Mutatjuk, hogy mely autómárkát lopják leginkább a tolvajok

Nem hivatalos adatok szerint kevesebb autót kötöttek el tavaly, mint egy évvel korábban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hivatalos rendőrségi adatokra még várnunk kell, de egy autólopásokra specializált weboldal már közzétette tavalyi, javulást mutató statisztikáját.


Az Autovadasz.eu weboldal adatai szerint csökkent tavaly az autólopások száma, míg ugyanis 2014-ben 1024 autót jelentettek be a weboldalon, 2015-ben csupán 520 darabot. Ez bámulatos csökkenés, ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy a hivatalos statisztika szerint 2014-ben sem csupán 1024, hanem jóval több, 4803 autót kötöttek el hazánkban. Hogy a lopások száma csökkent, az persze szinte biztos, hiszen a rendőrség látványos akciókkal jelentős támadást indított tavaly az autótolvajok ellen. Az akciók során több száz lopott gépjármű került elő, és több tucat autótolvaj, orgazda és hamisító kezén csattant a bilincs. A rajtaütéseknek két nagyon fontos eredménye lett. Sok gépjárműbűnözéssel foglalkozó rosszfiú hűvösre került. Sok bűnözőnek pedig elment a kedve az autólopástól, és inkább másik bűnipari "ágazatban" kamatoztatta tudását.

Melyik autót lopják leginkább? A 2015-ös statisztika szerint a márkákat tekintve a jól ismert trend folytatódott, az ellopott autók számát figyelembe véve az első helyen most is a Volkswagen áll, követője a Toyota, a Ford, a Suzuki, a Renault és az Opel. Ez azonban önmagában nem ad sok információt. Ahhoz, hogy lássuk, hogy egy autó mennyire veszélyeztetett lopás szempontjából, azt kell megnézzük, hogy az állományhoz mérten hány százalékot loptak el.
Az Autovadasz weboldal bejelentéseit a KSH (2014-es, ugyanis még nincs frissebb) márkánkénti gépjármű adatsorával összevetve minden 9512. Toyotát elkötötték tavaly, míg Audiból "csak" minden 14 447. példányt, Fordból is viszonylag sokat vittek el az állományához mérten, minden 18 900. példányt. Daciából hiába loptak keveset, az állomány sem nagy, így a 4. leginkább veszélyeztetett márka, a Volkswagen csak utána következik (19 788 és 20 784 autó/lopás számmal). Suzukiból pedig olyan sok van, hogy a márka csak a 9. helyen áll. Az alábbi listát érdemes megnézni annak kapcsán, hogy mérlegelni tudjuk: vajon elegendő lopás elleni védelem van autónkban?
Hirdetés

Suzuki Swiftből hiába lopnak sokat, átlag alatti a lopási veszélyeztetettség, a lopott autók száma alapján holtversenyben lévő Volkswagen és Toyota kapcsán pedig utóbbinál kétszeres rizikóról beszélhetünk az állománnyal való összevetés láttán. Ha a modellek listáját nézzük, a Toyota Prius lehet a leginkább veszélyeztetett, mert bár az elmúlt években megugrott a hazánkba használtan behozottak száma, még mindig jóval kevesebb van belőle, mint például Volkswagen Golfból, amiből hasonló mennyiséget kötöttek el. Miért kellenek a piacon is népszerű autók a tolvajoknak is? Mert ők is a vevőket szolgálják ki, akár autóval, akár alkatrésszel. A feketén javíttatók vagy számla nélküli (használt, bontott) alkatrészt vásárlók könnyedén táplálhatják a tolvajok "piaci" keresletét.
Változatlanul Budapestről érkezik az autólopási bejelentések majdnem 90 százaléka, a fővárosban különösen rizikós utcán parkolni. Természetesen a veszélyeztetettség kerületenként is jelentősen eltérő, itt sem csupán az ellopott autók számát, hanem méretét, autóállományát is érdemes mérlegelni. Hiába áll lopott (bejelentett) autók száma kapcsán első helyen a XI., utolsón a VIII. kerület, nem mondható, hogy olyan drasztikus biztonsági különbség lenne az említett kerültek között, mint amekkorát az azokból ellopott autók száma mutat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

