Active 8 090 000
Suzuki SX4 1.6 4WD GLX+ 4 499 000
Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS Elegance 7 600 000


Röpködnek a 6-7 milliós árak... Nyolcmilliós is van a Subaru XV révén. Egyedül a szimplán fronthajtású 2008 és Captur tud versenyezni a Duster árával, alájuk még az SX4 kínál, de benzinesen. És az új SX4, az S-Cross ára... Horror. Amúgy a Dacia-garancia 3 év/100 ezer km, 50 ezer forintért 5 évesre bővíthető. Ez az átlag a kategóriában (is), ennél többet a Kia ad. Ha már Kia: jól látható, mennyire drágák az "olcsó koreaiak", ha dízelre vágyik az ember és összkerékhajtásra.
Ami esetleg még a Duster ellen szól, hogy csak 4 légzsákos - a többiek zöme többet ad. És ha másképp közelítünk: 5 millió forint magasságában Traxot kapni 1.6-os benzinesként 4,73 millióért, ix35-öt 5,1-ért, ASX-et 4,3-ért, (dízel) Juke-ot 4,6-ért, Mokkát 4,7-ért, 2008-at 3,6-ért, Capturt 3,75-ért, Yetit 4,9-ért, S-Crosst 5 millióért. Felszereltségbeli különbségek nyilván vannak. A Duster nem lehet panorámatetős, LED-es nappali menetfényes, automata váltós, kétzónás digitklímás, xenonlámpás, okoskulcsos, tolatókamerás, stb. Ellenben (még egyszer): navigációs érintőképernyős multimédiája szemtelenül filléres ahhoz képest, hogy másutt mennyiért kapni hasonlót.

Végezetül: ha várható értéktartásról/értékvesztésről, illetve üzemeltetési költségekről nem is nagyon értekezhetünk (fiatal még úgy a Duster, mint legtöbb konkurense), az azért alap, hogy 5 millió forintért már a használt autók jókora halmazából is válogathat a vevő. Dízel 4x4-es Dustert 3,2 milliótól árulnak. Ez itt meg a használt, de fiatal, 2010-től listázott crossoverek/terepjárók találati listája 5 millióig, dízelmotorral és összkerékhajtással - értelemszerűen Dusterekkel is megspékelve. Nos, mi kéne, melyik kéne? Inkább egy 3 éves CX-7, Kuga, RAV4, netán Santa Fe? Captiva, Koleos, Outlander is akad. Több-kevesebb km-rel, többé-kevésbé elhasználtan. Maradjunk annyiban, hogy sokkal több érv szól egy új Duster mellett, mint ellene. Pláne, ha az dízel és összkerekes.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

76 thoughts on “Na most akkor mennyire olcsó a Dacia Duster?

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Sziasztok
    Nekem aztán jöhetnek a sok mai csúcsszuper szarokkal
    Akkor sem mondanék le a TOYOTA CARINÁMRÓL ha ingyen adnák őket!!!
    Hogy miért ,akinek van kedve és érdekli is az járjon utána!

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Létezik ugynolyan típusú motor többféle lóerővel, különböző fogyasztással! Ami a Dustert illeti, tényleg egykicsit túl dimenzionálja a kedves szerkesztőség! Éppen az uttóbbi taknyos időben egy bakonyi horgásztónál kirándultunk, egy sáros emelkedőn a 4×4-es Duster állandóan csúszott vissza, ráadásul mindig keresztbe állt nem tudom hogy szimetrikus-e az összkerék hajtása!? Jött egy öreg fószer ahogyan késöbb kiderült egy 1.5-ös 4×4-es benzines Suzuki Ignissel, úgy felrongyolt a sárban a dombon azt hittem nem hiszem el!!!! Pedig a domb előtt még meg is állt mert útban volt a Duster és ki kellett kerülni-e, szerintem itt az autók tömege is mérvadó lehetett! Egy hasonló teszt volt a tévében egyszer csak arra emlékezem hogy a bivaly Navarra nem ment föl ott valami kicsi VWpoló cross simán fölszagatott! A Totálcarnak is van nagy off-road, SUV tesztje ahol nem volt jobb aDuster mint egy Outlander vagy egy CRV egyedül a kicsi Suzuki Jimmny emelkedett ki, bár szerintem az nem igazi SUV!

