Mutatjuk a magyar autóvásárlók idei kedvenceit

Már hazánkban is több autót adott el a Toyota, mint a Suzuki

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Történelmi fordulat: az idei első félév során már az új autók forgalomba helyezésében is átvette a Toyota a vezetést.

Megszokhattuk már, hogy ahány statisztika, annyiféle márka "vezeti" a hazai autópiacot. A Suzuki hosszú évekig első volt a forgalomba helyezések terén, míg a Toyota szívesen mutatta meg a sokkoló adatot, hogy tavaly már a forgalomba helyezett autók negyede külföldre ment (lásd itt), az itthon maradó autók körében pedig tavaly már harmadik éve volt vezető. Most itt az újabb fordulat,

a Toyota a forgalomba helyezések terén is az élre került.

Nem lehet ugyanakkor elhallgatni, hogy az autógyártók a chiphiány, majd az ukrajnai háború okozta egyéb nyeresanyaghiányok okán csökkent kapacitással voltak kénytelenek dolgozni, így a személyautók forgalomba helyezése 2022 első felében 11,4 százalékkal csökkent hazánkban, így míg 2021 első 6 hónapjában 64 816, idén csak 57 411 autó kapott magyar - még régi - rendszámot. A Toyota a csökkenő piacon is növelni tudta eladásait (és kiszállításait is), míg 2021-ben 6410, idén 7148 autót adott át, így piacrésze 9,89-ről 12,45%-ra nőtt, ugyanakkor a második helyen álló Suzuki 9625 helyett csak 6496 autót tudott átadni, így tavaly még 14,85%-os piacrésze 11,31%-ra csökkent. A tavalyi évet a 7. helyen záró Volkswagen most a dobogóra is felfért, ugyanis 3871-ről 4873-ra növelte átadásait, 5,97-ről 8,49%-ra piacrészét.
Hirdetés
Top 10 márka 2022 és 2021 első felében (Forrás: DATAHOUSE Kft)
2022 - I. félév 2021 - I. félév
Hely Márka Darabszám Hely Márka Darabszám
1. Toyota 7148 1. Suzuki 9625
2. Suzuki 6496 2. Toyota 6410
3. Volkswagen 4873 3. Ford 5656
4. Ford 4787 4. Kia 4579
5. Kia 4268 5. Skoda 4561
6. Dacia 3511 6. Dacia 4306
7. Skoda 3450 7. Volkswagen 3871
8. Mercedes-Benz 2834 8. Fiat 3439
9. Hyundai 2489 9. Mercedes-Benz 2971
10. BMW 2339 10. Hyundai 2790
A Volkswagen sikerével a személyautók körében a harmadikról a negyedik helyre csúszott vissza Ford, a Kia is hátrébb került, a Dacia azonban a piaci átlagot meghaladó csökkenésével is megtartotta 5. helyét. A Skoda két hellyel is hátrébb került, míg az eladásait növelő Mercedes-Benz egyet előre. A féléves top 10 márkalistán új szereplő a Hyundai és a BMW, előbbi csak piacrészét, utóbbi eladásait is növelni tudta tavalyhoz mérten.
Hirdetés
A modellek körében is új vezető került az élre, a Suzuki Vitarát testvérmodellje, az Év Magyar Autója közönségdíjat is elnyert S-Cross taszította le az általa 2015 óta őrzött első helyről. További, nem kevéssé jelentős változás, hogy a tavalyi első félévben a 6. helyen álló Kia Ceed most a harmadik helyen végzett. A tavaly 9. Toyota Corolla is feljött a 4. helyre, míg a Dacia Duster a dobogó utolsó fokáról az 5. helyre, a tavaly ötödik Skoda Octavia a hatodikra csúszott. A Volkswagen T-Roc a 7., a Fiat 600 a 8. helyen végzett, míg a 9. és a 10. helyet a Toyota C-HR és a Toyota RAV4 foglalta el.
Hirdetés
Top 10 modell 2022 és 2021 első felében (Forrás: DATAHOUSE Kft)
2022 - I. félév 2021 - I. félév
Hely Modell Darabszám Hely Modell Darabszám
1. Suzuki S-Cross 3758 1. Suzuki Vitara 4549
2. Suzuki Vitara 2261 2. Suzuki SX4 S-Cross 3236
3. Kia Ceed 2148 3. Dacia Duster 2880
4. Toyota Corolla 1967 4. Fiat 500 2822
5. Dacia Duster 1904 5. Skoda Octavia 2078
6. Skoda Octavia 1370 6. Kia Ceed 1806
7. Volkswagen T-Roc 1235 7. Ford Tourneo Custom 1691
8. Fiat 500 1198 8. Jeep Renegade 1634
9. Toyota C-HR 1126 9. Toyota Corolla 1539
10. Toyota RAV4 1086 10. Suzuki Swift 1527

