Mutatjuk, miként maradnak meg a Nagykörút kerékpársávjai

Kompromisszumosnak mondott megoldással maradnak meg a nagykörút kerékpársávjai

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kiderült, hogy miként maradnak meg a Budapesti nagykörút kerékpársávjai, van ahol visszakapnak egy forgalmi sávot az autósok, ám ott a parkolóhelyekről kell lemondani.

A nyár egyik forró témája volt a Budapesten kialakított ideiglenes kerékpársávok sorsa. Bár az Üllői úton a metrópótló járatok miatt a kerékpársávokból busz-/kerékpársáv lett, s hála Istennek a betontömbök is eltűntek, a Nagykörúton megmaradnak a kerékpársávok, igaz, Karácsony Gergely tájékoztatása szerint egy "kompromisszumos" megoldással. A főpolgármester közlése szerint a Nagykörút forgalma nagyon különböző az egyes szakaszokon, ezért Blaha Lujza tér és a Petőfi híd között ismét teljes mértékben kétsávos lesz az autós közlekedés, ám megmarad a kerékpársáv is. Az említett szakaszon a parkolósávokból alakítanak ki kerékpárutakat. Hozzátette: a körút többi szakaszán marad a kétszer egysávos gépjármű-közlekedés, mert ott nem lehet együtt kialakítani a kétszer két sávot és a biciklisávot. Szavai szerint ott is tervezik a gépjármű-forgalom kapacitásának bővítését, járdaszigeteket építenek, kedvezőbb lámpa programot alakítanak ki az autóknak. "Olyan javaslatot szeretnénk, amely mindenkinek ad valamit" - fogalmazott. Kifejtette: a kerékpárosok továbbra is biztonságosan közlekedhetnek a Nagykörúton, az autósoknak pedig visszaadják a járműforgalomhoz szükséges kapacitás "túlnyomó részét, majdnem egészét".
Hirdetés

A kivitelezés már e héten megkezdődik, várhatóan szeptember első felében meg is történik a változtatások zöme.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?