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Én valamit nem értek, bár lehet, hogy a Dacia Istenítése miatt van, DE! Föntebb a műszaki alapadatoknál a Dacia Duster 4×4 és a Renault Captur motorja (1.5 dCi) ugyanaz mégis a Duster 109 paci míg a Captur 90 paci és a fogyasztás is különbözik több mint 1 literrel. Lehet én maradtam le, de van olyan, hogy egy motor (ami jelen esetben mindkét autóban ugyanaz) két különböző teljesítmény adata legyen?
    Egyébként a felhasznált anyagokról néhány szót:
    A Daciaról tudjuk, hogy nem arról volt híres sosem, hogy egy német vagy japán, netán tengeren túli autó minőségével vetélkedjen. Akkoriban is voltak kispénzű emberek, úgy ahogy ma is. Meg teremtették nekik is azt, hogy viszonylag olcsó áron és ENNEK AZ ÁRNAK MEGFELELŐ MINŐSÉGŰ autót vegyenek. Nincs ez most sem másképp. Az, hogy ronda a belseje, hát Istenem… egy Swiftnek, az SX4-nek sem szebb ennyi pénzért. Én személy nem vennék Daciát sem újonnan, sem használtan, mert rendszerint olyan dolgokat terveznek bele ami számomra meredek. Pl. én vezetés közben azt a kijelzőt nem tudom semmilyen szögben nem látnám, illetve azt a bőrülést sem az én seggemnek találták ki. Használtan meg lehet olcsón hozzájutnék, de akkora az érték vesztése, hogy túladni nem tudnék rajta.
    Erről a crossover kategóriáról meg a véleményem, hogy olyan mint egy okos telefon, amire tervezték arra használhatatlan. Ha egy autónak már 15 cm felett van a hasa akkor már crossover?.. aha és akkor az ignis az miért nem? Na mindegy. Ezekkel a városi terepjárókkal nagyon max a padkára lehet felhajtani úgy, hogy ne törjön darabokra a felni (már amelyiken nincs egy jókora 19″-20″-os felni), de a sárból nem fog kijönni úgysem.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Na már most, az hogy egy egyterű variálható az nem parasztvakítás, itt az értelmezés a hiba. Én nagyon is értékelem az ilyeneket, és a Lodgyba is kerülhetne néhány ilyen megoldás. De nem fért bele az árba. Ez van. A parasztvakítás részemről pl. a vezetéstámogató rendszereket érinti, ami mondjuk manapság elég sok kompakt egyterűben is benne van, akár szériában (új c4 Picasso aktív tempomattal, de azt hiszem az első generációnál is). Innovatív dolgok, kétségtelen. Viszont, és lehet ezen a téren én vagyok túl retrográd, nem fogom tudni értékelni, amíg többjükért súlyos felárat kérnek. Vagy védjen mindenkit, vagy senkit. És itt a másik sarkalatos pont, a biztonság…
    Nem úgy törik egy éppen csak 1,1 tonnás Lodgy, mint egy majd 1,5 tonnás mittudomén, Zafira vagy C-max. És a légszák is perdöntő (pl. a brazil piacos alap Sandero 1 csillagra lett törve légszák nélkül, és erről jut eszembe, európai Aveo, 2 légzsák 1,5 csillag!!!). De többen is rámutattak arra, hogy sok pont ezen támogató rendszerek hiánya miatt veszett el, vagy azon, mert nem jelez akármilyen apró kis hülyeségre(pl. be nem kapcsolt öv, 3 sec. az egész, bár lehet ez rossz példa, mert már ezt is tudja). Nem állítom, hogy amúgy 5 csillagos védelmet fog nyújtani, de a EuroNcap töréstesztjeiben is megvannak a pontatlanságok, lásd IIHS.
    A fikázás pedig nem neked szólt, mert te legalább észérvekkel alá tudod támasztani a kijelentésed, hanem annak, aki csak trollkodni jár ide, autót meg még csak reklámban látott, de veri az asztalt.
    A józan ész kijelentést még fenn tartom, de mint már mondtam, csak az új autóvásárlókra szűkítem a kört, mert a cikk is erre tér ki. Az új autó-használt autó kérdés akkor lenne aktuális, ha a téma az lenne, hogy 5 milliós Daciat, vagy 5 milliós használt SUV!? Ebben a témában teljes mértékben egyet értek veled, inkább pár éves használt.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Azt még hozzá kell tennem, hogy ilyen kitartó ember is kell mint én a kereséshez, viszont pénzben jócskán megtérül, és még más a milliókat bukja el az új autón, addig azt a pénzt az élet minden területén tudom költeni….és mégis jobb autóval mászkálok hiába régi…vagyis csak a kora alapján, eddig mindenki elájult kivétel nélkül az autóimtól , hogy van ilyen állapotban ennyi évesen….