Miként a személyautók piaca, úgy a teljes gépjárműpiac volumene is 11,4%-kal csökkent idén, ám az egyes szegmensekben más-más trendek figyelhetők meg. A kishaszonjármű-eladások 23,9%-kal, az autóbusz-szegmens 38,3%-kal csökkent, míg a nagyhaszonjárművek eladása 27,2, a motorkerékpároké 14,6%-kal nőtt a tavalyi évhez képest. A covid sújtotta 2020-hoz mérten a piac egészén 4,4%-os plusz látható, egyedül a kishaszonjármű- és az autóbusz-szegmens nem tért még magához.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.07.17. at 13:51
    Permalink

    Toyota és a Suzuki verseng az elsőhelyért.
    Boldog a kis lelkem, akármelyiket válassza az ember jól jár, jó befektetés.

    Több Rav4-et várnék mondjuk az utakra.

    Fosvágen T-rocot nem értem… hulladék… nem lepődnék meg, ha nagy része reexport lenne.

      • 2022.07.18. at 08:51
        Permalink

        Ezek inkább egyszerű ember számára nehezen értelmezhető jogi csűrcsavarok. Mert ha egyszerűen nézzük, akkor a VW tulajdonosoknak a gyár semmiféle kárt nem okozott, de ha már lehetett kártérítést igényelni, akkor sorban álltak érte az emberek. A csaló dízelek megsértették az előírásokat, de ezzel a vásárlót nem károsították meg, sőt elvileg jobban ment az autójuk. A környezetet lehet, hogy jobban terhelték, de az a tulajdonosoknak nem okoz közvetlen kárt, még közvetettet sem nagyon.

        • 2022.07.18. at 09:40
          Permalink

          Először is az autójuk értéke már nem ugyanaz pláne nyugaton, a dízelek megítélése is más a ami persze jó, de nem jött helyette mindenhol alternatíva azonnal, sőt így a nem csaló márka tulajdonosai is veszítettek autójuk értékéből.
          Ha így fogjuk fel akkor mindenki járhatna akár 4-500Le-s dízelekkel is kiherélt szűrővel, csippelt motorral, mindent beborító dízel koromfüsttel.
          Aműgy meg okozott, mert a malacorr, a frászkarika ma már sokak szemében a csalásról szól, pláne akik azt hitték hogy a szuperkis dízeljük ami eszik 3,5-4-5 litert az egyik legkörnyezetkímélőbb személyautó mert 100g/km alatt lehet a tényleges emissziója.
          Máshonnan nézve meg a német igazi környezettudatos ezek után hogy néz arra aki csalásból szerzett óriási előnyöket, ez egyik legnagyobb neki hazai munkáltató.
          A német világverő technika, ma már a német csaló technika néven fut a világban.

          • 2022.07.18. at 11:04
            Permalink

            A mai modern dízelek azért eléggé rendben vannak környezetvédelem terén is. És azt ma is minden szakértő állítja, hogy aki sokat megy nagy távolságokra autópályán, annak még mindig a dízel a legjobb választás. A kereslet persze csökkent. Egyrészt mesterségesen is, hiszen ezt nyomja a sajtó, másrészt sok támogatás van a hybridekre, elektromosokra. Olyan emberrel még nem nagyon találkoztam, aki azért választotta volna egyik vagy másik autót, mert kevesebb a károsanyag kibocsátása. Esetleg valami elvakult greenpeace-es lehet ilyen. Más ember majd akkor nézi ezt esetleg, ha ehhez kötnek valamilyen adót, egyéb terhet. Családban van plugin hybrid, ott a tulaj kiszámolta, hogy mi éri meg neki jobban. Mivel cég nevére vette a kocsit, előny a zöld rendszám, mert nincs teljesítményadó, nincs gépjárműadó, ingyen parkol. Saját autózási szokásait alapul véve kiszámolta, hogy ez a legkedvezőbb számára, de ha a dízel lett volna az, akkor azt vesz.

