Mutatjuk a legmegbízhatóbb autók listáját
Na, vajon melyik márka tarolt a megbízhatósági felmérésen?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A J. D. Power idei jármű-megbízhatósági felmérésén (VDS) kevéssé meglepő módon japán és egyben a világ első számú autógyártója nyert.
Az ügyfélelégedettségi, termékminőségi felmérések legnagyobb globális szakértője, az észak-amerikai központú J. D. Power idén negyedik alkalommal végezte el Németországban mértékadó járműmegbízhatósági felmérését (Vehicle Dependability Study, VDS). Ennek során közel 15 ezer aktív autóhasználó írta meg részletesen, hogy az 1-3 éves, újonnan vásárolt autójukkal hány problémájuk, vagy inkább csalódásuk akadt az előző 12 hónap során. Nyolc fő kategóriában (karosszéria, vezetési élmény, kezelőfelületek, infotainment, ülések, fűtés és légkondicionálás, utastér, motor és sebességváltó) összesen 177 lehetséges problémára kérdeztek rá a szervezők.
A tanulmány szerint a Toyota típusaival van a legkevesebb probléma: 100 járműre átlagosan 101 meghibásodás jut. Ezzel nemcsak a tömegpiaci márkák között, hanem a teljes piacon az abszolút legmegbízhatóbb márkának bizonyult; a piaci átlag ugyanis 133 hibapont/100 jármű volt. 103 hibaponttal lett második és harmadik a SEAT és a Volvo, a Skoda 104-gyel a negyedik, a top 10-be (sorrendben) még a Hyundai, Peugeot, Nissan, Mercedes-Benz, Mazda és smart márkák fértek be. A lista utolsója a BMW, őt a Fiat és az Audi előzi.
A Toyota teljes körű elsősége mellett - tavalyi címét megvédve - a Toyota Yaris is elsőséget könyvelhetett el, mint Németország legmegbízhatóbb kisautója. Említésre méltó még a Toyota Auris stabil teljesítménye: az alsó-középkategóriás családi modell négy éve folyamatosan dobogós helyen szerepel a kompakt-, vagy ha már Németország, a Golf-kategóriában.
A felmérés során sajátos összefüggést mutattak ki az elemzők a megbízhatóság és a márkahűség között. A prémium modellek tulajdonosai ugyanis hajlamosabbak elnézni autójuk hibáit, és a viszonylag rossz megbízhatósági pontszámok (ld. táblázat) ellenére is kitartanak választott márkájuk mellett; a tömegpiaci gyártók ügyfelei ebből a szempontból következetesebben elvárják a minőséget.
A márkahűséget romboló első számú „hibajelenség” a túlzott üzemanyag-fogyasztás: a 177 mért probléma közül a vártnál jóval magasabb fogyasztás kapta a legsúlyosabb (a maximálisan adható 5 pontból 4,0 pontos) elmarasztaló minősítést a teljes felmérésen. Logikus, hiszen ezt a legtöbb esetben nem lehet szakszervizben orvosolni: a jelenséget mindenekelőtt az okozza, hogy számos gyártó a valóságtól elrugaszkodott szabványos mérési normák teljesítését, nem pedig a mindennapi használatban kedvező üzemanyag-fogyasztást kezeli elsődleges célként a fejlesztés során.
A Toyota ebből a szempontból igen kedvező helyen áll. A márka európai eladásaiból immár 46 százalékban részesednek az full hybrid modellek; a J. D. Power felmérésén kategóriagyőztes Yarisból az első félévben több mint 66 ezer darabot (a teljes forgalom 54 százalékát) adtak el a 99 lóerős, 3,3 literes átlagfogyasztású hibrid hajtáslánccal. A brit Honest John szervezet tényleges üzemanyag-fogyasztást vizsgáló Real MPG felmérésén pedig a Yaris bizonyult a leghitelesebb hibridnek a tömegpiaci személygépkocsik körében: nála csak a prémium Lexus GS 450h és a Toyota RAV4 Hybrid SUV tényleges fogyasztása állt közelebb a papírformához, abszolút értékben persze a Yarisé az elsőség - megbízhatóság és fogyasztás terén is.
Zöldike, hogy is szól a semmitérő, vacak blogodban a Yarisról szóló cikk? Mi a címe? “Egy igazán rossz autó”? Valami ilyesmi rémlik… 🙂
Fogalmam sincs ki az a Zöldike de a Yaris az minden csak nem rossz. 😀 Persze tisztában kell lenni vele hogy mire és kiknek való, de saját kategóriájában nagyjából verhetetlen már sok éve.