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Ja és a hab a tortán az kimaradt, el is lopták az előző autómat, mert olyan szép volt korához képest, de meglett majd 1 év állás után a rendőrségen is csak a generátor csapágyat és klímakompresszor csapágyat kellett cserélni, és úgy került öcsémhez, hiba nélkül fut az autó. (persze német autóról beszélek)

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Ki kell ábrándítsalak. Van ilyen…
    Előző autómmal 5 évet mentem 90e-t tettem meg vele.
    1x sem állt meg az autó, olyan hibákra mint pl ablakmechanika 1x abs jeladó, és kartergázcső cserélve lett, a többi kötelező szervíz. A klíma azóta is hideget fúj nem is volt töltve sose, öcsém hajtja most 18éves az autó hiba nélkül teszi a dolgát! Hozzáteszem én 8-9 e km után olajat cserélek minden autómban stb, megkapja a legjobb kötelező szervízes alkatrészeket. GATES SKF stb. A mostani autómat 2éve hajtom, most 15éves, első tulajtól vettem, végig garázsban tartották, a fényezése most is olyan mintha most jött volna ki a szalonból! Nem családos autó volt hátul szó szerint érintetlen minden! Ez is hibátlanul üzemel, akkor ez hogy van kéremszépen?

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Az alapkérdésedre már az előző hsz-ben válaszoltam. Vagyis mivel nincs számomra megfelelő szívó benzinmotoros 2-3 éves egyterű, így kizárásos alapon számomra megéri az hogy kompromisszumot kötök! 2 méteres magassággal én is csak az egyterűekben gondolkodok, s kiábrándító hogy a szívó benyás verdák szinte kihaltak a használt piacról. Tehát a jövőt tekintve nem igazán lesz majd más választásom!

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Nevess ki, egész nyugodtan, de még mindig azt mondom. Azt vedd alapul, hogy a Lodgyt családok veszik. Ahol gyerekek vannak, akik összepiszkolják, retkelik szegény autót. Kérdem én, ilyen célra mit vennél? Például Pistike lehányja hátul az ülést. Mit takarítanál kevesebb dühvel? A Lodgyt, vagy mondjuk egy beige kárpitos Picassot, vagy Zafirát, vagy 5008-at, vagy Tourant, ….? Hogy milyen a Lodgy vagy a Duster, vagy bármely modell beltere, az megint józan észt kíván. Ennyiért mit vársz? Ennyiből senki nem tudna jobbat csinálni. És merném állítani, hogy nem is lenne ennyi ellenzője. Ha ez a kocsi egy Wolkswagen lenne, agyon lenne dicsérve, hogy milyen észszerű autó. A hiba az embléma, én is belátom, de ezen túl kell lépni autóvásárláskor. Ami a lényeg, aki azért vesz autót, mert sok a gyerek, praktikus és nagy autót keres, modern motorral( na nem az 1.6ossal mondjuk) és emberi ellátmánnyal, az vesz egy Lodgyt. Akinek fontosabb a jelvény, vagy a parasztvakító extrák sora, vagy a sok tároló, vagy bármi a Lodgyban nincs meg, vagy telik rá, vegyen mást. Akár használtan. És ezzel semmi gond. De szerintem ha valaki új autót akar venni, és nem mobile.de-zni vagy használtautózni, akkor ennyiért ezt fogja kapni, és boldog lesz vele. Én tudom, idén lesz 10 a Logan, és még mindig mindent tud, amit kell. Amit kellett, azt ő már bebizonyította.

    És most szólok minden emberhez, aki fikázza ezt román emblémás francia autót. Akinek tetszik, és kell, és akarja, az veszi. Mert neki ez kell, erre telik. Sokan reménykedtetek hogy becsődöl a terv, de a Dacia eladásai úgy törnek az ég felé, mint a rakéta. Mert árához képest jó, most már formájuk is van( nem is rossz), és ami tényleg kell, van hozzá. És lehet most már vergődni minden cikknél, hogy milyen szutyok. Mert meg fogják venni, és letojják, hogy más mit hepajkodik nekik.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Ha az anyagiakat nézzük nyilván nem éri meg az új autó, mivel a legtöbb az árának a 70%-t elveszti 6-7 év után.
    Ami az igazán jó vétel az a 10-15 éves korosztály(ezek sokszor még jobbak is a mai társaiknál), tényleg keveset futott újszerű állapotú(80-120e km-el), az elérhető összes extrával, így valamelyest árban a társai felé emelkedik, na de mennyivel? KB 300-400e-el, mint egy fapados lelakott társa. Az meg semmi.
    Na már most kéremszépen típusonként ebből a felállásból az ember évente 1-2 darabot tud meg megvenni, de lehetséges! Erre senki se tud jobbat mondani, mert ha egyben van az autó , legrosszabb esetben is 1 kuplung csere után is+ 1-2 aprósággal benne van 100e-be a hibalista kipipálása.( szívó benzinről beszélek) Teszem fel az autó volt 1,8 millió, hibákra +100e.(kötelező szervíz is olcsóbb nem húz le a márkaszervíz dupla költséget mint az újautónál)
    1,9 m vételárral használ az ember teszem fel 5évig egy autót, és akkor is eladja, ha szintén nagyon vigyáz rá 1,2-1,3m-ért.
    Tehát 600-700e-ft ért volt 5évre autónk, ami nagyságrendekkel kényelmesebb minőségibb mint a DUSTER.
    A Duster mennyit is veszít az 5,2m ból 5 év alatt? 2-3milliót?

