Most is sorban szedte áldozatait a Panzerplatte
Loeb nyolcadik alkalommal is győzni tudott
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A francia Sébastien Loeb nyolcadszor is megnyerte a Deutschland Ralit, amivel 58 pontra növelte előnyét a világbajnokságon.
Csapattársa, Dani Sordo végezett a második helyen, míg a Citroën Junior csapat színeiben induló Sébastien Ogier szerezte meg a harmadikat.
Az egyetlen talpon maradt gyári Ford Focus WRC-vel Jari-Matti Latvala lett a negyedik. Mikko Hirvonen szombaton és vasárnap is hajtáshiba miatt esett ki a versenyből, a Ford beugrópilótája, Francois Duval pedig egy hatalmas esés következtében adta fel a versenyt.
Loeb a csütörtöki sajtótájékoztatón még úgy nyilatkozott, hogy nem fog kockáztatni a győzelemért. Szavát tartotta is, nem kockáztatott, mert nem volt rá szüksége. A verseny első három gyorsasági szakaszát simán nyerte, a pénteki nap végére pedig csapattársát, Sordót leszámítva már mindenkinek egy percet osztott ki.
Sordo pénteken még csak 9,5 másodpercre volt Loebtől, de szombaton, a hírhedt lőtéren, a 48 km-es Panzerplattén Loeb 12 másodperccel verte őt, ami azonnal el is döntötte a Citroën két gyári versenyzője közti erősorrendet. Loeb innentől kezdve fokozatosan húzott el, a versenyt pedig 51 másodperc előnnyel nyerte Sordo előtt, ami az elmúlt futamok szoros befutói után óriási előnynek mondható.
A harmadik helyért egy darabig a két gyári Ford pilóta volt versenyben Latvala, Hirvonen sorrendben. Csakhogy nagyon keményen nyomult mögöttük a Citroën üdvöskéje, Sébastien Ogier, aki Hirvonent még pénteken lenyomta, Latvalát pedig akkor előzte meg, amikor a finn az első Panzerplattén megforgott.
Hirvonen számára még rosszabbra fordult a verseny, amikor a 13. gyorsaságin hajtáshiba miatt megállt az autója. Vasárnap a szuper ralival ugyan újra indult (a kihagyott gyorsaságikért 5-5 perc büntetés jár), de újfent meghibásodott az autója, és a verseny végleges feladására kényszerült.
Egy év kihagyás után tért vissza a Ford-csapathoz – egészen pontosan a Stobart–Fordhoz – Francois Duval, aki az ötödik helyen állt, amikor a második Panzerplattén hatalmasat esett. Őt és navigátorát, Dennis Giraudet-t is kórházba szállították, szerencsére egyiküknek sem esett komoly baja, de Giraudet-nak kiújult egy korábbi gerincsérülése.
Az ötödik helyet így Petter Solberg örökölte meg, aki Loebbel és Sordóval nem tudta ugyan felvenni a versenyt, de simán lehetett volna dobogós, ha pénteken nincsen a két defektje. A 19 gyorsaságiból így ő nyerte a második legtöbbet, szám szerint ötöt (Loeb kilenc szakaszgyőzelemmel volt a legeredményesebb). Sőt, a hírhedt Panzerplattén tartott két szakaszból is Solberg volt egyszer a leggyorsabb.
Hatalmas csata folyt a hatodik helyezésért a Stobart–Ford és a Citroën Junior versenyzői, Matthew Wilson és Kimi Räikkönen között. Utóbbi a verseny utolsó, 4,3 km hosszú gyorsaságiját meg is nyerte, ám végül 3,8 másodperccel kikapott Wilsontól. Így a brité lett a hatodik hely, Räikkönen hetedik helyezése azonban így is ralis pályafutása második legjobb eredménye volt.
A Szuper–2000-esek között Patrik Sandell győzött, és az abszolút értékelés tizedik helyén végzett. Martin Prokop lett a második, PG Anderson pedig a harmadik.
Négy futammal a szezon vége előtt Loeb 191 pontjával vezeti a világbajnokságot a 133 pontos Ogier, és a 117 pontos Latvala előtt.
A vb következő állomása a Japán Rali lesz szeptember 10-12. között.
A Deutschland Rali végeredménye:
- Loeb–Elena, Citroën C4 WRC, 3:59:38,3
- Sordo–Vallejo, Citroën C4 WRC, +51,3
- Ogier–Ingrassia, Citroën C4 WRC, +2:13,3
- Latvala–Anttila, Ford Focus WRC09, +2:33,9
- P. Solberg–Patterson, Citroën C4 WRC, +6:47,7
- Wilson–Martin, Ford Focus WRC08, +8:46,7
- Räikkönen–Lindström, Citroën C4 WRC, +8:50,5
- Al-Qassimi–Orr, Ford Focus WRC08, +17:36,5
- Van Eldik–Buysmans, Subaru Impreza WRC08, +17:53,0
- Sandell–Axelsson, Skoda Fabia S2000, +17:58,8
- Loeb 191
- Ogier 133
- Latvala 117
- P. Solberg 100
- Sordo 95
- Hirvonen 86
- Wilson 56
- Villagra 26
- H. Solberg 25
- Räikkönen 21
Gyártók világbajnoksága:
- Citroën 308
- Ford 222
- Citroën Junior 168
- Stobart–Ford 118
- Munchi’s–Ford 40