
A DS 9 a jelenlegi csúcsmodell, a típus itthon is elérhető, indulóára 23,59 millió forint
Tizennégy évvel ezelőtt vált le a Citroënről a DS, így elkülönítve a hétköznapibb, jó ár-érték arányú modelleket a különlegesebb és drágább típusoktól. A francia gyártó hosszú évtizedek óta készít vastagabb pénztárcájú vársálóknak is autókat, elég az ötvenes években bemutatott DS-re, vagy az utolsó luxus Citroënre, a C6-ra gondolni. A fiatal márkának fontos, hogy prezentálni tudja gyökereit, nem véletlen, hogy az egyik legendás típusról kapta nevét. A 2023-as Rétromobile kiállításon éppen ezért a két újdonság mellett két veteránt is kiállítanak.[BANNER type="1"]

Az E-Tense Performance-hoz hasonló modell nem várható a DS-től, de jó reklám a márkának és a Formula-E szereplésnek
A DS E-Tense Performance szupersportautós külseje mögött valódi versenytapasztalat húzódik, a márka már két alkalommal is elnyerte mind a csapat-, mind az egyéni bajnoki címeket a Formula-E-ben. A hajtáslánc két villanymotorból áll, a gyorsulás hajmeresztő, a 0-100 mindössze két másodpercig tart, ami a 815 lóerőnek és a 8000 Nm nyomtáknak köszönhető. Nyilvánvaló, hogy ilyen formában nem érkezik a szalonokba az E-Tense Performance, de mindenesetre a márka tudását kiválóan prezentálja. Ennél jóval kézzelfoghatóbb a DS 9 E-Tense 4x4 360, sőt mit több, már itthon is rendelhető. A márka csúcslimuzinja egy közel ötméter hosszú négyajtós, a gépteteje alatt 1,6 literes benzines blokk lakik, amihez villanyhajtás társul. A 4x4-es változat a csúcs, a 200 lóerős benzinest két villanymotor támogatja, első és hátsó elhelyezéssel valósul meg az összkerékhajtás, a teljesítmény 360 lóerő.

Az SM-nél fontos volt a magas utazósebesség, amit ezzel az prototípussal is teszteltek
A DS két veteránt is elhozott, melyből az SM Prototype a különlegesebb. Maga a modell 5 évig szerepelt a Citroën palettáján, különlegessége a Maserati erőforrás. Az DS fölé pozícionált típus jelentette az akkori csúcsot a franciáknál. Maga a modell nem lett sikeres, a méregdrága autóból mindössze bő 7 ezer példány készült. A konkrét típussal a hidropneumatikus felfüggesztés különböző beállításai tesztelték, ami elengedhetetlen a nagysebességű utazásnál. A kiállított példányt 3 literes V6-os blokkal szerelték, a három karburátorral etetett erőforrás teljesítménye 340 lóerő.

A DS ikonná nőtte ki magát, olyan műszaki bravúrokat vonultatott fel, mint a kanyarfényszóró, a hidropneumatikus felfüggesztés, illetve a szervorásegítésű kormány és fék sem volt hétköznapi
A DS-t senkinek sem kell bemutatni, az egyik legismertebb veterán Citroënné vált a számos újdonságot felvonultató modell. A típus 20 évig futott, ezalatt 1,45 millió példány talált gazdára, ami nem rossz eredmény, ha figyelembe vesszük a magasabb árfekvést. A DS által bemutatott autó 1970-ben készült, érdekessége az elektronikus befecskendezés. Az akkoriban igen ritka megoldással a 2,2-es motort 139 lóerőre húzták fel, nem csoda, hogy a gengszterek is hamar rákaptak a fürge DS-re.
Ez a rendezvény az oldtimer kiállítások királynője. 2016 óta szinte mindegyiket sikerült megnézni (https://egzostive.com/category/events/classic-car-shows/retromobile/ ). Felfoghatatlan mennyiségű látnivalóval, pl tavaly egy 18 századi (!!!!) gőzautót hoztak el (persze Replica), A saumuri tankmúzeum szinte minden évben hoz valami izgalmasat, T34-Sherman, Tigris, 2020-ban meg egy akkora sivatagi bányateherautót, mint a teljes Renault stand mellette. És persze egy sor múzeum kiállít, mellettük aukciós házak (az Artcurial 2016-ban kis híján megdöntötte minden idők legdrágább autója címet) sőt még a többi autókiállítás is itt toboroz résztvevőket és látogatókat.
Aki tud nézzen ki!