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Ezt csak a tisztánlátás miatt linkeltem, hogy nagyjából itt kezdődik a prémium/presztizs autó szerintem, nem egy újonnan 8-10 milliós audinál pl.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Ennyi pénzért házat veszek, nem egy autót! Az értelem kérdését meg szerintem inkább ne firtasd, ha már „tekintély” / státusz szimbólumként tekintesz az autóra. Rolfmao Lol 🙂

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Ez a presztízs autó vagy márka nekem akkor is bántja a fülem. Osztrákoknál, németeknél, Svájcban és sorolhatnám (ahol normális bérek vannak) szinte mindenki audi, merci és bmw márkákkal jár. Akkor ez miért presztízs? Nekem e szó hallatán inkább a Rolls Royce Silver Cloud, Bentley S2, Aston Martin DB4, Jaguár MKIX, Jensen Interceptor, Marcos Mantula, Lincoln Continental, Cadillac Fleetwood és hasonló autók ugranak be.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Jogos a felvetés, de ha ezen kritériumoknak teljes mértékben megfelelne a lodgy akkor már grand scenicnek hívnák! Nyilván arra törekedtek a tervezésénél hogy ne legyen belső konkurencia. Mellesleg ha az árát nézed -a konkurenciához képest-, akkor szerintem megbocsáthatóak a lodgy hiányosságai. Maga a márka is a kompromisszumokról szól.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    [url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/land_rover/range_rover/land_rover_range_rover_4.4_sdv8_vogue_automata-7301711[/url]

    Ez egy prémium kategóriás autó, és végre egy értelmes hozzászóló.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Nagyon tetszik itt minden egyes hozzászólás…annyira magyaros… csak osztja és marja mindenki egymást…

    Közben tök másról beszél mindenki…
    Mert van akinek
    – presztízs kérdése az autó
    -van akinek használati tárgy
    -és van akinek munkaeszköz.

    Nem is értem, hogy tudjátok ezeket egymással ellentétbe állítani.

    -Presztízs autó a Dacia NEM
    -használati eszköz TALÁN
    -munkaeszköz IGEN

    Akinek munkára kell, mert pont az értéke miatt nem annyira sajnálja ha üti vágja annak tökéletes.
    Én erdészként dolgozom, tökéletesen jó lenne nekem, mert naponta 50x ki-be szállok, sarat, esőt, havat viszek be az autóba. Közmunkásokat szállítok akik szintén csak koszolják. Ne haragudjatok de nekem a szívem fájdulna meg ha ezt a használt 10 éves BMW (320 D)-mel kellene megtennem.
    Annak akinek ez nem tökéletes munkaeszköz….hát…. azzal nem értük egyet. 🙂

    Hogy vennék e ilyen kocsit városba és azért, hogy elmondhassam, hogy nekem terepjáróm van: NEM
    Én is híve vagyok a használt (gatya) bocs kocsinak… Semmi bajom a használt autóval.

    Bár Tuareget biztos, hogy nem vennék… sőt VW autót sem, főleg a legújabb dízel motoros változatokat nem. De Bmw X-et sem, ha választanák akkor én is Land/Range Rover vagy talán, Honda/Toyota irányt választanám.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    „kormi”
    Teljesen egyet értek veled! Sajnos európának legfőképp a németek kellenek! A honda az mindig is hozza a egyenletes jó minőséget! Sok vetélytársa sajnos ezt nem mondhatja el magáról!

