Nem látni rajta, hogy sportkocsikkal is képes tartani a lépést, igazi sleeper az E 55 AMG
Használtként is népszerű a W211 kódra hallgató E-osztály, aminek egyik oka a lassan öregedő forma. A 2002 és 2009 között futó típus további előnye, hogy az előd korrózió ellen tanúsított nemlétező ellenállását sikerült növelni, így néhány csepp eső után nem kell lakatosért kiáltani. A széria további vonzereje, hogy rendkívül széles a motorválaszték, a benzinesek teljesítménye 163 és 514 lóerő között szóródik, előbbi egy 1,8-as kompresszoros, utóbbi egy 6,2-es szívómotor maximális ereje. A végsebesség-tesztben szereplő példány nem a legerősebb, csak majdnem, az E 55 AMG közvetlenül a 6,2-est követi a rangsorban.
Hiába csak “ezüstérmes" az 55-ös, így sem gyenge, az 5,4 literes kompresszoros V8-as 476 lóerős, a 0-100 4,3 szekundumig tart, amivel még a 6,2-esnél is gyorsabb. Jelen esetben viszont nem a gyorsuláson van a hangsúly, hanem a végsebességen. Alapvetően nem lenne sok értelme a maximális tempó méregetésének, az AMG kombi is pont úgy 250 km/h-nál szabályoz le, mint megannyi konkurens. Ennél a konkrét autónál viszont kivették a limitet, így a puttonyos addig szaladhat, amíg csak bírja. A fejkamerával rögzített videó leleplezi a kombi valódi tudását, GPS-szel mérve 297 km/h-t sikerült kicsikarni az autóból, ami a jármű saját műszere szerint 303 km/h, így akinek számít a lélektani határnál nagyobb szám látványa, annak bizonyosan megéri a gyári limit feloldása.
Így fest a csillag, ha 300-zal tolják. Hajmeresztő 300-zal menni egy autópályán, minden más közlekedő egy lovaskocsinak tűnik mellette
Egy alap 200 kompresszor is 230-at visz.
Itt nem a végsebesség a kérdés hanem hogy mi történik úthibánál, vagy amikor eléd ugrik egy őz, vagy egy kanyar… 🙂