Már január közepén lehull a lepel a győztesről, most megmutatjuk, mely modellek közül választják majd ki!
Az európai Év Autója díj zsűrije 2023-ban még korábban, már január közepén megtartja a döntőt, így most sem vártak jövő év elejéig a legjobb hét autó bejelentésével. Ma már ki is derült, hogy melyek a döntőbe jutott modellek, ezek közül kerül majd ki 2023 nyertese. A 61 tagú zsűri tavaly 6 villanyautót és mindösszesen egyetlen "hagyományos" modellt válogatott be a döntősök közé, ezzel szemben idén a hétből három modellt benzinesként is forgalmaznak a gyártók. Az alábbi modellek közül az Év Autója díj 2023-as győztesét január 13-án, pénteken jelentik majd be. Nézzük tehát a döntősöket!
A Jeep Avenger a márka első teljesen elektromos modellje a piacon, ebbe a remek mezőnybe bekerülve - az Opel Mokka-e, Peugeot e-2008 alapjain - azt bizonyítja, hogy tud majd mit mutatni a terepjárókra szakosodott márka a villanykorban is. Ha végül a döntőből is győztesként kerülne ki, az mindenképp egy elég erős kezdésnek számítana.
Az új Kia Niro nem csak villanyautóként érkezik, mellette öntöltő és konnektoros hibridként is hazavihető, ezzel igen változatos hajtáslánc-palettát sorakoztat fel a rendhagyó koreai dizájn mögött. Talán a kényelme és a remek kidolgozottsága mellett éppen ez lesz majd, ami a malmára hajtja a vizet a döntőben.
A Nissan Ariya a több mint 10 éve töretlen sikerű Leaf által kitaposott útra lép, a japán gyártó első teljesen elektromos SUV modellje egy új szintre emeli a Nissan elektromos jövőképét. Kérdés, hogy van-e elég jó ahhoz, hogy a legjobb legyen a legjobbak közt is.
A Peugeot 408 nem csak üveggömbbe zárva látványos, a kupé-SUV formát Fastback néven visszahozó crossover a 308 műszaki alapjain osztozik. Így nem meglepő, hogy az erőforrások terén is komoly az átfedés, ezzel még a Kia Nirónál is hagyományosabb motorválasztékkal érkezik. Vajon ezt keresi a zsűri 2023-ban?
A Renault Austral hatalmas, ám még mindig nem a legnagyobb modell a döntősök listáján. A méretes francia mutatós, és háromhengeres motorja ellenére 200 lóerővel érkezik: kérdés, hogy a leköszönő Koleos után maradó űr betöltése mellett az Év Autója díj bezsebelésére is elegendő lehet mindez?
A Toyota bZ4X a japán gyártó első teljesen elektromos modellje, amelyet a Subaruval közösen fejlesztettek. A látványos lemezek alatt így a két autóipari óriás legmodernebb technológiája lapul, ami egyértelműen indokolja a helyét a döntőben. Persze a győzelemhez a konkurensek mellett állva is bizonyítania kell még.
A méretei alapján legnagyobb döntős autó az ős-Transporter újratöltve, a Volkswagen teljesen elektromos, ID. Buzz névre hallgató kisbusza. A hippifurgon reinkarnációja a németek legmodernebb technológiájával, a Volkswagen MEB elektromos személyautóknak szánt platformján érkezik a versenyre, méghozzá azzal a nyíltan vállalt céllal, hogy a megmérettetés után ne csak a legnagyobb, de a legjobbnak megítélt modell is legyen a hétből. Dobozos verziója már elnyerte az Év Haszonjárműve címet.