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Azért a prémium nem itt kezdődik, a mercinek és bmw nek a felső kategóriájára rá lehet fogni, hogy prémium, a többi nem említett név az nem az! Pár 100 km-el balra érdekes 80% 1-3 éves porsche bmw merci audi vw vel jár. Akkor magyar felfogás szerint ott mindenki sznob! Gratulálok ehhez. Ez inkább buta kicsinyes magyar felfogás….
    Vannak magyarok aki a szomszéd miatt nagynehezen kiizzad 5-6 milliós autóra valót, de 1 panelban lakik mellette, és junos tv-je van. Ez a kategória nem is ember számomra. Van akinek arra van igénye , hogy 1 új műanyag dobozzal járjon, ez is ok, neki erre van igénye. De nekem ne adja be, hogy a legjobb autóval jár könyörgöm, ez itt a probléma,és az sznob embernek számít, aki nem műanyag dobozt vesz, hanem mást….

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    A probléma ott van, hogy az általad említett autókból zömében csak dízelek vannak 2-3 évesen használtatóként. Benzines nem nagyon akad, nálam ezért stornó. Dízelt egyrészt elvből nem veszek, másrészt meg tartok a horror javítási számláktól, s évi 8-10 ezer-km mellett felesleges . Ha lenne bőséges választék szívó benzines 2-3 éves használt egyterű autókból, akkor azok számomra is valós alternatívát nyújtanának. A biztonság kapcsán igazat adok neked, a variálhatóság viszont számomra egy ilyen hodály méretű autóban részlet kérdés.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Vezettél,vagy ültél már valamilyen újabb Honda típusban mostanában??
    Amúgy rosszul fogalmaztam,prémiummárkát szándékoztam írni.
    A Honda igazi prémiummárka(a Subaruval együtt),ugyanúgy kiemelkedik a japán átlagból(Nissan,Toyota,Mitsubishi,Suzuki stb),mint az Audi,Mercedes,Bmw a német gyártók közül.
    Több modelljéről írták(Accord,Legend,Cr-V)itt az Autonavigátoron is,hogy egyértelműen prémiumtermék de nívós autósmagazinok tesztjében is többször megemlítik.

    Valóban,a Honda nem”igazi”presztízsmárka de elismertsége okán akár az is lehetne!

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Itt nem az én matekommal, hanem a te szövegértelmezéseddel van a gond…

    astra gyártás kezdete 1998
    duster facelift gyártási idejének kezdete 2013, csak azért írtam 16-t 15 helyett, mert már 2014et írunk…

    Az meg, hogy hozza a g astra a többiek szintjét a te agyad szüleménye, az opel most is csak egy suzukitól 1 el jobb autó bárhogy is nézzük. Azt sem vennék sosem, ahogy fordot vagy skodát vagy seatot sem!

    Viszont ahogy látom , te nem élvezed az életed… Használt gumi… sem használtat sem újat nem veszek…

    Ja még valami, én sem a szomszédnak veszek autót, hanem magamnak. Gondolom te sem disznóólban laksz, és nem is laknál, nálam így van az autókkal ,mert nekem a duster az autók disznóólja….

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    1, A G-astra belseje simán hozza a kortársai szintjét. A hasonló korú foswagenek se különbek!
    2, „eltelt 16 év”: miről beszélsz? 1999-ben privatizálták a Daciat, s 2004-ben jött ki az első tisztán renault modelljük az első logan. Akárhogy is számolom 10 év az a 16. Ej az a fránya matek…:-) Lol. A csodálatos szót pedig nem is használtam, hanem azt írtam hogy hozza azon autók sziontjét (astra g, clio II).

    A szaros gatyáról felesleges vitatkozni, mint már mondta valaki a „legjobb autó az új autó” , ez felfogás nézőpont kérdése. Óvszerből se veszek használtat, hanem csakis ujjat. Félre ne érts, nincs bajom azzal aki a használtban hisz -magánügy-, de én a fenti idézetet vallom!

    S a végére nem az igénnyel van a baj, hanem másként tekintünk az autóra -más felfogás- . Nekem az autó csak egy munkaeszköz, amely azért van hogy jobbá tegye az életemet, megkönnyítse a mindennapjaimat. Nem érdekel a presztízs, lesz@rom a tekintélyt, én nem a szomszédnak veszek autót! Nekem az csupán egy céltárgy, mint a cipőm! Csak a funkcionalitás a kényelem és az üzembiztonság számít. Ezek tekintetében viszont rendben van!

