Az inspirációt érdekes módon nem a legkorábbi változat adta: egy 1986-os, háromajtós 280 GE néhány jellegzetes részletét alkalmazták a korszerű, 2018 óta gyártott, W464 jelzésű G osztály egy példányára. Ilyen a jellegzetes, agave-zöld fényezés, illetve a fekete műanyag hűtőmaszk és sárvédők. Ezzel tulajdonképpen a típus munkaterepjáró-változatát elevenítik fel, ahogy a létrán megközelíthető tetőcsomagtartóval is.
Érdekes, hogy a gyáriak inkább a G osztálynak ezt az énjét szedték elő, annak ellenére, hogy a típus túlélését a luxuskivitel tette lehetővé: a méregdrága csúcsváltozatokból évtizedek óta sokkal több fogy, és nagyobb is a nyereség rajtuk, mint az ilyen egyszerűbb kiviteleken. Az viszont kétségtelen, hogy a G osztály gyökerei a katonai igények alapján kialakított 1979-es modellig nyúlnak vissza, amely kezdetben célszerűségével és kivételes terepjáró képességeivel szerzett magának hírnevet.