Mozgásban a Jaguar kölyök
2013-ban érkezik a Jaguar XE
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Végleges formája még nincs, de az biztos, hogy készül a Jaguar XE, amely a Porsche Cayman és a 911 ellenfele lesz az utcán, és a híresztelések szerint a versenypályán is.
Szakértők szerint a Jaguar kétszeresen is megmenekült a pusztulástól. Egyrészt örömteli módon nem került kínai kezekbe, és így nem válik belőle ázsiai neogagyi, másrészt a tulajdonos Tata nem csak a múlt hírnevére alapozza a márka jövőjét, az indiaiak tudják, új modellekre és meggyőző minőségre van szükség a siker érdekében.
Hogy jó irányban zajlanak a dolgok, bizonyítja ez a kémfotó, amelyen az autó első pillantásra XK-nak tűnik, pedig nem az. A Jaguar szélesíti a kínálatát, és szeretne vevőket elcsábítani a Porschétől: a britek reményei szerint a Cayman és a 911 vásárlók dönthetnek a majdani, nagy valószínűséggel XE jelzésű kismacska mellett, amely kupé és kabrió karosszériával egyaránt elérhető lesz. Az alapokat a nagyobb XK adja, ennek a rövidített padlólemezére fog épülni a modell, de a forma ne tévesszen meg senkit, a tesztautó javarészt az XK elemeit viseli, holott a végleges terv még nem publikus.
Persze, a Jaguar érthető módon nem kapkodja el az XE csak 2013-ra ígért bemutatását, így még nem mérvadó, mit is látunk valójában. Ugyanilyen ködben rejtőznek a motorok, úgy hírlik, V6-os egységen dolgoznak a mérnökök, amely szívó és kompresszoros változatban kerülne beszerelésre - előbbi a Porsche Cayman, utóbbi a 911-es teljesítményszintjéhez igazítva. További érdekesség, hogy nem csak utcai, de versenyautóként is babérokra törne az XE, ám erről egyelőre semmi közelebbit nem tudni.
Hogy jó irányban zajlanak a dolgok, bizonyítja ez a kémfotó, amelyen az autó első pillantásra XK-nak tűnik, pedig nem az. A Jaguar szélesíti a kínálatát, és szeretne vevőket elcsábítani a Porschétől: a britek reményei szerint a Cayman és a 911 vásárlók dönthetnek a majdani, nagy valószínűséggel XE jelzésű kismacska mellett, amely kupé és kabrió karosszériával egyaránt elérhető lesz. Az alapokat a nagyobb XK adja, ennek a rövidített padlólemezére fog épülni a modell, de a forma ne tévesszen meg senkit, a tesztautó javarészt az XK elemeit viseli, holott a végleges terv még nem publikus.
Persze, a Jaguar érthető módon nem kapkodja el az XE csak 2013-ra ígért bemutatását, így még nem mérvadó, mit is látunk valójában. Ugyanilyen ködben rejtőznek a motorok, úgy hírlik, V6-os egységen dolgoznak a mérnökök, amely szívó és kompresszoros változatban kerülne beszerelésre - előbbi a Porsche Cayman, utóbbi a 911-es teljesítményszintjéhez igazítva. További érdekesség, hogy nem csak utcai, de versenyautóként is babérokra törne az XE, ám erről egyelőre semmi közelebbit nem tudni.