Most kiderül, melyik a leggyorsabb hot hatch
Az öt ma kapható legvadabb kis hot hatch-t állították egymás mellé
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Itt a mérkőzés, amire a legtöbben kíváncsiak voltunk. Vajon melyik a leggyorsabb kis hot hatch? A választ az öt legvadabb kisautó gyorsulási versenyéből megkapjuk.
Mini Cooper JCW, Peugeot 208 GTi, Volkswagen Polo GTI, Ford Fiesta ST és Toyota Yaris GRMN feszült egymásnak. Az eredmény alább látható
Szerencsére továbbra sem hanyatlik az apró vérpezsdítő kisautók szegmense, a nagyok nem hagyják magukat: újabb modelleket dobnak piacra. Na persze, vannak fájó pontok, mint az, hogy az új Ford Fiesta ST mostantól csak háromhengeres, de ez csak az első próbáig lehet probléma, hisz a 200 lóerős turbós motor rendkívül jó karakter. A ma kapható kis hot hatchek versenyén viszont csak a harmadik helyezést érte el, ami persze nem rossz, látva a kihívókat.
A Carwow állította egymás mellé a piac legerősebb kisautóit, mint a Toyota Yaris GRMN, a Ford Fiesta ST, a Volkswagen Polo, GTI, a Peugeot 208 GTi és a Mini Cooper JCW. Legutóbbi a legerősebb 231 lóerős motorjával, de a legnehezebb is, mégis csak a második helyre volt elég. A Polo GTI az egyetlen automata váltós a sorban, ám csak hátul végzett, mivel a rajtot egyik autó sem kapta el úgy, mint a 400 európai példányban készülő japán versenyző.
A Yaris GRMN már a rajtnál elhúzott a többiektől.
212 lóerős kompresszoros 1,8-asát úgy hangolták, hogy magas fordulaton adja le teljesítményét, de nyomatékát már alacsonyabb fordulaton is, így a verseny elejétől a végéig az élen tudott maradni. A nagyjából 50 km/h-ás sebességről való gyorsításnál a Mini került az élre, az állórajtos győzelemért viszont mindenképp kijár a gratuláció a Toyotának.
Kipufogóvég-megoldás terén igencsak fantáziátlanok a Toyota riválisai 🙂
A legdrágábbként ez a minimum. 🙂