Az első generációs Nissan Leaf modellek már kezdenek megérni az újrahasznosításra, ebben látta meg a lehetőséget a JVCKenwood.
"És mi lesz a használt akkumulátorokkal?" hangzik el rendszeresen a kérdés a villanyautó-szkeptikusok szájából. Amit azonban kevesen vesznek számításba, hogy az akkucsomagok még jók lehetnek egyéb felhasználásra akkor is, ha autóba már nem elég erősek. Erre hozott újabb példát a Nissan és a JVCKenwood, két ismert márka az Associated Press információi szerint. A 2022 áprilisában prototípusként bemutatott, hordozható akkumulátoruk ugyanis sorozatgyártásba került. A 14,4 kilogrammos egység két konnektorcsatlakozóval, két USB-A és két USB-C porttal rendelkezik, így akár egy hétvégi sátorozás teljes eszköztárát képes lehet árammal ellátni.
Ebben a formában is tovább élhetnek a használt Nissan Leaf akkumulátorok
A hordozható akkucsomag lelkét az újrahasznosított Nissan Leaf akkumulátor-modulok adják, és bár a pontos számokat majd a piaci bevezetéskor teszi közzé a forgalmazó, elméletileg 28,1 kilowattóra kapacitásra képes az eszköz. Ezt persze befolyásolhatja az is, hogy átlagosan mennyit degradálódott a felhasznált modul teljesítménye, így valószínűleg a hivatalos érték ennél alacsonyabb lesz.
A Nissan egyébként már 2019-ben bejelentette, hogy akkumulátoraik várhatóan 12 évvel élik majd túl az autókat ehhez hasonló formában.
Persze, a csúcskategóriás hordozható akkumulátor még így sem olcsó, ezért a konkrét egységért 422 ezer forintnak megfelelő japán jent kérnek el, ám nem szabad elfelejteni, hogy a hasonló tudású, új akkumulátorral készült egységek akár kétszer ennyibe is kerülhetnek jelenleg. Felmerül a kérdés: te vásárolnál olyan háztartási eszközt, amelynek akkumulátora nagyjából 10 évvel ezelőtt, egy villanyautóban kezdte meg a szolgálatot?
„A Nissan egyébként már 2019-ben bejelentette, hogy akkumulátoraik várhatóan 12 évvel élik majd túl az autókat ehhez hasonló formában.”
Most komolyan, egyre nagyobb a gyanú hogy az oldalt a f.dess szponzorálja.
12 évvel eltolja a problémát, bocs, ez nettó propaganda duma!
Erre mondják, hogy ügyes. Egyszer már eladták az autóval, aztán begyűjtik mint használtat és mégegyszer eladják, szinte drágábban mint eredetileg. ? Ebből is látszik, hogy a környezetvédelem csak akkor fontos ha jó sok profitot termel. Nem az újrahasznosítás ellen vagyok, hanem a gusztustalan profitéhség ami vérlázító.