Mostantól 5 év garancia él a Renault autóira

Magyarország legjobban fejlődő márkája a Dacia

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új autóira már 5 év/100 ezer, kishaszonjárműveire 5 év/200 ezer km garanciát ad a Renault. A Dacia dübörög, tavaly itthon nem volt nála jobban fejlődő márka.

2013. január 18-tól személyautókra 5 év/100 ezer km, kishaszonjárművekre pedig 5 év/ 200 ezer km garanciát vállal a Renault - ez a minőségi-jótállási vállalás volt a Renault és Dacia márkák importálásával és forgalmazásával foglalkozó Renault Hungária Kft. évzáró-évnyitó sajtótájékoztatójának fő üzenete. A Dacia modellekre ez a kiterjesztés még nem érvényes, esetükben maradt a 3 éves jótállás - pluszpénzért természetesen bővíthetően.
Hirdetés
A 2012-es évet értékelve Maróthy Miklós ügyvezető igazgató elmondta, hogy a Renault ugyan megőrizte ötödik, a kishaszonjárművek között meg az első helyét a "depressziós magyar piacon", ugyanakkor a tavalyelőtti 5179 helyett csak 4326 darab új autót értékesített, s ezzel 2,4 százalékponttal csökkenve 6,8 százalékos részesedést tudhat magáénak. Húzómodelljei a Clio (a régi és az új, negyedik széria együtt), faceliftestül a Mégane és a Fluence voltak mind 500 feletti példányszámmal. A több európai országban még előkelőbb pozíciót elérő Dacia ugyanakkor a legjobban fejlődő márkának számít, s már 11. a listán azután, hogy 2004-ben a 23. helyen debütált. Tavaly 2259 darab Daciát vettek Magyarországon, ami 87 százalékos növekedés 2011-hez viszonyítva. A legkelendőbb típus több mint 1500 darabbal magasan a saját szegmensében legnépszerűbb Duster volt.
Idei céljuk a Renault-val a "visszatérés", a Daciával pedig a további növekedés, de nagy bummra nem apellálhatnak egy olyan helyzetben, amikor az újautó-eladást meghaladó számú öreg használt autó áramlik be az országba... A Renault Hungária vezetője kiemelte, hogy termékeik nem csak több (német, illetve dél-európai) értékelés szerint is egyre jobb minőségűek, de egy Dacia kisautót alapul véve különösen olcsón is fenntarthatók, hiszen egy 12 havonta 12-15 ezer km-t futó Sandero átlagos évi szervizköltsége megáll 30-35 ezer forintban.
Újdonságként Renault-oldalon hamarosan itt a ráncelvarrt Fluence, tavasz közepén a Clio kombi és a Clio RS, nyáron a Clio-alapú Captur kisméretű crossover érkezik. Dacia-fronton rövidesen bemutatkozik az új Logan, amit a tavasz folyamán a Dokker személyautó- és kishaszon-kivitele követ. Elektromos autó magyarországi bevezetését bezzeg - legalábbis a következő két esztendő során - nem tervezi a Renault. Akkor sem, ha nem is egy zéró emissziós modellje van, akkor sem, ha globálisan piacvezető e területen. "Jelen körülmények között a prioritás a túlélés" - fogalmazott Maróthy, s kifejtette, hogy az e-közlekedés elterjedése állami támogatás és a töltőhálózat kiépülése nélkül valószerűtlen. Az esetleges befektetés egyszerűen nem érné meg egy különben is veszteséges cégnek, amelynek 4-ből 3 márkakereskedése képtelen nyereséget termelni. Szintén gazdasági okokból a közeljövőben a Renault-érdekeltségű Lada visszatérése sem reális.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    Oszt majd kirohad alóluk, Fater 1,6 16V MPV-je, már rohad, 3 éves, már lemállott, az egyik hátsó ajtó alja, mindíg volt, olajcserélve, csak nem a márka szervízben, hiába van meg a számla, azt mondják, ezért nem garanciális! :O

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    ez a %-os megközelités nagyon relatív képet tud alkotni,pl:hogyha egy márkából egyik évbe eladnak kettőt
    következő évbe tizet, az 500% javulás,de számszerint még mindig kevés.

  • 2017.10.30. at 08:34
    Permalink

    A listából látszik, hogy volt a Dacianal nagyobb fejlődés is, mégpedig a Suzuki 107 %-os fejlődése 2011-hez képest. Igaz a Suzuki a korábbi eladásaihoz képest erősen visszaesett. Ha a több éves tendenciát nézzük, akkor valóban a Dacia az első.

Vélemény, hozzászólás?