Nem ismered “Zöld” kollégát, a híres bloggert? Sokat nem vesztettél vele… Az a helyzet, hogy neki is vázolni kéne ezeket a dolgokat a Yarisról, mert Toyota-gyűlölőként képtelen a márkáról bármilyen pozitívumot befogadni. De úgyis nemsokára itt lesz 🙂
Olvastad amit ott leírtam ( https://autossagok.blog.hu/2015/06/12/egy_igazan_rossz_auto )? Neked egyszerűen f*ngod sincs arról hogy mi a jó autó. Pont ezért szeretsz üres staitsztikákon csüngeni, mert ennél közeléebb úgysem kerülnél autókhoz.
Majd élvezd amikor a 15000km-es de zajos-csörgő véres torkú Yarisodban mantrázhatod, hogy a Toyota az megbízható a Toyota az megbízható…
Szóval az egy dolog, hogy az autó minden elemében és megoldásában egy xar, de működésében is az volt.
Az ilyen listákat ugyanúgy nem veszem komolyan, mint a Volvo második helyét. De a svédektől legalább egy igényes érzetű autót kapsz. A Toyotánál csak az ilyen bepalizott lúzerekben bízhatnak.
Kicsit nagy az arcod. Vagyis sokkal nagyobb mint a tudásod. Nyilván a nejedet egy toyotás tette boldoggá, hogy ennyire útálod a márkát.
Te annak alapján szoktál gyűlölni egy márkát, hogy a barátnéd épp milyen márkájú autóssal csak meg? 😛
Nem utálok márkákat, csaj az objektíve xar tulajdonságú autókat, a linkelt yaris pedig mérhetetlenül xar volt kb mindenben, napokig “boldogított”, úgy adtam vissza hogy ingyen sem kell. Csinált a Toyota jó autókat is (pl Yaris I a maga idejében és kategóriájában), csak néha elfelejt jó autót tervezni, vagy úgy gondolják a cégnél, van elég balek aki akkor is megveszi ha nem erőltetik meg magukat (és csalfát elnézve talán igazuk is van). Én sepciel utálom ha egy márka a nevéből él.
Toyota márkát pedig időről időre kifejetzetten szimpatikusnak éreztem. Ha arról van szó elzarándokoltam a Toyota műzeumba is ( http://egzostive.com/toyota-collection/ ), persze más dolog amikor LMP1-esben vagy Roger Moore Land Cruiserében kell üléspróbát venni. nagyra értékeltem a Louwman Toyota gyűjteményét is (van amiben a nagojainál is jobb ). De észreveszem a különbséget a 70-es, a 90-es és a 2010-es évek Toyotái között, ezek alapvetően más törekvések alapján születtek.
“Az ilyen listákat ugyanúgy nem veszem komolyan, mint a Volvo második helyét.”
Na jó, mostmár tényleg csillapodj le és igyál egy kakaót. Volt már olyan lista, ahol a Jaguar volt az első, ÉS NEM ÁTALLOTTAD AZ ORROM ALÁ DÖRGÖLNI, hogy “Csalfa, idenézz”. (A Lexust valamilyen érthetetlen okból a 2. helyre szorította.) Sőt, ha jól emlékszem, a vezess egyik cikkíróját is nagyképűen kioktattad, mert valamelyik új Jaguart kritizálni merte. Példaként neki is azt az ominózus megbízhatósági felmérést hoztad fel. Eddig is ezt gondoltam, de mostmár leírom: kezeltesd magad. Kezdesz egy bizonyos határt átlépni.
Szerintem, pont a fentiek miatt írtam neked hogy a listákat érdemes óvatosan kezelni, mert a különbségek nem olyan nagyok. Javaslom nézdd meg, hogy mondjuk a JD UK és DE mennyire eltérő. Vevő-elégedettségben a Jag évek óta igen erős, de ez nem csak a megbízhatóségot jelenti, hanem hogy mennyire elégedett a teljes szolgáltatással. Aki nem csak tudatlanul szeret marhaságokat szejkózni a haveroktól hanem esetleg utána is olvas dolgoknak az tudott erről.