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Ültél már Range Rover L405-ben? Tuti nem ezen kijelentés alapján. Keress csak rá miaz, és nem írkálsz ilyeneket. Sose lennének rajta azok a jelek legfőképp nem 1 range…

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Ja igen, le is írtad mire jó ez a duster telekre járni, ezzel nincs is probléma, a németek is trágyahordásra használják mert náluk is van jópár darab…A gond ott van, hogy emberek hétköznapi városi/pálya használatra képesek megvenni.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Pont, hogy csak igazán jobb egy tizenéves vw mint egy mai…
    Legújabb passat is siralom, a cc az még minőségileg rendben is van.
    Autóiparban dolgozom, pont az autóbelsők gyártásánál, de nem ezen a szinten….

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    hát igen, a suzukinál kb minden listárból lejön alapból 1M, tehát a régi 4×4-es 3,5M, az új benzines s-cross 5M körül már elhozható (szintén 4×4).

    Benzines elsőkerékhajtással duster 4.09, s-cross 4.2M „akciósan”, ez a minimális árelőny könnyen elveszik a várhatóan magasabb fenntartási költségek között (igen, a „korszerűtlen” szívó benzines suzuki 1.6-os elvileg kevesebbet fogyaszt mint a „korszerű” 1.2tce).

    Direkt hasonlítom a legmagasabb felszereltséget (Duster) a legalacsonyabbal (S-cross), hiszen kb ezek vannak egy szinten.

    Aztán ott volt tavaly év végi akcióban Qashqai 4M-ért.

    Semmi gond nincs a Dusterrel, nyilván remek kis autó az is, csak ne tegyünk már úgy, mintha mindenki sznob idióta lenne, aki nem azt veszi. Mert mint fentebb látható, financiális megfontolások alapján is lehet más mellett dönteni még az új autók közül is.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Olvasgatom itt a hozzászólásokat és mindenkinek a (maga szemszögéből) igaza van….el kell fogadni, hogy ez egy kompromisszum autó a lehető legalacsonyabb ár és a multifunkcionálisan használhatóság között. Nekem egy erősebb, és nyomatékosabb 1,9 TDI – 2.0 DCI nélkül ne is ajánlják, mert egy ekkora testű autó 140 LE alatt vérszegény. Viszont a pro és kontra vélemény megosztottságtól eszembe jutott egy valóban megtörtént eset, (ha megengeditek)….. A 20′-as évek végén vagy a 30′-as évek közepén a az első detroiti autókiállítások egyikén személyesen is megjelent a gyáralapító Henry Ford is. Az éber újságírók rögtön felismerték és megrohanták. Az egyik fiatal újságíró (kissé provokatívan) feltette neki a kérdést:
    – Mondja Mr.Ford, melyik a legjobb autó? (Mert azt gondolta,hogy a válasz az lesz,hogy természetesen a Ford!) Meglepetésére Henry Ford az arcán elnéző mosollyal azt válaszolta neki:
    _ Tanulja meg fiam, hogy a legjobb autó az ÚJ autó……..No comment!

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Gyz-nek igaza van,ráadásul kimaradt a hatalmas akciót összehozó Opel, az Antarával.2.2 cdti 163 lovas Antara 4×4 nagyon komoly felszereltséggel kapható 5,5 millióért,a mienk most 4 hónapos,érdemes lenne egy Dacia mellé állítani még akkor is,ha ez a modell már 2011 óta fut.Persze nem tökéletes,de minőségi különbség van…

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Ha Honda,Toyota,Landrover vagy BMW embléma lenne az elején ugyanilyen minőségben akkor mindenki dicsőítené………….. Mindenki a saját keresetéhez vegyen vasat!

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Nagyon egyetértek a véleményeddel. Én már korábban is kifejtettem, hogy nem tudnék egy Dustert, de semmilyen Dacia modellt sem elképzelni. Annyira igénytelen, spártai a kivitele. Mellesleg hétfőn előttem „rogyott” meg egy Duster a zebra előtt. Egyszerűen megállt és nem tudták elindítani. Dízel. No comment. A Grand Vitara teljesen vállalható még sok kilométerrel is, sőt sokkal többre is tartom több évesen mind műszaki tartalomban, mind minőségben.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Reálisan gondolkodtam én is amikor kocsit kerestem mert olyan helyen lakom ahol nem lehet télen felmenni. ekkor hoztam ki egy próbaútra a Dustert meggyőző volt. De gondolkodtam és az % milla helyett vettem egy Suzuki Garnd vitarát 2,7 milláért 80 ezer km-rel. A maradék 2,3 millát meg elköltöm vagy 6 év alatt benzinre. A Suzuki felmegy ahova kell van benne difizár meg felező is. Ja volt egy hibája 8 év után megadta magát a gyári aksi, na bumm és még egy kevés az a kocsi aki nem megy ki előlem a belső sávban ha beindúl.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Istenem, itt mennyire igényes mindenki. Ha kicsiny kis országunk ennyire úri lenne, mit amennyi ilyen ember itt van, nem itt tartanánk. Hagyjátok már magatokat. Lemerem fogadni, hogy a kedves hozzászólok fele sem ült még Daciaban, de ne is üljenek. Én örülök, hogy nem ilyen kaliberű embereknek kell mosolyogva intenem, ha egy másik Dacia közelít felém az úton… Éljen a józan ész. 😀

