Aki a kilencvenes években nem engedhetett meg magának egy új Xedos 9-et, annak itt a vissza nem térő lehetőség (Forrás: VIP Auto Inc)
Méltatlan sors jutott a nagyobb Mazdáknak a kilencvenes években, a Xedos 6 és a Xedos 9 hiába kínált finom japán technikát, a magas vételár, a szűkre szabott utastér és nem igazán karakteres megjelenés nem sok vásárlót csábított a Mazda kereskedésekbe. A megvásárolt autók a vártnál kevésbé lettek tartósak, a rozsda mára komoly pusztítást végzett az állományon.
Érintetlen felületek mindenhol, az évi 75 kilométer nem hagyott nyomot (Forrás: VIP Auto Inc)
Az Egyesült Államokban eladásra kínált Xedos 9 (a tengerentúlon Millenia) jó helyre került, az eddigi egyetlen tulajdonoson úgy döntött, hogy inkább nem veszi használatba az autót. A 2,5 literes 173 lóerős V6-os mindössze 1272 mérföldön, azaz 2035 kilométeren át mozgatta az autót, ennek tükrében az Mazda állapota hibátlan. A feláras bőrülések gyönyörűek, a kipufogó krómja csillog, a motortérben kadmiumsárga csavarok várják a bámészkodókat, pontosan ugyanazt az élményt nyújtja mint amikor kihozták a szalonból.
A Lexus mintájára a Mazda is egy luxusmárka bevezetését fontolgatta, ez lett volna az Amati. A Xedos modellek ezen a néven érkeztek volna, de a pénzügyi nehézségek dugába döntötték a tervet (Forrás: VIP Auto Inc)
A kereskedés 18 700 dollárt, azaz nagyjából 6,5 millió forintot kér az autóért, ami a párját ritkító állapotot figyelembe véve egyáltalán nem sok érte. A haza kínálat is szűkös, pillanatnyilag négy Xedos 9-nek keresnek új gazdát, az árak 1 és 2 millió forint között szóródnak.
Nem húzós a vételár, ami annak köszönhető, hogy marginális modellről van szó, vélhetően nem lesz keresett veterán sem (Forrás: VIP Auto Inc)