Itt kellene kicsit rágyúrnod az ideológiák helyett…
Tahát a teaszürcsölők listáit komolyan lehet venni. Össze-vissza beszélsz, szerintem szívtál valamit, és ami a legdurvább: újabban a pofátlan hazudozástól sem riadsz vissza. Elmész te a b*d*s francba…
Nem érted, olvass kritkusan. Eléggé közel van mindegyik gyártó, ha országról országra változik a sorrend.
Ezért érzem nagyon túlzónak, hogy te egyedül erre akarsz építeni hogy egy autó “jó”. Szerintem mindegyik márka viszonylag megbízható, hibát itt és ott is fogsz találni. Az egyetlen módszer ami szerintem működik, az, hogy aktívan fülelsz a fórumokon, mert egy Toyota esetén is ugyanúgy belefuthatsz hibákba.
És még mindig ott van a bibi, hogyha esetleg megízhatóbb is lesz a Toyota magára az autókra nem nagyon fordítanak figyelmet beltér minőség vagy vezehtehtőség terén.
SÚLYOS SZAKMAI TÉVEDÉS A CÍMADÁS!!! Ez nem egy megbízhatósági, hanem ELÉGEDETTSÉGI FELMÉRÉS, ahol a használók egy többszáz pontos listán értékelik az autót, ide sorolva olyan tételeket is mint a fényszórók vagy ablaktörlők hatékonysága, klíma működése, kihangosító, audió rendszer, stb. A hibapontok nem meghibásodást jelölnek, hanem azt, ha a felhasználó nem volt 100%-ban elégedett az adott berendezés működésével. Ennek csak minimálisan van köze a megbízhatósághoz. A CIKK A FELMÉRÉS KAPCSÁN TÉVESEN HASZNÁLJA A MEGHIBÁSODÁS ÉS MEGBÍZHATÓSÁG KIFEJEZÉSEKET! Példa: lehet hogy egy ablaktörlő maszatosan töröl vagy egy váltó nehezebben kapcsolható (=hibapont), de attól még évekig megbízhatóan teheti a dolgát. Mindez nagyon szubjektív mivel mások az elvárások egy Yaris és egy 7-es BMW esetén. Tessék kicsit utánaolvasni és végiggondolni!
Akárhogy csűröd-csavarod, a “dependability” megbízhatóságot jelent(Vehicle Depenability Study)…
Az a Reliability, ha már ennyire okos vagy. A dependability egy tágabb fogalom, lehet megbízhatóságnak is fordítani, de itt nem ebben az értelemben használják. Szó sincs a felmérésben lerobbanásokról, meghibásodásokról, karbantartási- vagy szervízigényről. Példákat már írtam, nem ragoznám tovább. A cím nincs összhangban a felmérés céljával és tartalmával, még akkor sem ha ezt a jelentést dobta elsőnek a google fordító…
“Az a Reliability, ha már ennyire okos vagy. A dependability egy tágabb fogalom, lehet ”
ebben igazad van, de ha mindig lerobbanna, meg mindig ott hagyná, akkor ez a lista is tükrözné közvetetten azt, nem? hisz nem lennének vele elégedettek….gondolomén.
Csak tudnám hová lett a Suzuki? Bárki bármit mond, az egyik legmegbízhatobb márka.
Valószínűleg nem volt akkora mennyiség belőle, ami reprezentatív mintával szolgálhatott volna. A Honda sincs benne…
Még két dolgot fűznék hozzá:
– A prémiumokkal kapcsolatos okfejtés szintén hibás. Épp ellenkezője tapaszlatható annak, amit a cikk sugall. A prémium ügyfelek jóval igényesebbek, így ugyanazt az apró hibát, amit egy Toyota vagy Skoda tulaj észre sem vesz, ők hibaponttal szankcionálnak. Ez természetes, egy párásodó ablak vagy egy lassú fedélzeti rendszer egy tömeggyártó kisautójában bocsánatos bűn, de egy drága prémiumban komoly hiba.
– Nagyon apró különbségek vannak az élmezőnyben. Az hogy 100 autóra nézve 101 vagy 105 hibapontot adtak egy többszáz tételből álló lista alapján, statisztikailag szinte értékelhetetlen. Arról nem beszélve hogy az eladott típusok felszereltsége és kategóriája is durván befolyásolhatja az értékelést. Pl. ha valamelyik márka több magasabb kategóriájú vagy komplikáltabb felszereltségű autót ad el, ott automatikusan rosszabb lesz a pontszám. De elég egy szoftverhiba a fedélzeti rendszeren vagy egy idegesítő helyre tett kapcsoló adott típusban, máris mennek a hibapontok és lehúzzák az egész márkát.