          • 2022.07.19. at 08:15
            Permalink

            “sokak szemében a csalásról szól, pláne akik azt hitték hogy a szuperkis dízeljük ami eszik 3,5-4-5 litert az egyik legkörnyezetkímélőbb személyautó mert 100g/km alatt lehet a tényleges emissziója”

            A dízelbotrány a NOx emisszió manipulálása miatt pattant ki, aminek semmi köze a fogyasztáshoz.

          • 2022.07.19. at 08:16
            Permalink

            “másrészt sok támogatás van a hybridekre”

            Milyen támogatás van a hibridekre?

  • 2022.07.17. at 14:38
    Permalink

    A Suzuki helyezése nem meglepetés, kis hazánkban így van ez hosszú ideje. Ráadásul az új S-Cross nagy előrelépés a korábbihoz képest minden tekintetben, talán csak a motorok azonosak. A Suzuki itthon mindig is jó volt, azt nem értem, hogy Európában máshol miért nem tudnak labdába rúgni. Most megnéztem, hogy a németeknél a tavalyi első félévhez képest 44,7 %-os csökkenést mutatnak, a márkák között nincsenek az első 20-ban. Talán a marketinggel van a baj, vagy talán az a gond, hogy kevés típusuk van. A Skoda Octavia helyezése sok esetben azon múlik, hogy van-e egy-egy nagyobb állami megrendelés, ami akár ezres nagyságrend is lehet. Úgy látszik, most nem volt ilyen. Amúgy úgy tudom, hogy az Octavia szállítási ideje több, mint egy év, és volt egy időszak, amikor rendelni sem lehetett.
    Azt nem tudom, hogy hol lehet az a sok Fiat 500-as? Az utakon nem látok sokat.

    • 2022.07.18. at 13:06
      Permalink

      “A mai modern dízelek azért eléggé rendben vannak környezetvédelem terén is.”
      Akkor mond el ezt adblue rendszer nélkül is. A benzinesen még nincs ilyen, a dízelen meg már a dupla adblue befecskendezés megy és több szűrővel pl új dízel golf, még magasabb befecskendezési nyomással, és ezt még lehet fokozni a Bosch szerint.
      Azért maradjunk annyiban hogy ezt már nem a dízelmotor tudja, hanem az utókezelő rendszer.
      Az első Euro6-os kamionokban is 2 (dpf) részecske szűrő 2 oxidációs katalizátor volt adblue befecskendezővel, most nem tudom mi van még de tuti hogy még van valami. Amúgy meg hogy hatékony legyen, meg van a gázolaj adblue folyadék keverési aránya, amivel sok gyártó ugyanúgy trükközött, míg eljárás nem indult ellenük, fizettek is rendesen csak épp alig hallani róluk mert nem volt olyan nagy pofájuk mint a volkswagen konsszernnek.
      A vicc az hogy magyarországon most is trükköznek vele a régi vagy a forgalombahelyezés előtti szoftver fut az autón amit nem töltetnek fel az ‘okosabbak’ mert akkor drasztikusan megnő az adblue fogyasztás hogy valós környezetvédelmi normát teljesítsen a motor. Ezt tudom, autó”flottáknál” megtapasztaltam rendszeresen a változást. A törvénytelen kiskaput a hozzá értők ha érdekeltek akkor kijátsszák, ahogy a modellhez kötelező start stopot is kiiktatják ha érdek fűződik hozzá. Na hol a viszonylag tiszta dízel?

      • 2022.07.19. at 12:04
        Permalink

        Ilyen szinten nem foglalkozom a motorok felépítésével, mert nem értek hozzá. De nem is kell, mert a számok nem hazudnak. Most hirtelen megnéztem a Ford Focust, az 1,5-ös dízel CO2 kibocsátása 100 g, az 1,5-ös benzinesé (ami egy 3 hengeres motor) meg 134 g, de még az ezres benzines is 115 g. Másrészt leginkább mértékadó, hozzáértő, és általam hitelesnek tartott szakemberek véleményére adok. Nálam ebben a number one Göbölyös Zsolt (talán nem baj, ha ezen az oldalon leírom), de vannak még mások is. Ők mind nagyon azt mondják, hogy a dízel még ma is a legnagyobb hatásfokkal működő technika és a legjobb megoldás hosszú utakra.

