Műszaki csemegék az új Honda CR-V-ről
Az Európára külön hangolt CR-V-ről érkeztek érdekes infók
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hamarosan megérkezik a hazai utakra az új Honda CR-V, amelynek már most megmutatjuk a műszaki érdekességeit.
Kezdjük kívül, a karosszériával és az autó szerkezetével. Az új CR-V gyártása során elsőként a belső vázat állítják össze, ezt követi a külső egység, majd a kötések elkészítése. Az új, „belülről kifelé” jellegű metódus egyszerűbbé teszi a gyártást, mindazonáltal számottevően növeli a karosszériamerevséget. A legfrissebb CR-V karosszériaszerkezetének 9 százaléka új generációs, melegen sajtolt, ultra nagy szakítószilárdságú acélból készül. A speciális fémet most először alkalmazták a CR-V tervezői.
A lemezek alatt folytatva a „nézelődést” elöl alsó-lengőkaros, MacPherson rendszerű felfüggesztést láthatunk, amely nagy oldalirányú merevséggel járul hozzá a pontos irányíthatósághoz. Hosszirányban viszont kevésbé merev, ami javítja a menetkomfortot. Hátul pedig vadonatúj multi-link lengőkarrendszer található, ami nagy sebességnél is stabillá teszi az autót, illetve szintén kedvező a kényelem szempontjából. Emellett a fogasléces, dupla fogaskerekes, elektronikus rásegítésű, változó áttételű szervokormányt kifejezetten az európai utakra hangolták, ami talán magyarázattal szolgál arra, hogy miért kellett többet várnunk az új CR-V-re, hiszen az USA piacán már hónapok óta elérhető. Nagyon érdekes még, hogy hidraulikafolyadékkal töltött bakokat alkalmaztak, annak érdekében, hogy a felfüggesztéseket kellőképpen elszeparálják a kocsitesttől és a vibrációk ne juthassanak át a karosszériára. Az elöl és hátul egyaránt hidraulikafolyadékkal töltött bakokat, eddig szinte csak luxusautókban használták.
Szintén az európai útviszonyokhoz hangolták az elektronikus menetstabilizáló rendszert, illetve helyet kapott a szabadidő-autóban a „Valós Idejű Összkerékhajtás” is. Ez a Honda legújabb és jelenleg legmodernebb összkerekes erőátviteli rendszere, amely a forgatónyomaték 60 százalékát képes a hátsó tengelyre juttatni, így a nagyobb meredélyeken is biztos tapadással segítve az előrejutást. Az új AWD rendszerrel a kanyarvételi tulajdonságok is javultak, az elektronika ugyanis folyamatosan figyeli a sodródás és a kormányelfordítás mértékét.
Végül a biztonságról is ejtve néhány szót, érdemes megemlíteni a „Fejlett Kompatibilitású Karosszériaszerkezet” legújabb generációját, amelynél már nyúlványok teljes hálózata felel az ütközési energia elnyeléséért és elvezetéséért egy frontális balesetnél. A Honda rendszerének óriási előnye, hogy nem kizárólag az autóban ülőket óvja az ütközések során, hanem a balesetben résztvevő másik jármű utasait is - erre utal a kompatibilitás kifejezés. Emellett a Honda Sensing részeként a legmodernebb asszisztens rendszerek, többek között a sávtartó, a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer és az ütközés erejét mérséklő fékrendszer növelik még a biztonságot.
Az új CR-V 2018 őszén érkezik meg az európai márkakereskedésekbe, először az 1,5 literes turbós, benzinmotorral, míg a hibrid változat 2019 elejére várható, mi pedig már e hónap végén vezethetjük, így elsők között számolhatunk majd be menetpróbájáról.