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Lenko sok sületlensèget irtál ide. Ha èves szinten mèsz akár 30-40 ezer km-t, nem fogsz venni 4-5 èves autót. Ha meg mondjuk van telked,vagy olyasmit csinálsz amihez szerszámokat is kell pakolni a kocsiba, nem vw t fogsz venni. Egyik ismerősömèk vettek tavaly egy dustert a nissan navara ill. opel antara mellè. Biztos nem neveznèm őket igènytelennek. Aki meg azt hiszi,hogy egy tizenèves vw nek tekintèlye van, az kezeltesse magát.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    egy átlagfelhasználónak bőven elég ennyi terepjáróképesség: nem akad fönn a garázslejárón meg a járdaszegélyen.
    Akinek tényleg terepjáró kell, az nem a dácsiaszalonban fog keresgélni.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    nyilván senki nem vesz 7.6-ért sx4-et, a dácsiával ellentétben gurigát simán engednek ezekből a listaárakból.

    4-4.5 körül már elhozható remek felszereltséggel egy benzines SX4, ami kb annyit fogyaszt mint a dízel duster.
    „Akciósan” 5M körül van 4×4 SX4 is nem sokkal magsabb fogyasztással, amihez ha hozzáveszem a dízel magasabb literenkénti árát, a magasabb szervizkölségeit, akkor teljesen egyértelmű, hogy a cikk végkövetkeztetése rossz.

    És akkor még nem vettem számításba a suzukik közismert megbízhatóságát, ami a vevőknek nem az utolsó szempont, ellentétben az újságírókkal.

    Magyarán Duster azoknak jó, aki együtt tud élni a puritán felszereltséggel 3 M körül. Abban az árkategóriában tényleg nincs ellenfél. 5M magasságában viszont már vannak sokkal jobb vételek mint ez.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Egyezik a véleményünk. Ma ha egy személykocsinak 20cm-es hasmagassága van már leterepjárózzák…
    Még kiegészíteném a listát a régi Defenderrel és G Mercivel, de a Lada Nivák is elmennek még évtizedekig.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Nem hinném, hogy én sznob lennék azért mert nem daciaban vagy sevrólében ülök…
    Én is ember vagyok aki dolgozik a pénzért, mégsem veszek ilyeneket, nem is fogok még élek, mert vannak igényeim.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Ez akkor is csak egy műanyag szar, és például egy öreg, mondjuk 20 éves LandCruiser vagy Nissan Patrol vagy Pajero ötször annyit elmegy még 30 éves koráig mint ez. Tudom, fogyasztói társadalom, meg öt évre gyártunk autókat és hasonló szlogenek, de ez nem terepjáró…..ahhoz k***a messze van…és pont.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    G-astra:)

    1, 98ban jelent meg , valamikor 2000 környékén ültem benne először, és röhögtem vagy fél órán keresztül, hogy mi a szent isten ez a belső???

    2, eltelt ~16év, és a dacianak sikerült, egy g-astra szintű műszerfalat összehozni elmondásod szerint (CSODÁLATOS 😀 )

    Ez nem a farokhosszabításról szól részemről, elég hosszú anélkül is….ha még valakinek még igénye is van etéren szerintem nem nagy bűn… de még sem ad/tud kiadni 10-20milliót új autóra.

    A szaros gyagyáról meg vitatkozhatnánk. Mutatok neked olyan 140e km-t futott autót amiben azt hiszed van vagy 10e….Az enyém is ilyen!

