Mostantól így fog kinézni az Audi R8
Mutatjuk a frissített Audi R8-at, durvább, mint vártuk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Háromévesen itt volt az ideje, hogy az Audi R8 egy kisebb ráncfelvarráson essen át. A brutálisan megváltoztatott orr mellett erősebb is lett a szívó V10-es motor.
Az Audi szupersportautója büszkén viseli a márka arculatát, és bár a második generáció első ránézésre kevés újat hozott, minden apró részletében igazodott a kínálathoz. Most a frissítésekor is ez történik, és észrevehető egy újabb séma, amit az Audi mostantól használni fog. Ez az új A1-en jelent meg először, és most újra látjuk, a géptető, mondjuk itt pont a csomagtérfedél első élénél megjelent háromfelé osztott légnyílásról van szó. Ez az ős quattróra utal, melyet vélhetően minden új, vagy frissített sportmodellen látni fogunk ezután.
A frissített R8-on persze nem ez az egyetlen újdonság, egészen más az új első lökhárító, amit minden eddiginél több részre osztottak és egészen agresszív megjelenést kölcsönöz a lapos sportautónak. A külső két új fényezést is kapott, Kemora Grey és Ascari Blue az új árnyalatok neve, ezekre rímelő utaséri elemek és varrások is elérhetőek. A külső kiegészítőket háromféle csomagban érhetik majd el a vevők, ezek különbségei az első lökhárítón, a küszöbökön és a diffúzoron lesznek majd észrevehetőek.
Átható frissítést kapott az R8, de nem változtattak rajta túlzottan, a V10-es szívómotor is épp csak egy kicsit lett erősebb. Alapból 570 lóerőt és 550 Nm nyomatékot teljesít, a fix karbonszárnyas V10 plus viszont már 620 lóerőt és 580 Nm nyomatékot. Utóbbi 100-ra gyorsulási értéke így 3,1 másodperc, ám a megállás is fontos. A friss R8 újrahangolt menetstablizátort kapott, aminek hatására a fékerő elosztás lett hatékonyabb, 100 km/h-ról 1,5, 200-ról 5 méterrel rövidebb úton áll meg ideális körülmények között, mint korábban.