Végre ott trónol elöl a csillag, ahogy annak lennie kell
Nem csapott túl nagy hírverést neki a Mercedes-Benz, de frissült az EQS luxuslimuzin. Úgy tűnik, a vásárlók eddig hiányolhatták a márka legnagyobb autóit felismerhetővé tevő részletet, az elöl büszkén trónoló kis csillagszobrot, mert most már ez is felkerül az EQS-re. Szintén nehéz lehetett megemészteni a Mercedes-Benz hagyományos értékeit igénylő vevők számára, hogy csúcskategóriás árat kell fizetniük egy modellért, aminek az elején nemhogy hűtőrács nincs, de még az azt utánzó panel is valami teljesen új dizájnt kap - éppen ezért itt is megjelennek már az ismert, krómozott vízszintes vonalak (mint például az S-osztályon), bár persze csak dekorációként, hiszen ekkora légbeömlőre továbbra sincs szüksége egy villanyautónak.
Kívül nem sok újítást eszközöltek, a sziluett továbbra is kissé szokatlanul elnyújtott
Más újdonságot nem igazán lehet felfedezni az új EQS külsején, odabent viszont várnak még meglepetések. Apró, de ízléses részlet, hogy a hátsó sorban lévő extra párnák szegélyezése mostantól Nappa bőrből készül. A feláras lounge-csomag részeként a jobb hátsó ülésnél a padlóból talptámasz emelkedik ki, a jobb első ülés pedig teljesen előre tolható, hogy a hátsó utas jó nagyot nyújtózkodhasson a dönthető foteljében, aminek a párnázását is vastagították. Hátul még a nyakra és a vállakra is jut fűtés, a B-oszlopra szerelt szellőzőnyílások pedig krómozott keretet kaptak, továbbá a látványos, 141 centiméter széles "hiperképernyő" már alapfelszereltség.
Még nagyobb luxus várja a főnöki fotel utasát
Funkcionalitásában is javult az EQS, alapárassá vált az elektromos hajtáslánc veszteséghőjét hasznosító fűtés, ami csökkenti az autó fogyasztását. Nőtt az akkumulátor, az EQS 450+-ban 118 kWh-s maximális kapacitással bíró telep már 800 kilométernél is hosszabb hatótávot tesz lehetővé. Szintén a hatékonyságot növeli, hogy amennyiben a körülmények lehetővé teszik, az első villanymotor lekapcsol és kizárólag a hátsó tengely hajt. Ezen felül több energiát nyer vissza az autó a lassítás során, ami már akkora mértéket ér így el, hogy a szoftveres frissítéssel néha automatikusan használatba veszi a hagyományos fékrendszert, különben a kihasználatlanság miatt probléma merülhetne fel a fékbetéteknél és -tárcsáknál. Az infotainment-rendszerbe integrált YouTube alkalmazáson vagy az oksotelefonra telepíthető és megosztható slusszkulcson kívül olyan újítások is érkeztek még, melyek arról árulkodnak, hogy a Mercedes-Benz elég sokat akar ígérni, csak vigyék az EQS-t: egy évig ingyen lehet áramot vételezni az IONITY töltőpontjairól, valamint hat évig vagy 90.000 km-ig a gyártó ingyen vállalja a rendszeres karbantartás költségeit.
A három képernyő mostantól szériafelszereltség