Most hétvégén az autóiparé a Hungexpo

Megnyílt az AutoTech Future Expo&Show - meg is lestük

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Közép-Európa leglátványosabb autóipari seregszemléjének mondják a ma nyílt, holnap is látogatható AutoTech Future Expo&Show rendezvényt.

A Hungexpo területe annak ellenére egybeforrt hazánkban az "autószalonnal", hogy 2006 óta nem rendezik meg a klasszikus Budapesti Autószalont. Azóta más szelek fújnak, s bár az elmúlt években meghatározó lett az ugyanott rendezett AMTS, a nemzetközi autószalonokhoz mérten az sokkal bulisabb műfaj. A Bárdi Autó tavaly elkezdte a piaci rés betöltését, s megrendezte az autóipar jelenét és jövőjét bemutató AutoTech Future Expo&Show rendezvényt, a folytatás pedig idén sem maradt el, a Közép-Európa leglátványosabb autóipari seregszemléjeként aposztrofált esemény ma nyitotta meg kapuit. A kétnapos AutoTech Future Expo&Show rendezvényen mind a magyar gazdaság második legjelentősebb ágazatává kinővő alkatrészgyártó szektor szakemberei, mind az autók rajongói megtalálhatják a számításaikat.
Már tavaly is több mint 11 ezer látogató volt kíváncsi az autóipar hátterére, idén pedig még több látogatót várnak. Bár ismét felsorakoztak szép számmal oldtimerek is a rendezvényen, még nagyobb hangsúlyt kapott az autóipar jövője. A Total például elhozott egy Formula E versenyautót, a Bosch egy Passat GTE-vel demonstrálja, hogy mennyiféle rendszert (például 360 fokos kamera, sofőrsegédek) kínálnak, ökölszabályként ráadásul azt mondják, minden mai autó nagyjából 30 százalékos Bosch alkatrésztartalommal bír, akár úgy, hogy az egyes beszállítóknak ők az albeszállítóik.
Temérdek példa hozható még a kiállítók tárházából, hiszen a hazai alkatrészgyártó szektor számos képviselője megjelent saját installációjával a rendezvényen, az Aisin például egy teljes hibrid "jövőautót" mutat, melynek minden elemét ők gyártják, a ZF/Lempförder/TRW standján egyebek mellett villanyautókhoz fejlesztett, extra halk fékbetétek láthatók, s a lista hosszasan sorolható még. De nem csak a jövő autóipara, a jelenlegiekre épülő garázs- és szervizipar is látható, így a mostani rendezvény nem csak azoknak szól, akik érdeklődnek az autók iránt, hanem - főként - azoknak is, akik foglalkozni is szeretnek velük.
Hirdetés
Az AutoTech Future Expo&Show szakmai nívójáról a szervező Bárdi Autó Zrt. gondoskodik. A cég szinte a parázsba nyúl: a hazai autós közösségegeket - beleértve a szervizek munkatársait és az otthon hobbiból szerelő autósokat - kívánja összekovácsolni és minél több információval ellátni. Az indíttatás persze egyáltalán nem rossz, nem baj az, ha a szerelni vágyók látják, hol tart ma az ipar. „Feladatunknak éreztük egy a szakmát összehozó rendezvény megszervezését, ebből a célból jött létre a 2018-as AutoTech Future. Egy olyan autóipari eseményt szerettünk volna megvalósítani, ahol a szakmabeliek tapasztalatot cserélhetnek, az autószerelmesek pedig bátran kérdezhetnek tőlük, vagy egymástól. Ha összegeznem kellene, akkor azt mondanám, hogy egy közös tudásmegosztás a mozgatórugója az ATF-nek. Minden korábbi várakozásunkat felülmúlta a tavalyi rendezvény iránt tanúsított érdeklődés, így nem volt kérdés a folytatás” – mondta el Bárdi Viktor a cég társalapítója és kereskedelmi igazgatója.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?