Helyén kellene kezelni ezt a felmérést (is)!!!
Nem lenne neked semmi problémád, ha a Peugeot lenne az első. Igazam van vagy igazam van? 🙂
A Peugeot tök jó helyen van, egyébként pont lesz*rom ki lett az első és az utolsó, csak nem szeretem a klikkvadász, valóságot nem fedő címadásokat. Főképp egy “szakmai” portálon. Ahelyett hogy szó szerint bemásolják, lefordítják és félreértelmezett címmel egy az egyben lehozzák az eredeti sajtóanyagot, kicsit gondolkodhatnának, magyarázhatnának és értékelhetnének, ez lenne egy szakportál feladata. De biztos magasak az elvárásaim.
Három dolog lepett meg. A Seat jó szereplése de csak a “lesajnált” VW miatt. A Peugeot és Meci meglepően jó helye. A Honda tényleg valahogy kimaradt. A Suzuki a németeknél talán csak nem mervadó de ez csak egy gondolat, nem kritika.
A legvicesebb dolgot, az hazai újságírás szégyene, az “új” origo követte el. Ők egyenesen azzal a szalagcímmel jöttek, hogy ezek Magyarország legmegbízhatóbb autói. Szerintem ők már akkora párhuzamos valóságban élnek hogy akár egy kontinensnyit is képesek hazudni bármikor, és sajnos autós vonalon legalább akkora hülyék dolgoznak náluk, mint az egész szerkesztőségben. Kár érte.
Hát igen az Origónál nem csak tartalmat, de az országot sem sikerült eltalálni. Nem tudom van-e még lejjebb.
Azon már nem is akadok fenn, hogy a “problems” szót sikerült ott is meghibásodásnak fordítani.
Katasztrófa az egész.
“zold
A legvicesebb dolgot, az hazai újságírás szégyene, az “új” origo követte el. Ők egyenesen azzal a szalagcímmel jöttek, hogy ezek Magyarország legmegbízhatóbb autói.”
ha jól tudom, a Földön, nem csak az origó ad clickbait vagy “fals” címet a cikkeknek.
utána leírják, hogy a német statisztikáról van szó valójában, ami szerintük rávetíthető a magyarra is. nyilván faszság a cím ezen az alapon, de ha valaki el is olvassa a cikket, nem csak a címét, az végülis a valóságot kapja…én az ilyenen már meg sem lepődök, láttam rosszabbakat is már.
Csak az a baj, hogy nem irányadó a német adat a magyar vevő-elégedettságre, még akkor sem, ha pont azt az autót hozzák ide, mert más a szervízháttér és az igények is.
Az Origón kívül senki sem írt ilyen hazgságot a mértékadó magyar autós oldalak között.
A múltkor meg lírták, hogy a Volvo Trump piatt költözött Amerikába (egy olyan gyárba amit Obama idején kezdtek el építeni). Szóval nekik nem számít sem az idő sem a tér. Nem számítanak a tények náluk egyáltalán.
Lehet hogy a Toyota megbízható, de pl múltkor volt szerencsém egy céges Aurishoz. Megkopogtattam az ajtólemezt és kb 1mm vastag dézsa hangja volt, mint amiből kispórolták a zajcsillapító bitument. Az autó közlekedési képességei sem voltak a csúcson, egészen pontosan elvisz A és B pont között, de semmi több. A műszerfal ergonómiája, hogy is fogalmazzak; úgy nézett ki, mintha valahonnan loptak volna egy jobb oldalt beömlőkkel, eddig egész pofás, meg volt egy toyotás bal oldala, de a kettő középen egy kötelezően kiálló tabletben találkozik és ahol a két eltérő felét össze kellett volna húzni a tervezéskor, ott elfogyott a tudomány, az eredmény ergonómiai környezetszennyezés. Mindez 7mFt körüli áron ha jól emlékszem.
Biztosan jó ez és én vagyok a kisebbség, de nekem nem jön át és még csak nem is olcsó, ha már spórolós anyagoból ízléstelen.
Abban példás a Toyota hogy felismerte jó rég, a benzin + elektromos a jövő, de semmi több.
Bocs, de nekem ez jön le az átlag Toyotáról.