Motorfelújítás helyett van más megoldás is az olajfogyasztásra?

Fizetett hirdetés

Motorolajdoktor: Toyota Avensis T25 2.0

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Olvasónk hűséges és imádott Toyota Avensise már 500 ezer kilométeren is túl van, de az olajat bizony eszi. Vajon mi lehet erre a megoldás?

Tisztelt Olajdoktor!
15 éve vagyok tulajdonosa egy 2003. 08. havi Avensis T25 2.0 benzin 108 kW, 147 le Toyotának. Az autó végig szakszervizben volt karbantartva, most lesz 500 ezer kilométer benne. Itthon vásárolt,az első tulaj is vitte rendesen minden szervizre. 340 ezer kilométer körül elkezdte hirtelen fogyasztani az olajat, akkor elég durván: Veszprémtől olajcsere után indulva Frankfurtig minimumra esett a szint, viszont nem füstölt. Azóta átálltam 10 ezres olajcserékre, meg 2 alkalommal kapott motortisztító adalékot, mondván hogy lehet, hogy csak le volt tapadva egy gyűrű. Utána visszaesett az olajfogyasztás, de még mindig kb 2 litert rátöltök 5 ezrenként ahhoz, hogy mindig maximumon legyen az olajszint. Jelenleg Eneos 5W40-et használok. Szakszerviz javasolta, hogy nyáron tegyek bele 10W40 et, de érezhetően visszafogta a motort, és megnőtt az üzemanyag fogyasztás is tőle. Az autó egyébként kifogástalan, rozsdamentes állapotban van, és imádom. Megbontani sajnos nem merik, mert ezeket a motorokat tapasztalatból nem lehet jól összerakni, kihúzza a menetet a tőcsavar, fűzött blokk lenne a megoldás, de az kb másfél millió forintban lenne, az autó piaci értéke kb. ennek a fele. Tudna nekem javasolni olyan olajat amiből esetleg kevesebb fogyna? Katalizátorcsere volt 2 éve, attól tartok, hogy tönkremegy ismét. Legutóbbi műszaki vizsgán 120 volt a szénhidrogén kibocsátás a mérésen. Előre is köszönöm szépen válaszát!
Üdvözlettel,
Balázs
Hirdetés

Kedves Balázs,
Az említett Avensis motorjának a 340 ezer valós km még csak a "felnőtt kora elejét" jelenti, a becsületesen karbantartott példányok motorikusan gond nélkül kellene, hogy fussanak még ennyit.
Nem sikerült tehát rájönni, hogy pontosan mi is történhetett. Egyik pillanatról a másikra nem szokott elkezdeni egy autó 2 l/5000km olajat fogyasztani "csak úgy". Teljesen mindegy, milyen olajról van szó, a motortisztító adaléknak pedig semmi köze a dologhoz, feltehetően nem azért fogyasztja az autó az olajat, mert tele van "dzsuvával" a motor. A 10W40-es 'okos' merényletet sem érzem definitív megoldásnak, illetve ahogy írja is, a probléma nem oldódott meg.
Azt hiszem, hogy a Veszprém - Frankfurt vonalon történhetett valami ami megoldaná a rejtélyt.
Mivel 99%, hogy nem az olajból eredeztethető a probléma, így nem is tudok semmilyen olajat ajánlani, ami megoldást jelentene.
Hirdetés

Szerintem reálisan két forgatókönyv van:
  1. Kockáztat és annak ellenére, hogy továbbra sem tudjuk mi történhetett a motorral, továbbra is a 'tüneti kezelést' csinálja = rátöltöget. Ahogy említettem, felesleges további pénzt költeni plusz adalékokra.
  2. Elviszi egy motor specialistához (pl. Szakál Metál gépműhely), ahol talán meg tudják csinálni korrektül az autót. Mivel nem tudjuk mi baja az autónak, így nehéz ennek a költségeit megbecsülni, de több mint valószínű, hogy nem a fűzött blokk gyári árának szintje lesz.

Üdv.
Olajdoki
A motorolajokkal kapcsolatos kérdéseket a [email protected] címre várjuk!
A Motorolajdoktor a Szakál-Metál webáruházat ajánlja!
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?