Lehet, hogy az új M240i sorhatosát énekeltették
Pár hónapja adták le a BMW egyik rádióreklámját az Egyesült Királyságban, ami ellen eljárás indult, melynek végeredményeképpen betiltották a kérdéses hirdetést, írja a
Yahoo!-ra hivatkozva a
Carscoops. A problémásnak ítélt reklám azonnal egy M modell motorjának felpörgetésével kezdett, utána jött ez a szöveg:
"Használhatnánk nagy szavakat, mint feltűnő, izmos vagy magával ragadó, vagy használhatnánk változatos kifejezések kombinációját is, hogy leírjuk, milyen érzés is pontosan. De igazából úgyis csak ezt akarod hallani..." - majd ismét felhörgött az M erőforrás. Így leírva talán nem túl ütős, de hallás után biztos erősebb hatást vált ki.
Olyannyira, hogy egy hallgatónál át is lépte a szabálysértésekkel szembeni ingerküszöböt. Nemtetszésének a brit reklámfelügyeletnél, az Advertising Standards Authoritynél adott hangot a névtelen hétköznapi hős, aki így jól leszámolt egy illegális reklámmal. Az ASA ugyanis igazat adott a panasznak, mert a brit szabályok értelmében a járműreklámok nem mutathatják be az autó erejét, gyorsulását vagy vezetési karakterét, kivéve, ha kifejezetten a biztonság kontextusában vannak értelmezve. Ezen felül a hirdetés fő üzenete nem lehet a gyorsulási idő és a sebesség sem.
De az is lehet, hogy az M5 V8-asa hörgött fel a hirdetésben
Az ASA szerint az utóbbiak nem szerepeltek a reklámban, és veszélyes vagy felelőtlen vezetésre sem buzdított senkit. Viszont "a hirdetés az autó erejét demonstrálta, nem a biztonság egyértelmű kontextusában, hanem egy izgalmat keltő módon", így szabályellenesnek minősítették.
"A BMW UK elfogadja az ASA döntését és ez a hirdetés nem lesz többet leadva" - közölte a BMW. Még jó, hogy elfogadják, ezzel a publicitással valószínűleg több embert is értek el, mint amennyit a motorpörgetős reklám megfogott volna. Súlyos csökkenésre sem kell számítani az eladásokban, aki M-es BMW-t vesz, annak bizonyára a történtek csak még vonzóbbá tették a márkát. Éppen ezek miatt még lehetséges is, hogy a névtelen bejelentő eredeti szándéka pont a visszájára sül el - ez talán még inkább igaz, ha esetleg egy rivális autógyártó dolgozója jelentette a reklámot. Az utóbbi lehetőség talán valószínűbbnek tűnik, mint hogy egy átlagos rádióhallgató ennyire komolyan veszi a hirdetési szabályokat. A biztonságos vezetés persze nem vitatéma, de ennek a konkrét reklámnak a közúti közlekedésre gyakorolt negatív hatása talán elhanyagolható lett volna.
Remek ország, mindenre figyelnek, itt még számít az emberek élete! vagy nem? Ja, válogatott meccsek előtt és után egymást és a vendég drukkereket is agyba főbe verik. Hülye banda! vegyenek saját gyártású és tulajdonú kocsikat.
lám-lám elmeroggy@nt idióták a felvilágosult Nyugaton is vannak, ki gondolta volna
Már Hofi is megmondta:
-hát azok hülyék, egy szigeten élnek!