Íme a MV Motors Spartan modellje - nem ismerős valahonnan?
A Spartan EV 160 lóerős motorja 600 Nm - az elektromos autóktól megszokott módon isntant elérhető - nyomatékkal szolgál, ráadásul regeneratív fékezéssel is operál, hogy ne vesszen kárba a sok-sok energia, ami a közel sem ideális tömegű és aerodinamikájú kaszni felgyorsításához szükséges. 63 kWh-s akkucsomagja így körülbelül 200 kilométeres hatótávot garantál. Ezen kívül csak a megszokottak vannak: összkerékhajtásának és magas építésmódjának hála jók a terepképességei, azzal hirdetik, hogy bármin átmegy és semmi sem teheti tönkre, a lökhárítójáról szó szerint leírják, hogy
"A legkeményebb környezetnek is ellenáll. Teszteltük." Változatos színekben érhető el, fehér, fekete, sötétszürke és sötétzöld rendelhető belőle, alapáron körülbelül 16,7 millió forintnak megfelelő angol fontért.
A leglátványosabb különbség a hagyományos változathoz képest a teljes egészében burkolt hűtőmaszk
A fiatalabb olvasóinkhoz szólva, ha esetleg nem értenétek, hogy ez miért nagyon menő: a Parancsnoki UAZ, avagy az Uljanovszki Autógyár 469-es modellje az előző rendszer legelitebb terepjárója volt, egy mezei Lada Niva meg sem közelíthette presztízsben. A luxusfaktora persze mai szemmel már nem lenne túl magas: ABS és szervokormány nélkül került forgalomba és természetesen klíma sem volt benne, tekintve, hogy 1972 decemberében kezdték meg a gyártását. Műszaki adatai is érdekesek: hihetetlen, 110 kilométeres óránkénti sebességgel tudott repeszteni és ehhez elvileg "csak" 13 liter benzinre volt szüksége 100 kilométeres távon a 2445 köbcentis szívómotorjának, de ezt a gyakorlatban szinte lehetetlen volt vele tartani. Hazánk hadseregében is már a '70-es évek óta szolgál, a típus megbízhatóságát jól mutatja, hogy információink szerint még mindig van belőle szolgálatban a honvédségnél.
Bent egy menő digitális műszerfal és egy modernebb kormány dobja fel a megszokott hangulatot
Bár az angoloknak azzal hirdetik, hogy a már említett közel 17 millió forint jutányos ár érte, itthoni szemmel nézve annyira nem tűnik olcsónak. Szerintetek megéri az árát ez a villanyosított klasszikus, vagy inkább maradnátok a régi változatnál?
Ha azt nézzük,hogy felmentek az újautó árak akkor abszolút nem drága mert ez egy Igazi terepjáró! 17 milla körüli áron vannak a terpjárónak mondott de valójában csak a gyereket elvinni oviba,iskolaba való nagykerekű,magasabb hasmagasságú,műanyag,csipogó,vinnyogó,letiltó,kényes vackok…
Mondjuk egyenlőre maradok a benzines (vagy diesel) változatnál.
Érdekesség képpen 2021-től Japánban is (többek között) elkezdték árusítani az új Uazokat (Hunter,Patriot változatokat,ex 452-est a 3309-sorozatot)
Amúgy ugyan ez a kormány van a benzines (és diesel) autókban is?
Gyártanak agymotoros Karmann Ghia replikát is Luka EV néven. Az az érdekes szerszám, nem ez.