Munkanélküliséget hoznak a jövő autói
Kevesebb munkaerőt igényelnek a villanyautók - komoly elbocsátások várhatók
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A villanyautók gyártásának szerényebb emberi erőforrás igénye csak az első lépcső, az önvezető autók további munkahelyeket szüntethetnek meg.
Szoftverfejlesztői állásokat létesít, ugyanakkor gyártósoriakat szüntet meg a közeljövőben a Volkswagen. A villanyautók egyszerűbb gyárthatóságot (is) hoznak
A digitalizáció és elektromos mobilitás elterjedése csökkenteni fogja az alkalmazottak számát az autóiparban - jelentette ki Karlheinz Blessing a Volkswagen AG személyzeti igazgatója a dpa-AFX hírügynökségnek. „Úgy gondolom, hogy az elektromos mobilitás és a digitalizáció korában kevesebb munkáskézre lesz szükség az autók gyártásához” – mondta Blessing, megjegyezve, hogy az új technológia hoz majd ugyan magával új feladatokat is, de összességében az alkalmazottak száma valószínűleg az egész ágazatban és így a Volkswagennél is csökkenni fog.
Ha egymás mellé teszünk egy villanymotort és egy rendkívül komplex felépítésű robbanómotort, rögtön látható, hogy villanymotort gyártani sokkal egyszerűbb feladat.
A villanyautók a szervizek számára is kiesést hozhatnak, igaz, a karosszériajavítás az önvezető autók eljöveteléig biztos bevételi forrás maradhat
Hasonló véleményének adott hangot korábban Dieter Zetsche a Daimler elnök-vezérigazgatója is, aki a motorgyártásban szükségszerűen bekövetkező létszámcsökkentésről tett kijelentésével nagy riadalmat keltett a stuttgarti vállalat munkavállalói képviseleténél.
Elbocsátások és toborzások egyszerre várhatók
Mint azt Blessing kifejtette, autóipari ágazatban a munkaerő-szükséglet növekedésére elsősorban a szoftverfejlesztésben és az autóelektronikai eszközök fejlesztésében lehet számítani. „Nemcsak Németországban, de világszerte toborozzuk a szakembereket. Wolfsburg mágnesként fogja vonzani a fejlett technológiai és informatikai szakembereket. A digitalizáció és az elektromos mobilitás fővárosává akarjuk tenni Wolfsburgot” - mondta Blessing.
A Volkswagen tervezett németországi akkumulátorgyártó üzeméről a személyzeti igazgató megjegyezte, hogy az rengeteg pénzbe kerül ugyan, de munkaerőigénye nem feltétlenül magas. Hogy a szervizekben milyen átalakulások várhatók, arról nem beszélt a Volkswagen személyzeti igazatója.
Magyarország jobban teljesít.