Örökzöld sláger a Golf a németeknél, még az SUV-k sem tudták megszorongatni a kompaktot
Németország
Európa egyik legnagyobb autópiacán még mindig a tradíciók uralkodnak, hiába minden terepjárós körítés, 2022-ben is a Volkswagen Golf fejére került a korona. Tavaly 84 ezer példány fogyott a nyolcadik nemzedékből, a kompaktot jócskán lemaradva követi a VW Tiguan és a VW T-Roc.
Franciaország
Imádják a hazait és a B-szegmenst a franciák, a dobogón csak ezek kombinációi szerepelnek
A galloknál is taroltak a hazai típusok, a dobogóra három kisautó fért fel. A Peugeot 208 lett a befutó (bő 88 ezer darabbal), a második és a harmadik helyen majdhogynem holtverseny alakult ki a konszernen belül. Néhány száz darabos eltéréssel a Dacia Sandero lett a második, őt a Renault Clio követi.
Spanyolország
Divatos, de nem hazai, mégis a Tucson végzett elöl a spanyoloknál
A hazai vásárlók nem tudták aranyéremhez juttatni a SEAT-ot, a spanyol márkának a bronzéremmel kell beérnie. Az első helyezést a Hyundai Tucson érte el (22 ezer példány), majd nem sokkal lemaradva a Dacia Sandero következik. A bronz medál a SEAT Arona nyakában csillog.
Olaszország
Imádják saját kisautóikat az olaszok, a Panda, az Ypsilon és az 500 került be a top 3-ba
Csak a hazait, mindegy a kora. Akár ez is lehetne az olaszok mottója. Az első három helyre saját, ám koros modellek futottak be. Legnépszerűbbnek a 12 éves Panda bizonyult (105 ezer autóval), amit a vele egykorú Lancia Ypsilon követ. A Panda értékesített mennyiségének egyharmadával a 16 éves Fiat 500 ért a harmadik helyre.
Magyarország
Itthon régóta a Suzuki a sláger, a friss S-Cross letaszította a trónról a korosodó Vitarát
Sok meglepetés nincs idehaza, tavaly a Suzuki S-Crossból kelt el a legtöbb, ez 7188 autót jelent. Az ezüstérem is a Suzukié, a dobogó második fokán a Vitara áll (5509). A harmadik helyezett szintén ázsiai gyökerű, a magyarok hármas számú kedvence a Kia Ceed lett.
Oroszország
A Granta a Kalinára épül, utóbbit még a kilencvenes években fejlesztették
A háború miatti szankciók némileg szűkítették a vásárlók mozgásterét, a dobogóra csak hazai modellek fértek fel. Az olcsó és kissé elavult Lada Grantát falták az oroszok, még az sem tántorította el őket, hogy egy ideig a
légzsákot és a rádiót is nélkülözni kellett, közel 100 ezer kulcsátadás történt. A Granta mögött is egy Ladát találunk, a modernebb Vestából 28 ezer talált gazdára, a nagy különbségnek a Renault távozása is oka lehet, mivel a Vesta már erősen francia technikát használ. A harmadik legnépszerűbb modellt inkább a cégek juttathatták a dobogóra, a 21 ezer példányban elkelt Gaz Gazelle egy Ford Transit jellegű áruszállító.
Egyesült Királyság
A brit gyártású Nissan Qashqai végzett elől az Egyesült Királyságban, de a Tesla is nagyot ment
A szigetország lakói a hazai gyártást és a hazai emblémát kedvelik, de egy tengerentúli márkából is bevásároltak. A legnépszerűbb modell a Nissan Qashqai lett (42 ezer autóval), a divatfaktor mellett sokat nyomhatott a latba az országhatáron belüli gyártás. Második helyre a Vauxhall Corsa futott be, ami ugyan régi brit emblémát hord, de teljesen megegyezik az Opel Corsával. A harmadik helyet a Tesla Model 3 érdemelte ki.
Egyesült Államok
Amerikában nincs kérdés, az ottani népautó a Ford F-150 már évtizedek óta
Nem hazudtolják meg magukat az amerikai vásárlók, akik továbbra is a pickupokban hisznek. Az örökzöld sláger most is tarolt, tavaly is a Ford F-150 lett az első, ehhez 654 ezer platóst kellett eladni. Kényelmes távolságra tanyázik a Chevrolet Silverado (523 ezer), amit a szintén platós RAM Pickup követ.
Ausztrália
A strapabíróság és a megbízhatóság elnyerte méltó jutalmát az ausztrál piacon
Hatalmas lakatlan területek és úttalan utak jellemzik a kenguruk országát, ahol a megbízhatóság és a tartósság aranyat ér. Éppen ezért az ausztrál vásárlók a Toyota Hiluxot juttatták az első helyre (64 ezer autó), őt a Ford Ranger és Toyota RAV4 követi.
Kína
A BYD végzett az első helyen, a kínai autók egyre emészthetőbb megjelenéssel készülnek
A világ legnépesebb országában a hazai BYD Song Plus lett az első (459 ezres volumennel). Az idehaza ismeretlen típus egy 4,65 méteres crossover, ami akár hibrid hajtással is kérhető, jelen formájában 2020 óta kínálják. A második helyezettet a Nissan adta, a Sylphy egy 4,64 méteres klasszikus szedán, mely többek között Kínában is készül. A harmadik egy mopedautónak is beillő elektromos kisautó lett. A Wuling Hongguang Mini EV csak városokba ajánlható a három méter alatti hossza és a 40 lóerős teljesítménye miatt, cserébe az ára átszámítva 1,5 millió forint.