Most érdemes raliversenyzőnek állnod!
Pénzdíjas utánpótlás-nevelő a Peugeot nevével fémjelezve
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A hétszeres magyar országos bajnok, ifj. Tóth János, alias „Janika” mentori közreműködésével keresik az utánpótlást a hazai rali szakágban.
Fiatal versenyzőpalánták számára nyújt kiváló lehetőséget a Peugeot 208 R2 Rali Kupa, amely az MNASZ égisze alatt rajtol idén és természetesen az FIA szabályrendszerét alkalmazza. Az induláshoz ugyan szükséges egy rali licenc és az FIA homológ Peugeot 208 R2-es versenyautó (aminek árát nem árulták el a közleményben), viszont a pénzdíjak csábítóak lehetnek a feltörekvő versenyzők számára.
A bajnokságba 350 ezer forint a regisztrációs díj, ám a befizetés után az indulóknak a Peugeot biztosítja a kupasorozatban kötelező oroszlános versenyoverált, valamint utcai Peugeot ruházatot a versenyző és a navigátor számára egyaránt. Emellett a francia márka szervizsátrat is ad, állja a műszaki ellenőrzés költségét, valamint mérnöki segítséget is nyújt.
Az elért eredmények után kétféle pénzdíjazásban részesülhetnek az indulók. A versenyek végén a kupa első három helyezettjének fizetnek 200, 150, illetve 100 ezer forintot. Amennyiben a 208 R2 kupába benevezett versenyzők közül a 6-os géposztály első három helyén is célba ér valaki vagy valakik, akkor további 220, 160 vagy 110 ezer forinttal gazdagodnak. Tehát akár 420 ezer forintot is nyerhetnek versenyenként a résztvevők. Az év végi díjazás sem kevésbé csábító. A kupa bajnokának biztosítják, hogy 2019-ben elindulhasson az Európai Ralibajnokság egyik futamán a TRT (Tagai Racing Team) által felkészített Peugeot 208 R2 versenyautóval. A költségeket pedig a 208 kupa szervezői állják.
A TRT egyébként a hazai kupasorozat minden versenyére mérnököt biztosít a versenyautókhoz, míg a versenyzők ifj. Tóth Jánoshoz, a hétszeres országos bajnokhoz is fordulhatnak segítségért, aki több évtizedes tapasztalatával valószínűleg minden téren tud jó tanácsokkal szolgálni. A bajnokság hat fordulóból áll, mindegyik helyszín aszfaltos versenyen, így a versenyzőknek nem kell murva futóművet vásárolniuk, ami jelentősen csökkenti a költségeket.
A szezon március 24-én kezdődik az Eger ralival, majd következik a Miskolc rali és a mezőny ellátogat az év során még Székesfehérvárra, Ózdra, a Pécs környéki Mecsek ralira és végül november elején a szezont záró Zemplén ralira.