Mutatjuk a legtöbb női vásárlóval rendelkező autómárkákat!
Annyi a bibi, hogy ez a kutatás csak az USA-ra vonatkozik
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy érdekes új tanulmány vizsgálta, hogy mely autógyártók a legnépszerűbbek a női vásárlók körében az Egyesült Államokban.
Autómárkák a legmagasabb női vásárlói részaránnyal
Helyezés | Márka | Arány |
1. | Buick | 55% |
2. | Mitsubishi | 51,4% |
3. | Mini | 51,1% |
4. | Lexus | 50,4% |
5. | Infiniti | 49,6% |
6. | Mazda | 49% |
7. | Kia | 49% |
Bár az adott márkák vásárlói körében a nők részaránya a demográfiai preferenciák vizsgálatának egyik fontos módja, a női fogyasztók általános regisztrációinak száma szintén kritikus mérőszám. 2022-ben a nők által vásárolt új autók teljes mennyiségét tekintve a Toyota messze a többi márka felett végzett a közel 607 ezer eladott autóval, ami 37 százalékkal több, mint a második helyezett Honda eredménye. Bár a nők részarányát tekintve a Toyota nem jutott be a Top10-be, a 43,3 százalékos eredménye még így is bőven felülmúlja az iparági átlagot.
Autómárkák a legalacsonyabb női vásárlói részaránnyal
Helyezés | Márka | Arány |
1. | RAM | 17% |
2. | GMC | 28,7% |
3. | Ford | 31,1% |
4. | Tesla | 33,1% |
5. | Dodge | 33,9% |
Miért fontos egy autógyártó számára vonzónak lenni a nők szemében? Egyrészt a nők teszik ki a lakosság több mint felét, és a járművásárlások túlnyomó részét is befolyásolják. Ezenkívül a női vásárlók rendre nagyobb márkahűséget mutatnak, mint a férfiak: átlagosan 4 százalékponttal nagyobb valószínűséggel ragaszkodnak ugyanahhoz a márkához az S&P Global Mobility szerint. Ráadásul a női márkahűség még magasabb azoknál a márkáknál, amelyeknél a legnagyobb a női vásárlók részaránya: 9,2 százalékponttal lojálisabbak a Minihez, 7,6 százalékponttal a Mitsubishihez, 5,2 százalékponttal a Lexushoz és az Infinitihez, valamint 4,3 százalékponttal a Buickhoz, mint a férfiak. Az egyetlen általános márka, amelyhez a férfiak ragaszkodnak jobban autócserekor, az a Ford.
Női vásárlások száma és részarányuk a márka összeladásaiban
Helyezés | Márka | Vásárlások száma | Részarány |
1. | Toyota | 606 985 db | 43,3% |
2. | Honda | 363 799 db | 48,2% |
3. | Chevrolet | 340 999 db | 34,7 |
4. | Ford | 340 999 db | 31,1% |
5. | Hyundai | 294 380 db | 47,7% |