Globálisan a Toyotára, Európában a BMW-re, az Egyesült Államokban pedig a Fordra keresnek a legtöbben
Minap számoltunk be arról, hogy
a globális autóeladási listát tavaly is a Toyota vezette. Ezek után kevéssé meglepő, hogy a Google statisztikái szerint 2020-ban Perutól Oroszországig, Ausztráliától Izlandig, Közép-Afrikától Izraelen át Japánig a Toyota vezette az autómárkákra irányuló online kereséseket. Lám, még a tavalyi abnormális évben is volt egy kis logika.
A Google keresések egyébként sok mást is megmutatnak a tavalyi évről, ami kapcsán mondani is felesleges, hogy nem volt átlagos. Amint a modern emberi civilizációt megállásra kényszerítette a koronavírus-járvány, megváltoztak a prioritásaink. Ez persze nem csak az élet racionális aspektusaira igaz: arra is minden eddiginél nagyobb szükségünk volt, hogy megtaláljuk a világban azokat az apró örömforrásokat, amelyek átsegítenek bennünket a bizonytalanságokon.
Széles palettájával világszerte sokakat érdekel a Toyota, ebből pedig eladásaik is profitálnak
A XXI. század harmadik évtizedének küszöbén mi sem tanúskodhat minderről pontosabban, mint az emberiség online keresési szokásai. A Google által közzétett adatokból kiderül, hogy mi érdekelt bennünket, karanténba zárt, korlátozások közé kényszerített embereket a leginkább 2020-ban. Egyszerre meglepő és reményt keltő, hogy 2020 egyik leggyakrabban előforduló keresési kifejezése a „naplemente a közelemben” volt. Úgy tűnik, az örökké velünk élő, ám az elmúlt időkben egyre inkább elhanyagolt természetben kerestünk menedéket.
A keresési trendek alapján megtanultunk kenyeret sütni és hajat vágni, és a múlthoz való visszatérés helyett egyre inkább a jövő felé, a világ új irányba terelésére koncentráltunk. Mindezek a trendek az autópiaci keresésekben is érvényesültek. Egy pénzügyi és biztosítási szolgáltatások összehasonlítására szakosodott weboldal, az ausztrál
Compare the Market összegyűjtötte és országos bontásban rangsorolta az egyes autómárkákra irányuló globális kereséseket.
A Google Trends adatain alapuló elemzés szerint 2020-ban messze a Toyota volt a leggyakrabban guglizott autógyártó.
A világ 158 országára kiterjedő elemzés szerint tavaly minden harmadik országban a japán autógyártó vezette az online keresések rangsorát. Európában még mindig a tavaly globálisan is vezető BMW foglalkoztatja leginkább a netezőket, Észak-Amerikában pedig a Ford.
Akadnak egyéb érdekességek is, például az, hogy a Lexus az arab térség mintaállamaként emlegetett (és az aktuális
LS menetpróbájának is helyet adott) Ománban és a mélyről felkapaszkodó Kambodzsában egyaránt az emberek kedvence tudott lenni, hogy az Alfa Romeo a kínai és tadzsik internetezők kedvenc márkája, és hogy a mélyszegénységben élő Etiópiában a francia Alpine sportautó-márkára keresnek rá a legtöbben. További információk a nyitóképként betett infografikában és az alábbi listában.
Állandó dobogós a Toyota, a BMW és a Mercedes-Benz, tavaly szokatlanul nagyot mentek a bajorok, ám idén visszahódította az internet a Toyota
„Felfedte a Google, hogy mely autómárkákra keresnek a legtöbbet az interneten: kevéssé meglepő módon arra, amit a legtöbben is vásárolnak.”
„az Alfa Romeo a kínai és tadzsik internetezők kedvenc márkája”
:-)))))))))))))))