Na, ez már tényleg a Corsa OPC, 207 lóerővel
Újabb képeken a Corsa OPC, már megmutatták a belsejét is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ahogy várni lehetett az Opel a már látott Vauxhall fotók inverz változatát tette közzé, de legalább már a műszaki adatokat is tudni.
Végre nem szivárogtatott, hanem hivatalosan közzétett fotókon is megmutathatjuk az Opel Corsa legerősebb változatát. A minap kiadta hivatalos közleményét az Opel, és hozzá kapcsolódóan közzétették a Corsa OPC sajtófotóit is. A régi GM szokás szerint az Opel és a Vauxhall sajtófotóin ugyanazt láthatjuk, csak éppen fordítva. Nem volt tehát meglepő, hogy a kék Corsa orra ellenkező irányban áll ugyanazzal a háttérrel, mint amivel tegnap a Vauxhall Corsa VXR-t megnézhettük. Szóval már az Európa kontinentális felén megszokott jó oldalon van a kormány, körbe zárt villám a márkajel. A rendszám sem az elöl fehér, hátul sárga brit, hanem az Opel gyári képeiről ismert GG kezdetű. Az Opelek mindig GG rendszámmal szerepelnek a gyári képeken, mivel az Opel székhelye Rüsselsheimben van, ami Hessen tartomány déli részén fekszik, a Groß-Gerau járásban.
A külsőről újat nemigen tudunk írni, viszont a tegnap már megmutatott Recaro Performance üléseken túl most már láthatjuk a műszerfalat is. Lapított aljú perforált bőrbe varrt a sportkormány, OPC feliratos a váltógomb és alumínium sportpedálok is jutottak az Opel legkisebb hot hatchjébe. Az OPC Corsát a legújabb 1.6-os turbómotor 207 lóerős változata hajtja. Nyomatéka 245 newtonméter, amit igen széles tartományban, 1900 és 5800 1/perc közötti fordulatszámon rendelkezésre áll. Túltöltéssel ráadásul 280 newtonmétert is ki tud szorítani magából, ami jól jön például előzésnél. A váltó hatfokozatú kézi, a gyorsulás százig 6,8 másodperc, a végsebesség meg 230 km/h. Ezzel a hajtáslánccal sem lesz egekben a Corsa fogyasztása, vegyesben 7,5 liter benzint kér, szén-dioxid kibocsátása 174 g/km.
Az OPC futómű 10 milliméterrel kisebb hasmagasságú, mint a szimpla Corsáé. A fejlesztése a Koni mérnökeivel közösen zajlott, a sportrugókon kívül spéci lökésgátlók kerültek bele. A rendszer neve Frequency Selective Damping (FSD), ami frekvenciafüggő csillapítást jelent. Két olajkör van benne, így alapesetben kellően komfortos tud maradni, de határon autózva zár a második olajkör és nő a csillapítás ereje (ez a rendszer amúgy több mint 10 éve volt újdonság). A menetstabilizáló most először két fokozatban kikapcsolható, a kormányrásegítést meg a sportos vezetéshez optimalizálták. A gumik Michelinek 215/45 R17 méretben, az első féktárcsa átmérője 308 mm. Alap a bi-xenon fényszóró, rendelhető hat külső színárnyalat, de a lényeg a feláras Performance csomag, amiben 18-as kerekek és Drexler önzáró differenciálzár is van. Ahhoz még eggyel keményebb futómű és 330 milliméteres Brembo féktárcsák is járnak - alig várjuk, hogy kipróbálhassuk.
“az Opel IntelliLink infotainment rendszere, ami az iOS és az Android okostelefonokkal is elbánik”
Miért “elbánik”? Megveri, “lenyomja” őket – együttműködés nuku?