    Vedd csak a dustereket neked az az igényed nincs baj ezzel;)

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Csak ne lenne Dacia a neve! Nekem 2 vadonatúj Rönom volt, a harmadika már nem vettem meg. 60 ezer km-ig 300 ezer Ft-ot költöttem rá. Nagy vonalakban ez is Röno, a motorja pedig egy régebbi Röno- Szóval inkább,talán mégse.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Rátapintottál a lényegre, az átlag magyar még ezen nyugati szemmel olcsó autókhoz is túl csóró! De a későbbiekben egy ilyen célszerszám megvásárlására még mindig nagyobb esélyünk van, többi portálon tesztelt csili-vili csodákra.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    A belső műanyagnak nem az a funkciója hogy szép legyen, az egész autó olyan mint egy célszerszám/munkaeszköz s ez így teljesen rendben is van! Van a családunkban Opel Astra G is melyet rendszeresen vezetek, s van Clio II is. Ezekből ültem át a Dusterbe, s csodák csodájára nem ért csalódás…:-(
    Ezen autók szintjét lazán hozza. Hogyha ezért igénytelennek tartanak, hát legyen-vállalom, de legalább nem vagyok sznob! Ha ezt a kocsit nem Dacia-nak hívnák hanem Csepel/Ikarus vagy puli névre hallgatna és itt gyártanák, akkor meg teli szájból fröcsögnétek hogy nemzeti és milyen jó!

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Vedd csak elő a legódat és játsszál azzal! Inkább lesztek „igénytelen” és veszek egy kulturált új autót (ami azért a beltérben simán hozza egy G-astra minőségét), mint sem pusztán sznobizmusból megvegyem mások levetett sz@ros gatyáját. Elég nagy bajok lehetnek ott, ahol egy foswagen touregre farokhosszabbító presztízsként tekintenek, merthogy van tekintélye. Lol:-)

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Azért a dustert egy lapon említeni a subaruval, vagy captur belső kialakításával, balga csúsztatás. a duster belső műanyagjait a tesco gazdaságos tejfölösflakon is lepipálja.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Üdvözlöm a dacianavigator.hu újabb magasztaló cikkét. Tisztelt Szerkesztőurak! Kezdenek olyan hitelessé válni, mint a német autóklub mostanság.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    úgy néz ki mint egy felpumpált panda, mint amelyik ül sarokban és nem csinál semmit. Az ember egy idő után elgondolkodik, mire jó ez az egész ….aztán rájön hogy nem jó semmire, maga a megtestesült értelmetlenség.

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Most olvasom a Honda CR-V 1.6″csodadízel”tesztjét……..,6.8 millió az ára a felszereltsége kiváló,csak gázolajpárát fogyaszt és egyértelműen magasabb méretosztályban játszik mint az itt felsoroltak.A Honda gyakorlatilag presztizsmárka.A CR-V az X3,a Tuareg és a Kuga versenytársa és kétezres benzinessel”már”6,49 ért elhozható.
    De írhatnám még a Mazda Cx-5-öst is,ami a Skyactiv diesellel is megáll 7 millióból.

    Kérdezem:Ki az a harci megszállott,aki ezek után(kisebb)Opelt vagy Chevyt vesz 6.5 ért,Suzukit 7.6-ért,Kiát meg Ssangyongot 7 misiért??

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Jól látható,hogy a Dacia is a Skoda útját járja be….,sajnos.A minőség javulgat de az ár is nő.
    Lassan a jobb-nagyobb családi Daciák(Lodgy,Dokker,Duster)is elérhetetlenek lesznek a magyar családoknak de talán már most is azok!
    Akár az Autonavigátort,akár a többi autós portált nézem,egyre inkább az az érzésem hogy a tesztjeik csak pár ezer emberhez szólnak….,nincs több fizetőképes vevő Magyarországon ezekre a kocsikra!
    Én hangsúlyozottan”olcsóautó”párti vagyok de egy Daciáért,Suzukiért,Chevyért(ami voltaképpen Daewoo)5-6 milliót elkérni,kiadni…na neee:-(

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    Még annyi, ha 3,5 m lenne akkor is haszonnal adnák el. Mit gondolnak mennyibe kerül legyártani azokat fröccsöntött legalja műanyagokat kérem szépen…(fillérek)

  • 2017.10.29. at 13:44
    Permalink

    A dacia lehetővé tette, ez a lényeg…. 5,2m ezért? Előveszem gyerekkorom legoját, és különb műszerfalat építek. Botrányosak azok az anyagok már így képen is, az a kopogós rücskös igénytelen műanyag mindenhol. A navigáció kijelzőt jóhogy nem a padlóra rakták le :
    Az, hogy nagyon fogy, az csak azt mutatja, mennyi igénytelen ember él valójában…. Ezért az árért autót lehet venni, nem újat, de kinek kell egy ilyen minden téren igénytelen autó. Inkább veszek 4-5 éves Vw touareget kevés km-el megkímélten mint ezt… Vagy bármi mást, aminek minősége és tekintélye is van!

Vélemény, hozzászólás?