Ennyiből kitalálnád, hogy melyik márkáról van szó?
A Legjobb Globális Márkák listáján szereplő száz cég összesített értéke idén első ízben haladta meg a 3 billió dollárt! Ez az érték (amelynek egyébként több mint fele, 1,65 billió dollár a Top 10 vállalatnál összpontosul) 16 százalékkal magasabb, mint egy évvel ezelőtt, és ezzel nem csak abszolút csúcsot döntöttek a listán szereplő vállalatok, hanem a növekedés mértéke terén is minden eddiginél jobb eredményt mutathat fel a piac.
A száz cég összesített értéke egészen pontosan 3 088 930 millió dollár, azaz 1 241 200 030 millió (kerekítve 1,24 billiárd) forint
Ez többek között azt jelenti, hogy a világ legnagyobb vállalatai – de azok közül a száz legjelentősebb cég egészen biztosan – a pénzügyi piacok ingadozásaitól függetlenül képesek erősíteni pozíciójukat. Ugyanakkor korántsem sérthetetlenek: a Legjobb Globális Márkák húszéves története során mindössze 36 cég van, amely végig ott szerepelt a Top 100-as listán, ugyanakkor ez idő alatt több mint 140, egykor sziklaszilárdnak tartott márka szorult ki a rangsorból – talán örökre.
Továbbra is a Toyota a legértékesebb autómárka
A kor szelleme azoknak a vállalkozásoknak kedvez, amelyek nem egy adott termék vagy termékcsoport köré építik fel márkáikat, hanem fordítva: egy erős húzónév alatt, annak értékrendjét követve alakítanak ki újabbnál újabb szolgáltatásokat. Ilyen a Google és az Apple, és pontosan ebbe az irányba tartanak ma a vezető autóipari szereplők is, amelyek megkezdték átalakulásukat klasszikus autógyártóból egyre színesebb portfolióval rendelkező mobilitási szolgáltatóvá.
Kisebb visszaesésekkel, de lényegében folyamatosan nőtt a Toyota értéke
Alighanem ez a paradigmaváltás is hozzájárult ahhoz, hogy az átalakuló gazdaságban nem csak tartani, de erősíteni is tudta pozícióját a Toyota, amely 2004 óta megingathatatlanul vezeti az autóipari szereplők márkaérték-rangsorát. A vállalat mostanra talpra állt a 2020-as lendületvesztést követően, és nem csak a márkaérték terén tört soha nem tapasztalt magasságokba – ez a 2022-es elemzés szerint immár eléri az 59,76 milliárd dollárt (23,45 billió Ft) –, de a rangsorban is minden eddiginél előrébb: az összesített hatodik helyen végzett.
Az autógyártók közül a Toyota mellett csak a Mercedes-Benz jutott be