Motorhiba és tűz fenyegeti a Ferrari 458 Italiákat
Több mint kétszáz 458 Italiát és Californiát hív vissza a Ferrari
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A kezdeti tűzesetek miatt felpaprikázott kedélyeket már lehűtötték, most a gyártási hibás féltengelyek kavartak hullámokat.
Világszerte eddig körülbelül 13 000 darab 458 Italia és California modellt értékesített a Ferrari, és miután már túl vannak a kezdeti időszakban sok sofőrt halálra rémítő tűzeseteken, most több mint 200 tulaj aggódhat azon, hogy vajon az ő autójában is hibás-e a főtengely.
A brit Autocar szerint összesen 206 autót érint a modellek főtengelyén észlelt felületkezelési probléma, mely azon felül, hogy kellemetlen vibrációt okoz menet közben, súlyos motorhibát is okozhat, ha nem cserélik ki idejében az érintett alkatrészt.
A Ferrari szóvivője azt nyilatkozta a lap megkeresésére, hogy már megkezdték a problémás autók tulajdonosainak kiértesítését, és természetesen ingyenesen cserélik a hibás főtengelyeket.
Hiába, az Olasz autó macsós, de a megbízható még mindig a Német. Egyre „több” embertől hallom, hogy ugyan megtehetné hogy egy Ferrarit is megvegyen, de mégis inkább egy hasonló értékű Német autó lesz a vásárlás végeredménye. Hiába, semmi sem tökéletes. Egyszer még régen volt szerencsén egy Ferrari Testarosát vezetni, pár újabb fajtában csak ülhettem, hát, mit ne mondjak, elég sprőd és kemény kezelésű autó volt. Rohadt kemény kuplung, csattogó váltó, a fém rávezetők miatt. Továbbá megdöbbentett, hogy mikor a motort megnéztem és felnyitottam a hátulját, egyik oldalon tartva hajlott az egész. Az eleje ugyanaz, felnyitottam, és hajlik, nyeklik nyaklik a csomagtértető, nincs tartása. És már akkor, pedig ennek már bő 10 éve, az ajtók olaj teleszkópjai teljesen elernyedtek, semmit sem tartottak. Nagyon mutatós autó az igaz, de nekem valahogy úgy tűnt, hogy olyan hanyag eleganciával van összerakva. Talán már az újabb fajták jobbak lehetnek. Mindig egy Ferrari volt nekem az etalon, de mikor beleülhettem, csalódott voltam, sokkal többet vártam. A hangja viszont tényleg szép, és jól is megy. De az a „Német” precizitás, az nincs meg benne. Na most jól megbotránkoztattalak benneteket. Most is szeretem a Ferrarikat, de más utcáról nézni, meg más vezetni. Azért senkit nem beszélek le róla, aki teheti vegye meg, ez csak az én véleményem volt.