Mutatjuk, melyik autó a legjobb “befektetés”
J.D. Power lista az autók értéktartásáról
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az amerikai J.D. Power ismét elkészítette listáját az autók értéktartásáról: taroltak a japánok.
A Lexus hat, a Honda öt, a Toyota négy kategóriagyőzelemmel zárta a J. D. Power 2019-es Resale Value Awards felmérését. A több mint 630 ezer tranzakció alapján felállított rangsor a 2016-ban gyártott autók jelenlegi értékét vizsgálta Észak-Amerikában.
A J. D. Power értéktartást elemző Resale Value Awards díja 26 szegmensben vizsgálta meg, három év használat után mennyit érnek egyes típusok.
A számítás alapját nem a magánemberek közötti tranzakciókra, hanem a használtautó-kereskedők felvásárlási áraira, illetve a kereskedések beszámítási áraira alapozták.
Az így kapott értéket az eredeti vételárral elosztva kapták meg azt a viszonyszámot, ami végül meghatározta az egyes típusok helyezését.A prémium kisautók között a Lexus CT, a középkategóriás prémium autók mezőnyében a Lexus GS, míg a prémium kompakt méretosztályban a Lexus RC léphetett fel a dobogó legfelső fokára. A márkának három szabadidőjárműve (NX, RX és LX) is aranyéremmel térhetett haza. Igen szépen szerepelt a Honda is, mely a kisautók között a Fit (Európában Jazz), a kompakt kategóriában a Civic, a középkategóriában az Accord, a kompakt szabadidő-autók között a CR-V, míg az egyterűeknél az Odyssey modellel került az élre. A Toyotánál a Prius+ (kompakt buszlimuzin), a Tacoma (középkategóriás pickup), a 4Runner (középkategóriás szabadidőjármű) és a Tundra (nagy pickup) modellek végeztek az élen, ezzel a harmadik legerősebb márka az egész piacon. Technikailag ide lehetne számítani a Scion tC győzelmét is a kompakt sportautók között: az azóta megszűnt Scion a Toyota fiatalos almárkája volt 2003 és 2016 között.
A J.D. Power 2019-es Resale Value, azaz értéktartási listája
Első helyezett | Második helyezett | Harmadik helyezett | |
Kisautók | Honda Fit (Jazz) | Scion iA | Toyota Yaris |
Kisméretű prémiumautók | Lexus CT | BMW i3 | Mercedes-Benz CLA |
Kompakt modellek | Honda Civic | Subaru WRX | Toyota Prius |
Kompakt sportautók | Scion tC | Scion FR-S | Hyundai Veloster |
Kompakt prémiumautók | Lexus RC | Infiniti Q50 | Lexus IS |
Kompakt prémium sportmodellek | Porsche Cayman | Audi TT | |
Középkategóriás modellek | Honda Accord | Toyota Camry | Kia Optima |
Középkategóriás sportmodellek | Dodge Challenger | Ford Mustang | |
Középkategóriás prémiumautók | Lexus GS | Hyundai Genesis | Infiniti Q70 |
Középkategóriás prémium sportmodellek | Porsche 911 | Chevrolet Corvette | Nissan GT-R |
Nagyautók | Dodge Charger | Toyota Avalon | Chrysler 300 |
Nagyméretű prémiumautók | Porsche Panamera | Cadillac CT6 | Jaguar XJ8 |
Kisméretű szabadidő-autók | Subaru Crosstrek | Honda HR-V | Volkswagen Tiguan |
Kisméretű prémium szabadidő-autók | Audi Q3 | BMW X1 | Mercedes-Benz GLA |
Kompakt szabadidő-autók | Honda CR-V | Toyota RAV4 | Jeep Wrangler |
Kompakt prémium szabadidő-autók | Lexus NX | Porsche Macan | Acura RDX |
Kompakt egyterűek | Toyota Prius+ | ||
Középméretű pickupok | Toyota Tacoma | ||
Középméretű szabadidőautók | Toyota 4Runner | Toyota Highlander | Honda Pilot |
Középméretű prémium szabadidő-autók | Lexus RX | Lexus GX | Land Rover LR4 |
Kisbuszok/középméretű egyterűek | Honda Odyssey | Toyota Sienna | |
Nagyméretű szabadidő-autók | Chevrolet Tahoe | GMC Yukon | Toyota Sequoia |
Nagyméretű prémium szabadidő-autók | Lexus LX | Cadillac Escalade | Lincoln Navigator |
Nagyméretű, kis teherbírású pickupok | Toyota Tundra | Cadillac Silverado 1500 | |
Nagyméretű, nagy teherbírású pickupok | GMC Sierra 3500 | Chevrolet Silverado 2500 HD | GMC Sierra 2500 HD |
A kategóriagyőzelmek mellett bőségesen szereztek érmes helyezéseket a három dobogós márka típusai. A Toyotánál a Scion iA/Toyota Yaris ikerpár (városi kisautó), a Camry (középkategória), a Prius (kompakt autó), a Scion FR-S (a GT86 átnevezett klónja, kompakt sportautó), az Avalon (nagyautó), a Sienna (buszlimuzin), valamint a márka összes szabadidőjárműve (RAV4, Highlander és Sequoia) végzett a dobogó valamelyik fokán. A Lexus IS az RC-vel azonos kategóriában lett harmadik, a GX pedig az RX mögött szorult a második helyre, míg a Hondától a HR-V a kisméretű szabadidő-autók másodikja, a Pilot a középméretűek harmadikja lett.
Az idei győztes Lexus nem csupán megismételte tavalyi első helyét, de erősíteni is tudta pozícióját: a Resale Value Awards első évében, 2018-ban öt típusa (IS, NX, LS, GS és GX) hozott el kategóriaelsőséget. A Toyota egy évvel ezelőtt ugyanúgy négy modell győzelmét ünnepelhette, mint idén. Mindkettejüknél nagyobbat hajrázott a Honda, hiszen tavaly két modellel, idén már öttel szerepelt az első helyezettek között. Van miért izgulniuk tehát a jövő évi eredmények kapcsán.