Mutatjuk a legtöbb női vásárlóval rendelkező autómárkákat!

Annyi a bibi, hogy ez a kutatás csak az USA-ra vonatkozik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy érdekes új tanulmány vizsgálta, hogy mely autógyártók a legnépszerűbbek a női vásárlók körében az Egyesült Államokban.

Az autóipari elemzésekkel és adatszolgáltatásokkal foglalkozó S&P Global Mobility cég kétféleképpen analizálta a járművek népszerűségét a hölgyeknél: a tanulmány első részében a férfiak és nők arányát vizsgálták az egyes autómárkák vásárlói között, míg a második részben a legtöbb női vásárlóval rendelkező gyártókat rendezték sorrendbe.
Hirdetés
Az Egyesült Államok legnagyobb 25 autómárkája közül 2022-ben a Buick magánvásárlói között volt a legmagasabb a nők aránya 55 százalékkal, ezt követte a Mitsubishi, a Mini, a Lexus, az Infiniti, a Mazda és a Kia. A lista másik végén a hatalmas pickupokra specializálódott Ram végzett a legutolsó helyen, az újonnan regisztrált autóik mindössze 17 százalékát vették nők. A Ramot közvetlenül a GMC, a Ford, a Tesla és a Dodge előzi meg, ezek a Tesla kivételével mind igen erősek a haszonjármű- és pickup szegmensekben. A Tesla meglepően alacsony, 33,1 százalékos eredménye pedig azt mutatja, hogy annak ellenére, hogy a nők körében népszerűnek számít a Model Y, az elektromos autókat gyártó vállalat többi modelljéről ez már nem igazán mondható el.
Hirdetés
Autómárkák a legmagasabb női vásárlói részaránnyal
Helyezés Márka Arány
1. Buick 55%
2. Mitsubishi 51,4%
3. Mini 51,1%
4. Lexus 50,4%
5. Infiniti 49,6%
6. Mazda 49%
7. Kia 49%

Hirdetés
Bár az adott márkák vásárlói körében a nők részaránya a demográfiai preferenciák vizsgálatának egyik fontos módja, a női fogyasztók általános regisztrációinak száma szintén kritikus mérőszám. 2022-ben a nők által vásárolt új autók teljes mennyiségét tekintve a Toyota messze a többi márka felett végzett a közel 607 ezer eladott autóval, ami 37 százalékkal több, mint a második helyezett Honda eredménye. Bár a nők részarányát tekintve a Toyota nem jutott be a Top10-be, a 43,3 százalékos eredménye még így is bőven felülmúlja az iparági átlagot.
Autómárkák a legalacsonyabb női vásárlói részaránnyal
Helyezés Márka Arány
1. RAM 17%
2. GMC 28,7%
3. Ford 31,1%
4. Tesla 33,1%
5. Dodge 33,9%

Miért fontos egy autógyártó számára vonzónak lenni a nők szemében? Egyrészt a nők teszik ki a lakosság több mint felét, és a járművásárlások túlnyomó részét is befolyásolják. Ezenkívül a női vásárlók rendre nagyobb márkahűséget mutatnak, mint a férfiak: átlagosan 4 százalékponttal nagyobb valószínűséggel ragaszkodnak ugyanahhoz a márkához az S&P Global Mobility szerint. Ráadásul a női márkahűség még magasabb azoknál a márkáknál, amelyeknél a legnagyobb a női vásárlók részaránya: 9,2 százalékponttal lojálisabbak a Minihez, 7,6 százalékponttal a Mitsubishihez, 5,2 százalékponttal a Lexushoz és az Infinitihez, valamint 4,3 százalékponttal a Buickhoz, mint a férfiak. Az egyetlen általános márka, amelyhez a férfiak ragaszkodnak jobban autócserekor, az a Ford.
Hirdetés
Női vásárlások száma és részarányuk a márka összeladásaiban
Helyezés Márka Vásárlások száma Részarány
1. Toyota 606 985 db 43,3%
2. Honda 363 799 db 48,2%
3. Chevrolet 340 999 db 34,7
4. Ford 340 999 db 31,1%
5. Hyundai 294 380 db 47,7%
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?