Most vajon milyen botrányt hoz a Maláj Nagydíj?
F1: folytatás Malajziában, a Mercedes tart a Red Bulltól
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az igen siralmasra sikeredett ausztrál szezonnyitó után az elég lassan száguldó cirkusz Malajziában turbózgat.
Malajziában folytatódik az F1-szezon, Szepangban az időmérő magyar idő szerint szombaton 9, a futam vasárnap 10 órakor kezdődik. Kánikulában és – monszunszokás szerint - jó eséllyel heves zivatarokkal. Tavaly mondjuk épp nem esett a verseny idején, de hidegzuhanynak ugye ott volt a Multi 21, Vettel arrogáns győzelme és a másik, a mclarenes csapatutasítás is, hogy kedves Rosberg, meg ne támadd Hamiltont… Idén nincs már Webber, van helyette Ricciardo, aki hiába lett második az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon, kizárták a Red Bull szabálytalansága miatt. Vettel alatt pedig pillanatok alatt tönkrement az új hipertechnika, a címvédő ergo nulla ponttal áll. De pont ennyi pontja van Hamiltonnak is, igaz, a másik Mercedesszel Rosberg nyert Melbourne-ben. És most Szepangban is a Mercedes a favorit, a Mercedes, illetve a Mercedes-motoros többiek élen az aktuális konstruktőri első McLarennel.
A Mercedes persze nem győzi hangoztatni, hogy retteg a Red Bulltól, hiszen az előszezonhoz képest meglepő gyorsasággal tett szert meglepő gyorsaságra (ezt Ricciardo tempója mutatta), viszont mindenki más attól tart, hogy 2014 a Mercedes elsöprő sikerét hozhatja. Meglátjuk, még nagyon az elején tart a buli. Ami ugyanakkor máris botrányoktól hangos, azaz halk, mert kiderült, hogy a V6-os turbóknak szinte semmi hangjuk nincsen, s mert Melbourne-ben akciók helyett üzemanyag-spórolós, energiamenedzselős, sok kiesős, tapogatózós vánszorgást láttunk.
Dietrich Mateschitz üstöllést megpendítette, hogy a Ricciardo-féle súlyos – és szerintük jogtalan – büntetés, továbbá a szabályváltozások okán akár ki is vonulhatnak az F1-ből… A Red Bull feje szerint (is) a Forma-1 csúcskategória kéne maradjon, az nem járja, hogy fogyasztási versennyé degradálódjon, suttogva lehessen közben a helyszínen beszélgetni és hallható gumicsikorgás borzolja a kedélyeket. Jean Todt, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke válaszul az általános hangkritikákra elmondta, hogy ha ez gond, hát még az idén orvosolhatják valahogy a problémát. (Az egyik mellékelt videóban abból kapunk némi ízelítőt, hogyan demózott a Mercedes Kuala Lumpurban - "természetesen" még V8-as koncertet rendezve a Petronas-tornyok árnyékában.)
Amiben majdnem mindenki egyetért, az az, hogy Malajzia hamar fényezhet a száguldó cirkusz renoméján, mert míg Melbourne-ben utcán körözgettek, Szepang igazi versenypálya. JP Montoya 2004-es körrekordja (1:34.223 p) nyilván nincs veszélyben, de az 5543 méteres Tilke-csík jó gyors kanyarokkal tűzdelt, bitang széles, egész sok előzési lehetőséget kínál, a pilóták szeretik, s remélhetőleg látványosakat csatáznak majd rajta. Már ameddig a hibrid erőművek kitartanak.