A tömegközlekedésben és a betegszállításban is helyt áll a Citaro
Többször is beszámoltunk már, milyen módokon segítik a nagy autógyártók a koronavírus elleni küzdelmet. Csatlakozik most a sorhoz a Mercedes-Benz is, akik neu-ulmi műhelyükben alaposan átalakítottak egy Citaro buszt. A német Vöröskereszt kapja kölcsönbe tőlük a járművet, így a baden-württembergi régióban lévő, súlyos állapotú betegeket könnyeben el tudják szállítani többek közt az ulmi kórházba, ahonnan még orvosi személyzet is érkezik a sürgősségi busz fedélzetére. Az egészségügyi Citarót pedig az ulmi tömegközlekedési vállalat sofőrei fogják vezetni, bár igény és lehetőség szerint Németország további területein is bevethetik majd.
A német Vöröskereszt, valamint az ulmi kórház és tömegközlekedési vállalat is részt vesz a projektben
Az átalakításhoz használt busz tavaly gördült le a gyártósorról, és eredetileg helyközi közlekedésre szánták 45 ülő- és 40 állóhellyel. Az új cél érdekében ezeket kiszerelték, helyükre négy sürgősségi ellátásra alkalmas hordágy került, melyek elektrohidraulikus emelővel is rendelkeznek. Mindegyik ágyhoz tartozik egy lélegeztetőgép, vérgázanalizátor, diagnosztikai monitor és szonográf is. Emellett tárolórekeszeket is szereltek a buszba, így gyógyszereket és védőfelszereléseket is tudnak a betegekkel együtt szállítani. Az ablakokat elsötétítették, a busz elejére két szirénát rögzítettek, és természetesen a sofőr egészségére is vigyáznak, hiszen egy fallal választották el a vezetőt a betegektől, és még a légkondicionálót is átalakították, nehogy a fertőzött levegő átszivárogjon az elülső rekeszbe. Betegszállítás után pedig a buszban tárolt fertőtlenítő spray-vel készítik fel a járművet a következő bevetésre.
Alaposan felszerelték a sürgősségi buszt
Az így létrehozott busz példaértékű együttműködést bizonyít a Mercedes-Benz, a német Vöröskereszt, az ulmi kórház és a tömegközlekedési vállalat között. Utóbbiak nem csupán tanácsokkal látták el a járműgyártót az átalakítást illetően, hanem személyzettel is gondoskodnak mind a betegek szállításáról, mind a sürgősségi busz karbantartásáról. Az átalakított Citaro ráadásul mindössze 15 munkanap alatt készült el, ami a Vöröskereszt elmondása alapján általános körülmények között hónapokat vagy akár éveket is igénybe venne - mindezt pedig csupán 12 Mercedes-Benz alkalmazott végezte el. Egyelőre hat hónapra kapta kölcsönbe a járművet a segélyszervezet, de akár később is használatban maradhat. A jövőbeli felhasználási területek a koronavírus fejleményein múlnak, a németeknél sikerült viszonylag kordában tartani a járványt, ám a szomszédos országok helyzetétől is függ a sürgősségi Citaro jövője, hiszen Németország külföldről is vesz át kezelésre szoruló betegeket, így akár az ottani lecsengés után is üzemelhet még majd a jármű.
Rohamtempóban elkészült a jármű a példamutató összefogásnak köszönhetően