        • 2022.07.19. at 15:08
          Permalink

          Tudod nekem erről mi jut eszembe, az amikor az Audi/VW motortervező mérnöke a Mazda skyactive fantázianevű technika megjelenése előtt (magaskompressziójú benzines, és ugyanolyan alacsonykompressziójú dízelre) azt mondta hogy ez így nem működhet.
          Azóta is így kezelem ezeket a nagy(otmondó)sztár mérnököket. Menjenek továbbtanulni Japánba, hátha ott megbuknak 🙂 🙂 🙂
          Miért nincs a németeknek meg a németbérenceknek (az az ember is az) mai napig olyan hatékony hibridhajtása mint a Toyotának???
          A dízelbotrány óta ezek a sztármérnökök hirtelen miért beszélnek összevissza, miért kellet hirtelen a nagy konsszernnek a dízel helyett első számú elektromosautógyártónak bejelentkeznie. Az egész német mérnőki (szar)tudás iskolapéldájával együtt megbukott, a köpönyegforgatás csúcsán van most. Az az ember tudom ki, régóta olvasgatom a magyar autósmédiát……, maradjunk annyiban ha már magyar, dízel akkor az Anisits Ferenc aki a BMW-nél dízelmérnők (volt) ott nem volt csalószoftver, mert az ő tudásuk egy más szint nem VW konsszern meg Mercedes… Attól függetlenül a németek lemaradtak a mai technikákban mint a borravaló most lihegnek és próbálják a 10 éves lemaradást behozni a Teslával szemben. 🙂

          • 2022.07.20. at 17:54
            Permalink

            Az a baj, hogy ezek hitviták. Vagy úgy is mondhatjuk, hogy az, hogy a …… VW milyen szar, a Toyota meg milyen jó …….., meg ……… a németek hogy lemaradtak a Teslához képest ……… ez óvodás szint. Olyan, mint, hogy az ….. én apukám az erősebb …… meg hasonlók. Nagy különbségek nincsenek a gyártók között. Akik fenn tudnak maradni napjainkban, ott mindenhol rendelkezésre kell állnia legjobb technológiának, felkészült fejlesztőcsapatnak.

    • 2022.07.18. at 08:56
      Permalink

      Szerintem főleg az a baj, hogy a Suzuki mindig csak az alsó kategóriákban kínált modellt. Soha nem volt egy normális kompakt kategóriás autójuk, annál feljebb meg pláne nem. Volt egy kísérlet a Kizashival, ami ígéretesnek indult, de aztán sikerült nagyon elrontani, aminek elég nagy bukás lett a vége.

      • 2022.07.20. at 20:10
        Permalink

        Nézd ha te ezt hitvitának hiszed az a te elgondolásod. Mindenhol ott van a legjobb technológiák.
        Persze lemásolva ahogy a VW konsszern szokta amit tud, de általában nem.
        Az olasz gyármányú gigaprést ő is meg tudja venni más után.
        A chipekkel már más a helyzet, ott kivárja hogy legyen egy marékkal minden autójához, a Teslába 1 integrált kell saját fejlesztés, és nem igazán vár.
        Az ovodás szint az hogy sokaknak a német mánia lebeg a szemük előtt, szemellenzővel, úgy ahogy ők találták ki a f szabályt is, mocskolták a Teslát, rizsrakétázták a japánokat.
        Az ovodás szint az hogy most már úgy kommunikálnak hogy nincs nagy különbség a gyártók közt.
        Azok akik még egyszer kifizetik 1-2 százezer km után még egyszer ugyanannak a VW konszernes autónak az árát azok nem így gondolják.

  • 2022.07.19. at 09:02
    Permalink

    Ez egyáltalán nem baj,hogy csak alsó-középkat Suzukik vannak,mivel ott ők a legjobbak és kár váltani arról,amiben profik vagyunk.

    A Mester itt tökéletesen elmagyarázza:

    https://autopro.hu/gyartok/szuzuki-oszamu-a-lenyeget-elmondtam/155448

    A Suzuki nem ratyiknak, kisebbségi komplexussal küzdő,impotens nyomiknak gyárt autót,mint amilyen QQ… Hanem felelős embereknek,akik tudják meddig ér a takaró és annyi pénzért a legjobbat szeretnék. Ebben tud segíteni a Suzuki.

Vélemény, hozzászólás?