Mutatjuk az internetezőket leginkább érdeklő autómárkákat

A Google mindent lát, azt is, hogy mely autómárkákra keresnek a netezők

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Felfedte a Google, hogy mely autómárkákra keresnek a legtöbbet az interneten: kevéssé meglepő módon arra, amit a legtöbben is vásárolnak.

Minap számoltunk be arról, hogy a globális autóeladási listát tavaly is a Toyota vezette. Ezek után kevéssé meglepő, hogy a Google statisztikái szerint 2020-ban Perutól Oroszországig, Ausztráliától Izlandig, Közép-Afrikától Izraelen át Japánig a Toyota vezette az autómárkákra irányuló online kereséseket. Lám, még a tavalyi abnormális évben is volt egy kis logika. [BANNER type="1"] A Google keresések egyébként sok mást is megmutatnak a tavalyi évről, ami kapcsán mondani is felesleges, hogy nem volt átlagos. Amint a modern emberi civilizációt megállásra kényszerítette a koronavírus-járvány, megváltoztak a prioritásaink. Ez persze nem csak az élet racionális aspektusaira igaz: arra is minden eddiginél nagyobb szükségünk volt, hogy megtaláljuk a világban azokat az apró örömforrásokat, amelyek átsegítenek bennünket a bizonytalanságokon.
A XXI. század harmadik évtizedének küszöbén mi sem tanúskodhat minderről pontosabban, mint az emberiség online keresési szokásai. A Google által közzétett adatokból kiderül, hogy mi érdekelt bennünket, karanténba zárt, korlátozások közé kényszerített embereket a leginkább 2020-ban. Egyszerre meglepő és reményt keltő, hogy 2020 egyik leggyakrabban előforduló keresési kifejezése a „naplemente a közelemben” volt. Úgy tűnik, az örökké velünk élő, ám az elmúlt időkben egyre inkább elhanyagolt természetben kerestünk menedéket. [BANNER type="2"] A keresési trendek alapján megtanultunk kenyeret sütni és hajat vágni, és a múlthoz való visszatérés helyett egyre inkább a jövő felé, a világ új irányba terelésére koncentráltunk. Mindezek a trendek az autópiaci keresésekben is érvényesültek. Egy pénzügyi és biztosítási szolgáltatások összehasonlítására szakosodott weboldal, az ausztrál Compare the Market összegyűjtötte és országos bontásban rangsorolta az egyes autómárkákra irányuló globális kereséseket. [BANNER type="3"]

A Google Trends adatain alapuló elemzés szerint 2020-ban messze a Toyota volt a leggyakrabban guglizott autógyártó.

A világ 158 országára kiterjedő elemzés szerint tavaly minden harmadik országban a japán autógyártó vezette az online keresések rangsorát. Európában még mindig a tavaly globálisan is vezető BMW foglalkoztatja leginkább a netezőket, Észak-Amerikában pedig a Ford.
Akadnak egyéb érdekességek is, például az, hogy a Lexus az arab térség mintaállamaként emlegetett (és az aktuális LS menetpróbájának is helyet adott) Ománban és a mélyről felkapaszkodó Kambodzsában egyaránt az emberek kedvence tudott lenni, hogy az Alfa Romeo a kínai és tadzsik internetezők kedvenc márkája, és hogy a mélyszegénységben élő Etiópiában a francia Alpine sportautó-márkára keresnek rá a legtöbben. További információk a nyitóképként betett infografikában és az alábbi listában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Mutatjuk az internetezőket leginkább érdeklő autómárkákat

  • 2021.01.24. at 11:51
    Permalink

    „Felfedte a Google, hogy mely autómárkákra keresnek a legtöbbet az interneten: kevéssé meglepő módon arra, amit a legtöbben is vásárolnak.”

    „az Alfa Romeo a kínai és tadzsik internetezők kedvenc márkája”

    :-)))))))))))))))

Vélemény, hozzászólás?