Talán kevesen tudják, de Ferdinand Porsche első saját tervezésű autója évtizedekkel a Bogár alapú sportkocsik előtt egy elektromos hintó volt. A képeken látható szerzetnek nagyon kevés eleme hasonlít csak a mai, akár villany, akár robbanómotoros autókéra. Ez persze érthető; 1898-ban, 116 évvel ezelőtt készült
Az okkersárga fémvázas, fa felépítményes kocsi igazából egy Egger-Lohner C.2 Phaeton, azaz Porsche P1 típus. A konkrét jármű a bécsi Egger-Lohner cégnél készült, és ez volt az ifjú Ferdinand Porsche első saját fejlesztése
Korabeli grafikán a villanyhintó. Motorja 130 kilót nyomott és 5 lóerőt tudott leadni. A felépítményt műanyagból pótolták
Volt- és ampermérőből áll a műszeregység. 35 km/h a végsebesség, ami a maga korában versenyzésre is alkalmassá tette. Ferdinand Porsche maga ült a volánnál, és saját autójával akár mindenkinél jobbnak tudott bizonyulni. A fabetétes műszerfal ekkoriban még alaptartozék volt, nem extra
Míves részletek, régies anyaghasználat. A konkrét autó elvileg 1902-óta állt egy raktárban, ezért maradhatott meg épségben. Porsche villanyautói ismertek, de ez volt az első. Pont 50 évvel a saját cég megalapítása előtt készült, és jól jön ma is, ha a villany és hibrid sportkocsik szellemi elődeit kell hangsúlyozni