Teljesen az ügyfél ízlésére szabható a felújított Mini
Egyre inkább elterjedt, hogy független autókészítő műhelyek klasszikus modelleket álmodnak újra. A nosztalgiafaktor sok vevőt győz meg komoly összegek kifizetésére, hogy a régi stílusú kedvenc autóikat ismét használhassák úgy, hogy közben sok kompromisszumot sem kell kötniük, mert a lemezek alatt már modern technológia lapul. A Porsche 911-esek mellett talán a klasszikus Mini az, amit a leggyakrabban újraalkotnak a műhelyek, a David Brown Automotive is így tett - csak most elektromos meghajtást pakoltak az apróságba.
Figyeltek a részletekre, tölteni például ugyanott lehet, ahol eredetileg tankolni kellett
Egy Mininek még ma is a gokartos vezetési élménye az egyik legmeghatározóbb jellemzője, pláne az eredeti Miniknél, amik még kisebbek és könnyebbek voltak. Adott lenne tehát az aggodalom, hogy az elektromos meghajtással karakterét veszti a kisautó, de a David Brown Automotive-nak sikerült mindössze 640 kg-on tartani az autó tömegét - ettől talán már csak a Renault Twizyhez hasonló villanyautók könnyebbek. Méreteit tekintve sem nőtt túl önmagán a Mini eMastered, sőt, a stílus is egyértelműen megmaradt az eredeti, az enyhe sárvédőszélesítések pedig még jól is állnak neki.
Hűtőrács nem feltétlenül kéne a villanyhajtásnak, de azért meghagyták - enélkül nem lenne igazi Mini
97 lóerőt és 175 Nm maximális forgatónyomatékot produkál a villanymotor, az akkumulátor pedig mai szemmel kicsi, 18,8 kWh-s. Ezzel mindössze 177 km-re elegendő áramot tud elraktározni, de városi használathoz ez tökéletesen elég, főleg úgy, hogy még akár otthoni töltővel is 3 óra alatt feltölthető. 100 km/h-ra 8,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből, ami a klasszikus Minihez képest szintén nem rossz eredmény, végsebességét 148 km/h-ban korlátozzák. A készítők hűek maradtak az eredeti Minihez odabent is: egy érintőképernyő ugyan bekerült a műszerfalba Android Autóval és Apple CarPlayjel, de az egyéb gombok és az utasteret borító huzatok mind a klasszikus hangulatot hozzák. A David Brown Automotive egyébként minden vevőjének lehetővé teszi a legapróbb részletekig történő személyre szabást, amit munkatársaik saját két kezükkel valósítanak meg. Ennek megfelelően bizonyára a Mini eMastered árcédulája sem alacsony összeget mutathat, de biztos, hogy lesz, akinek ez a múltidéző Mini sok pénzt megér. Mindenesetre Mr. Beant örömmel megnéztük volna annak idején, ha a benzinesről egyszer csak egy elektromos Minire állt volna át.
Prémium anyagokat használnak az utastérben