Mutatjuk, melyik autó a legjobb “befektetés”

J.D. Power lista az autók értéktartásáról

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az amerikai J.D. Power ismét elkészítette listáját az autók értéktartásáról: taroltak a japánok.


A Lexus hat, a Honda öt, a Toyota négy kategóriagyőzelemmel zárta a J. D. Power 2019-es Resale Value Awards felmérését. A több mint 630 ezer tranzakció alapján felállított rangsor a 2016-ban gyártott autók jelenlegi értékét vizsgálta Észak-Amerikában.
A J. D. Power értéktartást elemző Resale Value Awards díja 26 szegmensben vizsgálta meg, három év használat után mennyit érnek egyes típusok.

A számítás alapját nem a magánemberek közötti tranzakciókra, hanem a használtautó-kereskedők felvásárlási áraira, illetve a kereskedések beszámítási áraira alapozták.

Az így kapott értéket az eredeti vételárral elosztva kapták meg azt a viszonyszámot, ami végül meghatározta az egyes típusok helyezését.
A prémium kisautók között a Lexus CT, a középkategóriás prémium autók mezőnyében a Lexus GS, míg a prémium kompakt méretosztályban a Lexus RC léphetett fel a dobogó legfelső fokára. A márkának három szabadidőjárműve (NX, RX és LX) is aranyéremmel térhetett haza. Igen szépen szerepelt a Honda is, mely a kisautók között a Fit (Európában Jazz), a kompakt kategóriában a Civic, a középkategóriában az Accord, a kompakt szabadidő-autók között a CR-V, míg az egyterűeknél az Odyssey modellel került az élre. A Toyotánál a Prius+ (kompakt buszlimuzin), a Tacoma (középkategóriás pickup), a 4Runner (középkategóriás szabadidőjármű) és a Tundra (nagy pickup) modellek végeztek az élen, ezzel a harmadik legerősebb márka az egész piacon. Technikailag ide lehetne számítani a Scion tC győzelmét is a kompakt sportautók között: az azóta megszűnt Scion a Toyota fiatalos almárkája volt 2003 és 2016 között.
Hirdetés
A J.D. Power 2019-es Resale Value, azaz értéktartási listája
Első helyezett Második helyezett Harmadik helyezett
Kisautók Honda Fit (Jazz) Scion iA Toyota Yaris
Kisméretű prémiumautók Lexus CT BMW i3 Mercedes-Benz CLA
Kompakt modellek Honda Civic Subaru WRX Toyota Prius
Kompakt sportautók Scion tC Scion FR-S Hyundai Veloster
Kompakt prémiumautók Lexus RC Infiniti Q50 Lexus IS
Kompakt prémium sportmodellek Porsche Cayman Audi TT
Középkategóriás modellek Honda Accord Toyota Camry Kia Optima
Középkategóriás sportmodellek Dodge Challenger Ford Mustang
Középkategóriás prémiumautók Lexus GS Hyundai Genesis Infiniti Q70
Középkategóriás prémium sportmodellek Porsche 911 Chevrolet Corvette Nissan GT-R
Nagyautók Dodge Charger Toyota Avalon Chrysler 300
Nagyméretű prémiumautók Porsche Panamera Cadillac CT6 Jaguar XJ8
Kisméretű szabadidő-autók Subaru Crosstrek Honda HR-V Volkswagen Tiguan
Kisméretű prémium szabadidő-autók Audi Q3 BMW X1 Mercedes-Benz GLA
Kompakt szabadidő-autók Honda CR-V Toyota RAV4 Jeep Wrangler
Kompakt prémium szabadidő-autók Lexus NX Porsche Macan Acura RDX
Kompakt egyterűek Toyota Prius+
Középméretű pickupok Toyota Tacoma
Középméretű szabadidőautók Toyota 4Runner Toyota Highlander Honda Pilot
Középméretű prémium szabadidő-autók Lexus RX Lexus GX Land Rover LR4
Kisbuszok/középméretű egyterűek Honda Odyssey Toyota Sienna
Nagyméretű szabadidő-autók Chevrolet Tahoe GMC Yukon Toyota Sequoia
Nagyméretű prémium szabadidő-autók Lexus LX Cadillac Escalade Lincoln Navigator
Nagyméretű, kis teherbírású pickupok Toyota Tundra Cadillac Silverado 1500
Nagyméretű, nagy teherbírású pickupok GMC Sierra 3500 Chevrolet Silverado 2500 HD GMC Sierra 2500 HD

A kategóriagyőzelmek mellett bőségesen szereztek érmes helyezéseket a három dobogós márka típusai. A Toyotánál a Scion iA/Toyota Yaris ikerpár (városi kisautó), a Camry (középkategória), a Prius (kompakt autó), a Scion FR-S (a GT86 átnevezett klónja, kompakt sportautó), az Avalon (nagyautó), a Sienna (buszlimuzin), valamint a márka összes szabadidőjárműve (RAV4, Highlander és Sequoia) végzett a dobogó valamelyik fokán. A Lexus IS az RC-vel azonos kategóriában lett harmadik, a GX pedig az RX mögött szorult a második helyre, míg a Hondától a HR-V a kisméretű szabadidő-autók másodikja, a Pilot a középméretűek harmadikja lett.
Az idei győztes Lexus nem csupán megismételte tavalyi első helyét, de erősíteni is tudta pozícióját: a Resale Value Awards első évében, 2018-ban öt típusa (IS, NX, LS, GS és GX) hozott el kategóriaelsőséget. A Toyota egy évvel ezelőtt ugyanúgy négy modell győzelmét ünnepelhette, mint idén. Mindkettejüknél nagyobbat hajrázott a Honda, hiszen tavaly két modellel, idén már öttel szerepelt az első helyezettek között. Van miért izgulniuk tehát a jövő évi eredmények kapcsán.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?