Mutatjuk az új, már hibrid Suzuki Vitarát!
Itt a hibrid Vitara, Esztergomban már csak hibridek készülnek Európa számára
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Esztergomi Suzuki gyár történetében jelentős mérföldkő történt decemberben. A gyártósorra megérkezett az új 48 voltos hibrid rendszer, Európa számára már csak ilyen készül.
Jelentős változáson ment keresztül a magyarok kedvenc autója, a piacvezető Suzuki Vitara. Az Esztergomban készülő modell hajtásláncát némileg átalakították, 48 voltos hibrid rendszert kapott és december óta már csak ezzel készül. Az 1,4 literes turbómotorra épülő új hajtáslánc jelentősen kedvezőbb károsanyag kibocsátást eredményezett az ismert motornál. A Vitara esetében 131 (138) g/km-ről 104 (111) g/km-re csökkent a CO2 kibocsátás, zárójelben az összkerékhajtású modell adatai olvashatóak.
Az 1,4 literes turbómotor teljesítményét 140 lóerőről 129-re csökkentették, nyomatéka 232 Nm 2000-3000-es fordulatszám között. A 48 voltos könnyű hibrid rendszer elemei egy 13 lóerőre és 50 Nm nyomatékra képes indítógenerátor, egy 12V-48V átalakító, mely a vezetőülés alá kerül, valamint 8 Ah-s akkumulátor, melyet az első utasülés alá építenek. A villanymotor hajtani nem képes az autót, de a motor újraindításában, valamint induláskor jelentős segítséget ad neki.
A Vitara esetében külsőleg is nyomon követhető a változás, az elő fényszórók belseje alaposan megváltozik egy új vízszintes osztással, emellett a hátuljára kerülő Hybrid felirat is egyértelműen fogja jelölni az új modellt. Az 1,4-es Boosterjet motorral szerelt további modellek, mint a Swift Sport és az SX4 S-Cross esetében a károsanyag-kibocsátás 125 g/km-ről 108-ra, valamint 132 (139) g/km-ről 104 (110) g/km-re csökken a gyári értékek szerint. Az új bevezetésnek köszönhetően a Magyar Suzuki Zrt. a tervek szerint 70 százalékban hibrid meghajtású autót gyárt esztergomi üzemében 2020-ban, és ezek 85 százalékát exportálják.
Üdv!
Ma voltam egy márkakereskedésben, az udvaron hegyekben álltak a vitarák és s-crossok, gondolom az utolsó 1,4 turbósok lehettek (ebben a kereskedésben eddig max csak fele ennyi autó volt készleten); de mivel épp csak beszaladtam a régi sx4-hez vmiért meg sem kérdeztem, hogy mi hír ezek hibrideiről. Most aztán már nagyon várom, hogy milyen motorok lesznek, hogy változik a felszereltség, és mit mennyiért fognak adni. Eddig csak tervezgettem a cserét, de lehet ebből ezután mégiscsak egy 1-2 éves 1.4 szívó Kia ceed lesz, úgy 4,2-4,6m Ft között (nagyon esetleg egy Fiat tipo 1.4 szívó 3,5-4,2 m Ft között használtan, mondjuk az állítólagos olajfogyasztás tudna zavarni), az amúgy is jobb választás lenne 80% városi, napi 10-12 kmes autózáshoz. A Kiát még a többlet fogyasztás mellett is kevésbé tartom nyűgös választásnak, mint egy lágy hibridet a fenti használat mellett kb. 12-14 év használattal. „ahogy a mondás szól: Most légy okos Domokos”
Elfelejtette: lágy turbós hibrid, a turbó városban mennyire lesz igénybe véve, illetve magasabb utóba könnyebb a gyereket betennem a gyerekülésbe, ezért is nehéz szívvel vennék hagyományos alsó közepes kompaktot.