Multispace-ként menőbb a Citroën Berlingo és Jumpy
Új arccal frissültek a Citroën dobozos személyszállítói
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
LED-es menetfény, módosított márkajelzések, kíméletesebb motorok és gazdagabb alapfelszereltségek frissítik a kishaszon-alapú, soküléses modellek kínálat.
Mostantól hangsúlyosabb szerepet kap a Citroën kishaszonjárműveiből, a Berlingóból és Jumpyből kialakított személyszállító változatokon a Multispace felirat. A kiegészítő elnevezés ezentúl a modellek farrészén is megjelenik, érkeztével egy időben részletes külső és belső átalakításokat is elvégeztek mindkét modellen, s ezáltal még vonzóbbá tették a sokszemélyes dobozosokat.
A Berlingo Multispace a korábbi változatnál markánsabb lökhárítón viseli a megnövelt méretű krómozott márkajelzést, és átvariálták a világítótestek kiosztását is: az oldalsó irányjelzők a bura oldalsó felébe költöztek, és kékes fényű kerettel emelik ki őket. A lökhárító alsó traktusa viseli a ködfényszórókat és az opcionális statikus kanyarvilágítást, valamint az új LED-es menetfényeket.
A külső visszapillantó tükröket áramvonalasabbra formálták, és ez az új Airflow dísztárcsákkal kiegészülve 139-ről 135 g/km-re csökkentette a HDi 75 és HDi 90 modellek CO2-kibocsátását. A külső fények kilences palettáján két új színt, a mogyoróbarnát és az azúrkéket köszönthetjük, és az utastérben is a korábbiaknál jobb minőségű burkolatokat helyeztek el. A Berlingo Multispace hétüléses kivitelében mindenki különálló széket kap, és megjelent a kínálatban az opcionális Modutop világító- és tárolórendszer. A fentebb említett, csökkentett károsanyag-kibocsátású motorok mellett elérhető a hatfokozatú robotváltóval kapcsolt e-HDi 90 típus, mely még kedvezőbb, 125 g/km-es CO2-kibocsátással üzemeltethető, a HDi 110 jelzésű változatot pedig az 5 lóerővel erősebb HDi 115 váltja. Benzinfronton továbbra is az 1,4 literes VTI 95 és az 1,6-os VTI 120 modellek kaphatók.
A nemzetközi piacok meghódítására négyféle felszereltséggel készül a Citroën, az alap Attractiont követi a Confort, majd a minden jóval telerakott Exclusive, azoknak pedig, akik időnként elhagynák az aszfaltutakat, a 10 mm-rel nagyobb hasmagasságú, motorvédő lemezzel és speciális külső védőburkolatokkal felszerelt XTR változatot ajánlják.
Az opciós listáról olyan újdonságok közül lehet válogatni, mint az automatikus keréknyomás-ellenőrző rendszer, a Grip Control kipörgésgátló, a legerősebb HDi 160 motor pedig immár hatfokozatú automata váltóval is elérhető. Fogyasztását és károsanyag-kibocsátását a padlót burkoló, légellenállását csökkentő lemezekkel és az akkumulátor töltését optimalizáló feszültségszabályzóval csökkentették. A Jumpy Multispace Attraction, Confort, a kombik és lakóautók erényeit kombináló Oceanic, valamint a minden igényt kielégítő Exclusive kivitelekben lesz elérhető.
Elektromos változat mikor lesz elérhető a Berlingóból? Nagyon kellene már!