Most kiderül, melyik a leggyorsabb hot hatch
Az öt ma kapható legvadabb kis hot hatch-t állították egymás mellé
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Itt a mérkőzés, amire a legtöbben kíváncsiak voltunk. Vajon melyik a leggyorsabb kis hot hatch? A választ az öt legvadabb kisautó gyorsulási versenyéből megkapjuk.
Szerencsére továbbra sem hanyatlik az apró vérpezsdítő kisautók szegmense, a nagyok nem hagyják magukat: újabb modelleket dobnak piacra. Na persze, vannak fájó pontok, mint az, hogy az új Ford Fiesta ST mostantól csak háromhengeres, de ez csak az első próbáig lehet probléma, hisz a 200 lóerős turbós motor rendkívül jó karakter. A ma kapható kis hot hatchek versenyén viszont csak a harmadik helyezést érte el, ami persze nem rossz, látva a kihívókat.
A Carwow állította egymás mellé a piac legerősebb kisautóit, mint a Toyota Yaris GRMN, a Ford Fiesta ST, a Volkswagen Polo, GTI, a Peugeot 208 GTi és a Mini Cooper JCW. Legutóbbi a legerősebb 231 lóerős motorjával, de a legnehezebb is, mégis csak a második helyre volt elég. A Polo GTI az egyetlen automata váltós a sorban, ám csak hátul végzett, mivel a rajtot egyik autó sem kapta el úgy, mint a 400 európai példányban készülő japán versenyző.
A Yaris GRMN már a rajtnál elhúzott a többiektől.
212 lóerős kompresszoros 1,8-asát úgy hangolták, hogy magas fordulaton adja le teljesítményét, de nyomatékát már alacsonyabb fordulaton is, így a verseny elejétől a végéig az élen tudott maradni. A nagyjából 50 km/h-ás sebességről való gyorsításnál a Mini került az élre, az állórajtos győzelemért viszont mindenképp kijár a gratuláció a Toyotának.
Kipufogóvég-megoldás terén igencsak fantáziátlanok a Toyota riválisai 🙂
A legdrágábbként ez a minimum. 🙂