Érdekes módon hajtották meg az összetörni kívánt autót 1972-ben
Manapság a Skoda a világ egyik legmodernebb törésteszt-létesítményét üzemelteti az úhelnicei Polygon tesztközpontban, amelyet 2020-ban átfogóan kibővítettek, és amely még az Automotive Testing Technology International szakfolyóirattól is elnyerte az Év törésteszt-laboratóriuma 2020 címet. Az Euro NCAP és a Global NCAP töréstesztjei megmutatják, hogy nem véletlenül fektetett be a Skoda rengeteg pénzt ezekbe a létesítményekbe. Ugyanis a 2008 óta bevezetett mind a 15 új modell a legmagasabb, ötcsillagos minősítést kapta a független törésteszteken. Legutóbb a Fabia új generációja és az Enyaq iV vizsgázott jelesre.
Manapság a Skodák a legbiztonságosabb autók között vannak
De mikor kezdte a saját töréstesztjeit Skoda? Nos, ötven évvel ezelőttről, tehát 1972-ből származnak a legrégebbi dokumentált töréstesztek. Akkor a 100 L modellt nyúzták Prága-Ruzyněben, amelyről csak néhány gyári fotó maradt az utókorra, ezeket megtalálod a galériában a képekre kattintva.
Kattints a képre és nézd meg a korabeli Skoda töréstesztet!
Akad azonban egy érdekes videó is kicsit későbbről, a 120 töréstesztjéről.
Itt pedig a Fabia tavalyi Euro NCAP tesztjét láthatod!