A hazai utcaképnek nem lett szerves része a Kadjar, ennek ellenére nem panaszkodhat a Renault. A tavalyi nehéz esztendőt leszámítva évi 100 ezer példány talált gazdára az európai piacon, ám a bemutatás óta elröppent hat év, így indokolt a generációváltás. A friss modell továbbra is a Nissan Qashqai-jal osztozik a technikán, de már a Mitsubishi Outlander negyedik nemzedéke is féltestvérnek számít.
SUV külső, 4,5 méteres hossz és nyolcmilliós alapár, manapság ezek kellenek ahhoz, hogy egy modell sikeres legyen
A Kadjar prototípusa már a közúti tesztelés fázisában van, így a forma nagyjából sejthető, amihez virtuálisan megrajzolt modell is társul. Az elképzelt külsőn a szűkebbre szabott fényszórók mellett a lefelé nyúló rész a Renault-okra jellemző módon itt is megtalálható. Az új embléma sem maradhatott le, összességében már nem az a mackósan kedves arc néz vissza a képekről, hanem sportosabb/agresszívabb megjelenésre számítanak a virtuális tervezők.
Hibridekből álló választékra lehet számítani, még az idei évben megtörténhet a generációváltás (Forrás: Carscoops)
A hajtáslánc is közös lehet a Nissannal, de eltérhet a Mitsubishiétől. Ennek oka, hogy a gyémántos márka számára egyre kisebb Európa jelentősége, így már nem készítik fel a motorjaikat az Euro 7 normára, ha igazak a híresztelések. A Renault szabadidő-autójában várhatóan nem lesz elektromos segítség nélküli benzines. A leggyengébb motor szerepét az 1,3 literes TCe blokkra szabhatják, amit csak könnyű hibrid hajtás támogat. Ezen kívül E-Tech néven 1,2 literes benzines villanymotorral kiegészítve 200 lóerő körüli teljesítménnyel érkezhet, egy 1,5 literes turbós plug-in hybrid pedig 280 lóerővel, két villanymotorral és összkerékhajtással, ami a csúcsot jelentheti. Hogy túlélnek-e a dCi erőforrások, az még a jövő zenéje, de annyi biztos, hogy a 2020-as években nem feléjük lejt a pálya.