Tavaly sikerrel indult, idén kérdés nélkül került ismét megrendezésre a Bárdi Autó által az AutoTech Future autóipari seregszemle a Hungexpón
A Hungexpo területe annak ellenére egybeforrt hazánkban az "autószalonnal", hogy 2006 óta nem rendezik meg a klasszikus Budapesti Autószalont. Azóta más szelek fújnak, s bár az elmúlt években meghatározó lett az ugyanott rendezett AMTS, a nemzetközi autószalonokhoz mérten az sokkal bulisabb műfaj. A Bárdi Autó tavaly elkezdte a piaci rés betöltését, s megrendezte az autóipar jelenét és jövőjét bemutató AutoTech Future Expo&Show rendezvényt, a folytatás pedig idén sem maradt el, a Közép-Európa leglátványosabb autóipari seregszemléjeként aposztrofált esemény ma nyitotta meg kapuit. A kétnapos AutoTech Future Expo&Show rendezvényen mind a magyar gazdaság második legjelentősebb ágazatává kinővő alkatrészgyártó szektor szakemberei, mind az autók rajongói megtalálhatják a számításaikat.
A Castrol egy F1, a Total egy Formula E versenyautót hozott magával
Már tavaly is több mint 11 ezer látogató volt kíváncsi az autóipar hátterére, idén pedig még több látogatót várnak. Bár ismét felsorakoztak szép számmal oldtimerek is a rendezvényen, még nagyobb hangsúlyt kapott az autóipar jövője. A Total például elhozott egy Formula E versenyautót, a Bosch egy Passat GTE-vel demonstrálja, hogy mennyiféle rendszert (például 360 fokos kamera, sofőrsegédek) kínálnak, ökölszabályként ráadásul azt mondják, minden mai autó nagyjából 30 százalékos Bosch alkatrésztartalommal bír, akár úgy, hogy az egyes beszállítóknak ők az albeszállítóik.
Az autóipar jelene és jövője mellett a múltja sem hiányozhat
Amerikai autók mellett a nekünk még kedvesebb KGST modellek is felsorakoztak
Temérdek példa hozható még a kiállítók tárházából, hiszen a hazai alkatrészgyártó szektor számos képviselője megjelent saját installációjával a rendezvényen, az Aisin például egy teljes hibrid "jövőautót" mutat, melynek minden elemét ők gyártják, a ZF/Lempförder/TRW standján egyebek mellett villanyautókhoz fejlesztett, extra halk fékbetétek láthatók, s a lista hosszasan sorolható még. De nem csak a jövő autóipara, a jelenlegiekre épülő garázs- és szervizipar is látható, így a mostani rendezvény nem csak azoknak szól, akik érdeklődnek az autók iránt, hanem - főként - azoknak is, akik foglalkozni is szeretnek velük.
A jövő technológiai arzenálja mellett a jelen garázsipara is megismerhető
Az AutoTech Future Expo&Show szakmai nívójáról a szervező Bárdi Autó Zrt. gondoskodik. A cég szinte a parázsba nyúl: a hazai autós közösségegeket - beleértve a szervizek munkatársait és az otthon hobbiból szerelő autósokat - kívánja összekovácsolni és minél több információval ellátni. Az indíttatás persze egyáltalán nem rossz, nem baj az, ha a szerelni vágyók látják, hol tart ma az ipar.
Pihenősarkok, családi és gyerekprogramok egyaránt helyet kaptak az ipar mellett
„Feladatunknak éreztük egy a szakmát összehozó rendezvény megszervezését, ebből a célból jött létre a 2018-as AutoTech Future. Egy olyan autóipari eseményt szerettünk volna megvalósítani, ahol a szakmabeliek tapasztalatot cserélhetnek, az autószerelmesek pedig bátran kérdezhetnek tőlük, vagy egymástól. Ha összegeznem kellene, akkor azt mondanám, hogy egy közös tudásmegosztás a mozgatórugója az ATF-nek. Minden korábbi várakozásunkat felülmúlta a tavalyi rendezvény iránt tanúsított érdeklődés, így nem volt kérdés a folytatás” – mondta el Bárdi Viktor a cég társalapítója és kereskedelmi igazgatója.