Nyomasztó, ám nem érdemtelen a Tesla fölénye az elektromos autók piacán
Elképesztő fölénnyel bír az elektromos autók piacán a Tesla - derül ki a partcatalog.com összeállításából. A portál a 15 legkeresettebb elektromos modellt rangsorolta a 2021-es Google adatok alapján. Ezek alapján a lista első 4 helyét (!) a Tesla birtokolja; a legkeresettebb modell havonta átlagosan több mint 2 millió kereséssel a Model 3, másfél millióval a Model S követi, míg a Model Y és Model X valamivel 1 millió 200 ezer kattintás fölé jutott. A Tesla modelleket a Volkswagen konszern autói követik: az Audi e-tron és a Porsche Taycan is nagy népszerűségnek örvend, de az ID.4 sem sokkal marad el tőlük a maga 823 ezer keresésével. A legkeresettebb 10 autó közé még befért az Év Autója díjas Kia EV6, a Hyundai Ioniq 5 és a Polestar 2 is. Éppen kiszorult a tízből a Ford Mustang Mach-E a maga 550 ezer keresésével, de helyet kapott még a listán az Audi e-tron GT kiadása mellett a Nissan Leaf is, a sort pedig két elektromos BMW, az i3 és a iX zárják.
A legtöbbeket érdeklő villanyautók a Google keresések szerint (2021-es havi átlagszámok)
11 milliónál is több kattintást generált a Tesla egy év alatt
Márkákra lebontva még nyomasztóbb a Tesla fölénye. Több mint 11 millió kattintást generált Elon Musk cége - ami nem csak népszerű, gáláns is: most például ingyenes töltésre kapcsolták az összes villanyautó számára az ukrán határhoz közeli Superchargereket, hogy akinek szüksége van rá, könnyebben juthasson biztonságos helyre. A második Rivian mindössze 1 milliót ért el, holtversenyben a Nióval, igaz az összkép csalóka, hiszen a portál a kizárólag elektromos márkákat rangsorolta.
Márkaszinten hatalmas a Tesla fölénye a villanyautók iránti érdeklődésben
A keresések mellett az eladásokat is összeírta a partcatalog.com csapata. Az országokra lebontott forgalomba helyezési listát nem csupán a tavalyi adatokból állította össze a portál szerkesztősége; ebben a rangsorolásban az elmúlt évtizedet, a 2010-től 2020-ig tartó időszakot vizsgálták. A lista elején itt sincs meglepetés; Kínában több mint 4,5 millió elektromos autót vittek haza, míg a listán másodikként szereplő Egyesült Királyságban mindössze 1 millió hétszázezret. A képzeletbeli dobogó alsó fokára a németek fértek még fel, őket követik az amerikaiak. Lakosságarányosan azonban sokkal jobban áll az ötödik helyen álló Norvégia.
Az országonkénti összesített villanyautó-eladás messze nem egyenlő a villanyautók arányával, abban Norvégia vezet