10 thoughts on “Mutatjuk, hogy mely autómárkát lopják leginkább a tolvajok

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Hat mar pontosan nem tudom a beszelgetes minden szavat.
    De azt tudom hogy finoman jelezte hogy tok folosleges papirmunka,
    A nagy budos semmit azert irtam mert eloszor ismeretlen tettes ellen irtak a papirt mikor mondtuk hogy
    hogy volt.De tudtuk kik tettek…
    Akkor ki lett kerdezve hol van az auto es azt sem foglaltak le…
    Az elso birosagi targyalas is jo soka volt,nem sietik el de mikor meg itthon adoztam nem azert adoztam
    a rendorsegnek,birosagnak meg ki tudja kinek hogyha engem megkarositanak akkor
    tegyek a nagy semmit,ne legyenek jogaim azokkal szemben akik mason eloskodnek.
    Sot kis hijjan mi legyunk meghurcolva azert mert feljelentest tettunk.
    Nem vagyok se rendor semmi hasonlo de azert mondjuk ha en huznak el 6evig egy gyorshajtasi birsagot
    vagy barmi mast kivancsi lennek hogy milyen leveleket tovabbitananak nekem.
    Foleg ha kb 2evente visszairnam nekik hogy elnapolva meghogy majd folytatjuk…
    Tudom hogy nem lesz belole semmi,mar nem is igazan erdekel.
    Fajni persze faj hogy diakkent mennyit dolgoztam azert az autoert,mennyit butykoltem szeretgettem
    es ovtam es erre jon egy sz.r zsak es lenyulja es en nem tehetek semmit.Szivas.
    Ha irom azt azert irom hogy mas okuljon a tortenetembol

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Hasítasz a csajoknál, mi?:)

    [url]https://www.google.hu/search?q=clown&client=opera&hs=r9D&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj0lo_g0pXKAhWFlCwKHSm-CgEQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Zümike, pont ez a lényeg – hát persze, hogy nincs kérdés, mert az a mondat mindent elmond, te fajankó!:)

    Hahahaha…Mesélj, hány embert találtál mostanában, akit a gyors gépelés miatti elírások miatt tettél helyre? Mesélj nekem:)

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    [i]„Mondjuk azert mert ha bemesz a rendorsegre hogy elloptak az autodat azt a valaszt kapod hogy felesleges.”[/i]
    Azért ez nem egészen így van. Lehet, hogy nem biztatnak, de ha valakinek ellopják az autóját és a biztatás hiánya miatt nem tesz feljelentést, az meg is érdemli.

    [i]„Ha harcolsz erte es felveszik a jegyzokonyvet utanna a nagy budos semmi tortenik.”[/i]
    Autólopásnál nem kell „harcolni”. Hogy mi történik, azt pedig nem tudod, hacsak nem te is rendőr vagy és nem teszel semmit ilyen esetekben. Akkor viszont szégyelld magad.

    [i]” 6ev alatt 3targyalas…”[/i]
    Ez már nem a rendőrségi, hanem a bírósági szakasz. Kb. mint a szülészet és bel.ll, annyi a hasonlóság.

    [i]„De az akik tettek azoknak nem kotelezo menni.”[/i]
    Ez tényleg felháborító, teljesen egyetértek. Ha megvan a tettes, bilincs verve kellene a bíróságra vinni.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Most irjam le hogy miert csokken a statisztika?
    Mondjuk azert mert ha bemesz a rendorsegre hogy elloptak az autodat azt a valaszt kapod hogy felesleges.
    Ha te probalsz valamit tenni azert mar lep a rendorseg.
    Ha harcolsz erte es felveszik a jegyzokonyvet utanna a nagy budos semmi tortenik.
    Tudom tegnap neztem a papirjaimat 6ev alatt 3targyalas…
    Es mivel apam jarkal ha kell,ot fenyegetik ha nem megy a targyalasra!
    De az akik tettek azoknak nem kotelezo menni.
    No ezek utan kb ennyit jelent ez az egesz…

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Jó volt olvasni, amit írsz, minden a nyelvünket védő, értékeit óvó véleménnyel könnyen azonosulok. Ugyanakkor éppen az a szép a magyar nyelvben, hogy ellentétben azzal, amit írsz, nem csak igen vagy nem létezik benne, hanem páratlanul sok árnyalat is.

    A[i]„televan”[/i] meg két szó.
    Üdv!

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Tököm televan ezekkel a nyelvi divatokkal: mutatjuk mit lopnak, mondjuk a legújabb híreket. Ne mondjad, hogy mondod, hanem mondd és ne írd, hogy mutatod, hanem mutasd!
    Olyan, mint a „nem igazán”, meg a legmenőbb, a „nem feltétlenül”. Akkor milyen feltételek teljesülése esetén nem?
    Vagy igen, vagy nem.
    Voltak néhány éve még a „tehát így…” végű mondatok, később már „tátígy…”
    Korábban pedig minden fővárosi ismerősöm minden egyes tagmondatában szerepelt a „nyilván”
    Ha már újságírónak csúfolod magad, ápold és őrizd azt a nyelvet amiből élsz, ne facsard és erőszakold divat szerint.
    NTP

Vélemény, hozzászólás?